הפועל חיפה. מועצת הפועלים תכריעה



לקראת פתיחת האימונים: תנודות בלאומית ובארצית
ברק חקלאי ,19/08/2010

הפועל חיפה ומכבי פ"ת ירדו לליגה השלישית לאחר שהבקרה לא אישרה את תקציבן. הפועל יקנעם/מגידו, עירוני נהריה והפועל עפולה קיבלו הארכה עד יום ראשון. לאבי אליהו הספיקה עונה אחת בליגת העל ואיפה חתם גלעד הירש? כל התשובות בפנים. הכיונו היכונו, בהמשך הסופ"ש פרויקט לוח העובר ושב של הליגה השנייה יפורסם

שלושה ימים לפני פתיחת האימונים של מרבית הקבוצות בלאומית והליגה עוברת להילוך חמישי. היום הודיעה הבקרה התקציבית בראשותו של ד"ר משה דרוקר להפועל חיפה כי היא לא מאפשרת לה הארכה נוספת במועד הגשת התקציב לעונת המשחקים הקרובה ובכך למעשה הורידה את קבוצת הפועלים לליגה הארצית. "דובי שטיין שהיה הבעלים והיו"ר של הקבוצה לא יכול יותר לשאת בעול הכלכלי לבדו ולא הצלחנו למצוא משקיעים נוספים. אני מקווה שמועצת הפועלים שהאחריות על הפועל חיפה עוברת אליה תעשה ככל שביכולתה בכדי שתהיה באמת קבוצה", אמר מנכ"ל האדומים, שי צור. מכבי פ"ת שעלתה בעונה החולפת לליגה הלאומית לאחר שסיימה במקום הראשון במחוז הדרום של הארצית ויתרה על השתתפותה והיא תמשיך לשחק בליגה השלישית.

הבקרה הודיעה להפועל יקנעם/מגידו, עירוני נהריה והפועל עפולה כי יש להן עד יום ראשון להגיש תשובות וערבויות ואם לא יעשו כך עתידן יהיה זהה לזה של חיפה ופ"ת.
בימים האחרונים קיבלה יקנעם/מגידו עזרה מפתיעה מאוד מצד מכבי ת"א שהסכימה כי שחקנים שסיימו אצלה את גיל הנוער יעברו לקבוצה הצפונית בכדי לקבל דקות משחק. הצהובים כחולים יעזור לקיבוצניקים ככל הנראה גם מבחינה כלכלית.
בנהריה העניינים קצת יותר מסובכים ולמרות ההסכמה שיש בין העירייה לקבוצת הניהול בראשותו של שאול אייזנברג הסגולים עדיין לא הגישו את התקציב לבקרה ועתידה עדיין לא ברור.
הפועל עפולה הגיעה להסכמים עם מרבית משחקניה בעונה שעברה בנוגע למשכורות אותן היא חייבת להם וגם בנוגע לתקציב העונתי יש התקדמות ועד יום ראשון הוא יאושר.


אייזנברג. הוא יוכל להציל את נהריה?

אבי אליהו סגר בעפולה

ביורדת הטרייה מליגת העל מתחילים לראות את האור בקצה המנהרה. אבי אליהו (22, 1.80) סגר את תנאיו בקבוצה ויהיה הרכז הראשון שלה והישראלי הבכיר במועדון. "אני שמח לחתום בעפולה. לדעתי אחרי אוסישקין והבקעה עפולה היא הקבוצה המסוקרת ביותר בלאומית מבחינה תקשורתית ולאורך השנים היא היוותה גורם משמעותי מאוד בלאומית. מהרגע שרועי המאמן ידע שהוא ידריך את הקבוצה הוא רצה אותי וזה מאוד הקל עליי בהחלטה להגיע הנה. אני מאוד סומך עליו ויודע שנוכל להגיע רחוק מאוד איתו". אמר השחקן לאחר שסיכם את תנאיו. בעונה שעברה שיחק אליהו בהפועל חולון מליגת העל וסיים עם 4.4 ב-15 דק'. את מרבית הקרדיט קיבל הגארד מאמיר עוזי אך לאחר שמיקי דורסמן החליף את עוזי בעמדת המאמן אליהו מיעט לקבל דקות. משחקו הטוב ביותר היה מול מכבי ת"א במסגרת המחזור השביעי כשקלע 18 נק' ב-36 דק'. "אבי הולך להוביל את עירוני עפולה בעונה הקרובה. מאמנה של עפולה, רועי פרל, התייחס לרכז החדש שלו."אבי יהיה הישראלי הבכיר שלנו ואני מאוד בונה על יכולתו ומנהיגותו. אני מכיר אותו כבר שנים ומודע ליכולותיו. אני שמח שבסופו של דבר הוא אצלנו".

