קטש. זאת העונה שלו?



נותנים לכם, לא תיקחו?
תומר אקסברד ,14/10/2010

"מכבי ת"א שוב נבנתה בצורה לא נכונה. הבעיות שלה אמורות לתת הרבה תקווה למתחרותיה בצמרת, ובעיקר להפועל ירושלים שעשתה הקיץ הכל נכון". תומר אקסברד מתכונן לעונה.

אחרי הקיץ הנהדר שסיפקה לנו נבחרת ישראל, שעלתה בפעם העשירית ברציפות לאליפות אירופה, תיפתח ביום ראשון ליגת העל, עם לא מעט סיבות לאופטימיות. הרבה שמות גדולים ישחקו השנה בליגה שלנו: ישראלים שחזרו הביתה כגון ליאור אליהו וטל בורשטיין וזרים איכותיים כמו וויל סולומון שחוזר לירושלים, לי ניילון ששב לבני השרון וסופוקליס סחורצאניטיס שמגיע למכבי ת"א. בשלוש העונות האחרונות זכו באליפות שלוש קבוצות שונות, וגם השנה המרוץ לצלחת נראה פתוח לגמרי.

מכבי ת"א, שבשנים האחרונות בונה עצמה מחדש כל קיץ, נבנתה לעניות דעתי שוב בצורה לא נכונה: ללא רכז טבעי (פרקינס ופארגו לא כאלה), ללא גארד ישראלי (בורשטיין לא גארד, וכבר אינו מסוגל לעבור שחקן בכדרור) וללא סנטר משמעותי ("בייבי שאק" ישחק 20 דקות במקרה הטוב); ובעיקר, כמו בשנים האחרונות, יותר מדי שחקנים על מעט מדי עמדות.

כל הבעיות הללו אמורות לתת הרבה תקווה לשאר הקבוצות, ובעיקר להפועל ירושלים. הקבוצה של דני קליין, שלא הייתה בגמר הפלייאוף מאז 2007, עשתה הקיץ הכל נכון: החל מהבאתו של עודד קטש שהביא עימו את דאוול ורנדל הנפלאים ועד החזרתו של סולומון הפנומן. ירושלים צועדת בכיוון הנכון עם סגל מאוזן, מאמן נהדר (שצריך להדביק בשלוותו את המועדון הלחוץ הזה) וקהל תומך. זאת צריכה להיות העונה שלה.

במבט על יתר הקבוצות, בני השרון וגליל/גלבוע נראות כמרשימות ביותר. אלדד אקוניס (כרגיל, יש לומר) שוב בנה יופי של קבוצה, כשלי ניילון ושון ג'יימס מהווים את הקו הקדמי הטוב בליגה. יחד עם דן שמיר על הקווים והמנהיגות של ארז כץ, בני השרון תדבר חזק העונה.

האלופה גליל/גלבוע, עם ליאור ליובין כמאמן ראשי בעונתו הראשונה, שינתה את פניה כמעט לחלוטין אך עם החזרתו הביתה של עידו קוז'יקרו והחתמתם של זרים איכותיים כגון ווילקרסון ומקלינטון היא יכולה לראות את עצמה מועמדת טבעית לפיינל פור.

הפתעת העונה שעברה, ברק נתניה, נראית כמי שיכולה להמשיך את מסע ההצלחות למרות גל העזיבות. המאמן אריק אלפסי חיזק את מצבת הישראלים שלו באורי יצחקי וכריס ווטסון, אלטון בראון ייתן את שלו מתחת לסלים ויחד עם שמוליק ברנר הוותיק, נתניה יכולה לחשוב ברצינות על הופעה שנייה ברציפות בפיינל פור.

מאיר טפירו נדד לאשדוד, אפי בירנבוים ינסה להציל את מכבי ראשל"צ מירידה, אלעד חסין ועמי נאווי ינסו להחזיר את חיפה לצמרת, אשקלון של בית הלחמי תהיה קבוצה קשה ופרנקו מקווה שוב לחולל ניסים בהפועל חולון.

לסיכום, מחכה לנו יופי של עונה שסופה פתוח לחלוטין. תבלו!






כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
והרי התחזיתNBA: הגיע הזמן להימוריםכך ננצח את גרמניה במילה אחת? תהנומשחק אימון לפני הגמר הקלאסי הגנרל עלה בסטיילווינריות, ווינרים לחשוב מחוץ לקופסאנתראה בפיינל פור הפועל חזרה, והפעם לתמידתעודות אמצע עונהחג מולד שמחנזכרו מי הםטעון שיפורשימו שעון מעוררסדר עולמי חדש-ישן



© כל הזכויות שמורות
cker();