כדיר, 14 נק' בחצי השני



העתודה ממשיכה לנצח
אלכס לייבינזון ,07/07/2007

גם קרואטיה לא עצרה את הקטר הישראלי שהערב הבטיח את מקומו ברבע הגמר, עם נצחון 64-77. אלישי כדיר היה איש המשחק עם 16 נק', מהן 14 בחצי השני. עומרי כספי סיים עם דאבל דאבל של 18 נק' ו-10 רב'. מחר המשחק על המקום הראשון בבית מול ספרד.

אתמול דרסה הנבחרת את מקדוניה עם תצוגת שיא של כספי

אוכריד, ברנו... גוריציה! פרוייקט מיוחד של "ספסל" לקראת האליפות


ישראל 77 - קרואטיה 64
לאחר הניצחון המרשים על מקדוניה 65-95 אמש, חיכתה ליעקב ג'ינו משימה קשה להוריד את חניכיו לקרקע לקראת המפגש החשוב מול נבחרת קרואטיה. מוקדם יותר הערב הביסה הנבחרת הספרדית את המקדונים בתוצאה 60-93 ובכך הבטיחה לנבחרת הישראלית את העליה לשלב הבא. יחד עם זאת הנבחרת לא התכוונה לוותר על המשחק, שכן תוצאות תוצאות הסיבוב הראשון נגררות גם לשלב הבתים השני.

הנבחרת פתחה את המשחק עם: דורי, אוחיון, מקל, כספי, גור אריה. אצל קרואטיה היו אלה טומיץ', בלאייץ', דרזה, ורקיץ', ולאיץ'.

המשחק נפתח בהגנה חזקה של הקרואטים ובדקה הרביעית הם שילמו את המחיר כאשר עברו את מכסת חמשת העבירות הקבוצתיות. עבירה בלתי ספורטיבית פאפאץ' על כספי הכניסה את הישראלי המצוין למשחק ו-6 נק' רצופות שלו העלו את נבחרת ישראל ליתרון 9-13. אבל הקרואטים לא הרימו ידיים ושמרו על תוצאה צמודה עד לסוף הרבע, כאשר גל מקל מסיים אותו עם מהלך של סל ועבירה. בסופו 15-18 לישראל.

גם הרבע השני נפתח בצורה צמודה, כאשר מטר שלשות של הקרואטים משווים את תוצאת המשחק ל-22 לכל. מאותו רגע בלטה רק קבוצה אחת על המגרש ולצערנו זאת לא הייתה ישראל. ריצה 2-8 של הקרואטים הדליקו נורה אדומה אצל ג'ינו שהזעיק פסק זמן בדקה החמישית. אחרי פסק הזמן החליף יוגב אוחיון את גל מקל וארבע נקודות רצופות שלו יחד עם סל של נועם מטלון החזירו את ישראל למשחק. בהתקפה הבאה ביצע הכוכב הקרואטי טומיץ' עבירה טכנית והנבחרת ניצלה זאת על מנת להשוות את המשחק. המחצית מסתיימת בתוצאה 35-37 לישראל וזאת למרות האחוזים הנוראיים מקו העונשין (קלעו 10 מתוך 20). גם עומרי כספי ממשיך להרשים בתחרות ומסיים את המחצית הראשונה עם 13 נק' ו-7 ריב'.

את המחצית השניה פתחה נבחרת ישראל בסערה וסלים של גור אריה ומקל העלו את ישראל ליתרון 4. בהתקפה הבאה ביצעו הקרואטים עבירה בלתי ספורטיבית על עומרי כספי שדייק פעמיים מהקו וסל של יוגב אוחיון העלו את הנבחרת ליתרון 8 נק'. אבל לא הכל מושלם הערב לנבחרת, בדקה הרביעית ביצע עומרי כספי את עבירתו השלישית והוחלף על ידי אלישי כדיר. מאמן נבחרת קרואטיה הרגיש את שינוי המומנטום באוויר והחזיר את טומיץ' עם 4 העבירות למשחק. אבל כל זה לא הפריע לערן אסנטי לקלוע 5 נק' רצופות ולהעלות את ישראל ליתרון 12. עד לסוף הרבע נמשכו חילופי הסלים בין הנבחרות והוא הסתיים בתוצאה 50-62 לישראל.

בתחילת הרבע האחרון החזיר ג'ינו את עמרי כספי למשחק, אבל הישראלי המוכשר התקשה להיכנס למשחק והחטיא שלוש זריקות רצופות. לשמחתה של הנבחרת היו לה את מטלון וכדיר ששמרו את ישראל במשחק. בדקה השלישית הקרח נשבר וכספי חזר לקלוע. שלשה שלו יחד עם של מקל העלו את הנבחרת ליתרון 14, אבל הקרואטים לא הרימו ידיים והחלו לנגוס אט אט בהפרש. בדקה שישית ליי-אפ של ולאיץ' צימצם את התוצאה ל- 64-73, אבל אז יצאו זה אחר זה טומיץ' ובלאייץ' בעבירות חמישיות וזה הוציא את האוויר מהמפרשים של הספינה הקרואטית. אלישי כדיר עם משחק מצויין דייק פעמיים מהקו ולמעשה גמר את הסיפור. המשחק הסתיים בתוצאה 77-64, כאשר כספי מסיים אותו עם דאבל דאבל.

ניצחון חשוב לנבחרת ישראל שמבטיחה את המקום השני. מחר מצפה לה מפגש חשוב מאוד מול הנבחרת הספרדית. ניצחון על הספרדים ייתן לנבחרת יתרון עצום בסיבוב הבתים השני.

לישראל: עומרי כספי 18 (10 רב'), אלישי כדיר 16, גל מקל 14, יוגב אוחיון 10, נועם מטלון וערן אסנטי 5 כ"א, דניאל גור אריה 4, מאור שניר 3, דורי אסף 2, כן שיחקו טל דן ואחיעד בוקרא.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();