אליהו גדל במחלקת הנוער של הפועל חולון, עם סיום התיכון עבר לשנתיים באליצור רמלה כשבשנה הראשונה הוא נבחר לתגלית העונה. בשנה השנייה ברמלה הוא שיפר את משחקו וסיים עם ממוצע של 10.1 נק' ו-4.2 אס' ב-32 דק'. בעונת 07/08 עבר למכבי אשדוד ושנה לאחר מכן הצפין לראשונה בקריירה ושיחק בהפועל יקנעם/מגידו בה נתן מספרים מצוינים של 16 נק', 6 אס' ו48% מחוץ לקשת. עונתו הטובה זיכתה אותו כאמור בחוזה בעונה שעברה בקבוצת ילדותו הפועל חולון. הגארד שיחגוג בחודש נובמבר יום הולדת 23 שיחק גם בנבחרת הנוער 2005 ובנבחרת העתודה 2007. כמו כן, נמנה על הסגל של רוני בוסני בנבחרת האולימפית שהתאמנה הקיץ.

בנוסף לאליהו החתימה עפולה בימים האחרונים את גיא אוד (21, 1.83) ששיחק בעונה החולפת במכבי הוד השרון. את העונה בשרון סיים עם 3.2 נק' ב-13 דק' משחק. אוד גדל במחלקת הנוער של הפועל י-ם, את הקריירה בבוגרים החל בהפועל באר טוביה ובהפועל חבל איילות מהליגה הארצית.


אליהו. הישראלי הבכיר בעפולה

גלעד הירש יכדרר בעמק יזרעאל

החתמה גדולה נוספת בהפועל עמק יזרעאל כשהקבוצה מהתיישבות העובדת צירפה לשורותיה את הרכז המנוסה גלעד הירש (25, 1.90) שעזר בעונה החולפת למכבי באר יעקב לשרוד בלאומית. הירש סיים בבאר יעקב עם מספרים יפים של 10 נק', 3.3 רב' ו-4 אס' למשחק. "המטרה שלי הייתה להישאר במרכז ולשחק בליגה הלאומית אבל אחרי שיצא לי לדבר עם האנשים בעמק הבנתי כמה טוב הולך להיות לי פה העונה. מדובר באנשים חמימים ומדהימים שאין הרבה כמוהם בכדורסל הישראלי. עם הסגל ההולך ונבנה כאן אין ספק שנדבר חזק בליגה הארצית. לעמק יזרעאל יש מחלקת נוער מרשימה מאוד ומגיע להם שתהיה להם לפחות קבוצה בליגה הלאומית" אמר הירש לאחר שסיכם בקבוצה.

הירש גדל בהפועל כפ"ס ואף שיחק יחד עם התיכון העירוני, כצנלסון, בליגת העל לתלמידים. בגיל 16 החליט לעבור למכבי ת"א וזכה עימה בשתי אליפויות ובשני גביעי מדינה. במהלך הקריירה העשירה שלו נמנה על סגל נבחרת העתודה 2004 שזכתה במדליית הכסף באליפות אירופה בצ'כיה. הרכז עבר בא.ס רמת השרון בליגת העל, מכבי ראש העין ומכבי אשדוד מהלאומית עד שהחליט בעקבות הדרכון האירופאי שלו לצאת ולשחק בליגה השנייה בגרמניה. ב-07/08 חזר לאשדוד ועונה לאחר מכן שב לאזור מגוריו כששיחק באליצור כוכב יאיר בה קלע 14 נק' ומסר 4.2 אס' למשחק.


הירש. בונים משהו יפה בעמק

עמק יזרעאל כפי שאמר הירש מכוונת חזק מאוד לכיוון הצמרת ובחודש האחרון היא החתימה מספר שחקנים מרשימים ביניהם ליאור רובינשטיין (27, 1.94) שנתן עונה נהדרת בהפועל בארי ויורד לראשונה בקריירה לליגה השלישית, מתיו קפלן (23, 1.99) ששיחק יחד עם רובינשטיין בעונה שעברה בבארי, אורן אלמגור (26, 2.05) שירד לפני שנתיים עם בית"ר בנימינה לארצית, והאח הצעיר לבית משפחת יבזורי, רימון (20, 1.83).
נועם לייש, שחקן נבחרת הנוער 2010 שיחגוג את יום הולדתו ה-17 בעוד שלושה ימים, ישחק גם בבוגרים במקביל לקבוצת הנוער לאומית של המועדון.


לייש. עוד לא בן 17 וכבר בבוגרים






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();