מאמנים חדשים לבוסניה וצ'כיה
ספסל ,16/03/2008

עדכון שני על יריבות מוקדמות היורובאסקט של ישראל: באייראמוביץ' ירש בחזרה את מקומו של ננאד מרקוביץ', קצורין סירב לצ'כיה בשורותיה ישחק וולש ואצל הבריטים בעיות באיחוד עם שלל הלאומים.

לחצו כאן לתמונת המצב הראשונית והמפורטת בבית

באייראמוביץ' חוזר לבוסניה
התאחדות הכדורסל הבוסנית הודיעה אתמול רשמית על מינויו מחדש של מנסור באייראמוביץ' לאימון הנבחרת הלאומית. הוא מחליף את ננו מרקוביץ' המאכזב, שלא הצליח להביא את בוסניה ליורובאסקט לראשונה מזה עשר שנים.

לפני שנתיים, לאחר פרישתו ממשחק, החליף מרקוביץ' את באייראמוביץ' גם באימון הנבחרת הלאומית וגם באימון הקבוצה הלאומית, בוסנה סארייבו. בשתיהן לא ידע המלך של אוסישקין הצלחות גדולות, ועם בוסנה אף הפסיד את האליפות לשירוקי. הוא קיווה שההצלחה עם פאניוניוס תיתן לו צ'אנס נוסף, אך לשווא.

באייראמוביץ' בן ה-42 לא עבד כלל בחודשים האחרונים, אך מוערך מאוד בהתאחדות המקומית, ובעבר אימן גם את נבחרת הנוער. תיאומן אליבגוביץ', שהוזכר כמועמד למשרה גם כן, ימונה ככל הנראה לעוזרו של באייראמוביץ'.

צ'כיה: וולש הבטיח השתתפותו
לובוש בארטון כנראה לא ישחק הקיץ במדי נבחרת צ'כיה, אבל הכוכב השני, ירז'י וולש, יגיע גם יגיע. הסווינגמן של אוניקאחה מלאגה - שעשויה להיפגש שוב עם מכבי ת"א ברבע גמר היורוליג - אמר בראיון שהוא מתחייב לשחק במוקדמות אליפות אירופה נגד ישראל.

"יש לנו בית קשה, אין ספק לגבי זה", אמר בראיון ל"בסקסטבול וולרד ניוז". "בריטניה הצטיידה בשחקנים טובים וישראל היא תמיד יריבה קשה, אבל בקיץ האחרון צברנו ניסיון באליפות בספרד. אם השחקנים הטובים ביותר שלנו יהיו זמינים לנבחרת ונגיע למשחקים בכושר טוב, יש לנו סיכוי לא רע להעפיל לאליפות בפעם השניה ברציפות".

מיכל ידזיק קיבל בשבוע שעבר את משרת המאמן במקום זדנק האמל שעזב את הנבחרת. מולי קצורין, שהיה מועמד לתפקיד ומוביל את נימבורק למקום הראשון בליגה המקומית גם העונה, דחה את הצעת האיגוד הצ'כי.

בריטניה: הממלכה המפולגת
לרגל אירוח המשחקים האולימפיים הבאים ב-2012, אוחדו הלאומים השונים לקבוצת כדורסל אחת: בריטניה. אלא שעכשיו מסתבר שהשמחה על האיחוד הייתה מוקדמת. וולש וסקוטלנד היו הראשונות שהודיעו שהן ימשיכו לשחק כמדינות נפרדות בדרג ג', בעוד אירלנד לא חשבה כלל לשלוח את שחקניה לבריטניה, אלא לנבחרתה שמשחקת בדרג ב'. מבחינתם, האיחוד עם צפון אירלנד שלא קיים בכדורגל, הוא גם ככה יותר מדי.

כריס פינץ' זכה להארכת חוזה עד אחרי יורובאסקט 2009 בפולין, אבל צפוי בכל מקרה להוביל את הנבחרת לאולימפיאדת לונדון. ניק נרס מונה כעוזר מאמן, בעוד טים לואיס, מאמן נבחרת העתודה, צורף לצוות המקצועי אף הוא. נרס, שאימן את ברייטון ברס בעבר, מדריך את איווה אנרג'י מה-NBDL, ואחראי על "הקשרים האמריקאיים" של הנבחרת.

חוסר הבהירות לגבי הסגל ממשיך, אבל מי שיצורף כנראה הוא נאנה מנסה-בונסו מבנטון טרוויזו, שבקיץ שעבר היה רשום אך לא שיחק עקב בעיות של ביטוח, שקרובות להיפתר. ג'ואל פרילנד רוצה לשחק בליגות הקיץ של ה-NBA, אך הבריטים מפעילים עליו לחץ גדול לוותר ולהצטרף לנבחרת במקום, בטיעון שגם במשחקי המוקדמות יהיו סקאוטים לא מעטים.

לואל דנג עדיין לא הבטיח סופית את השתתפותו, אך שנכתב באחד העיתונים: "אם הוא לא ויתר על ייצוג בריטניה כשהייתה בדרג ב', אז בוודאי שהוא יגיע כאשר יש צ'אנס לאליפות אירופה היסטורית". עדיין לא ברור היכן תארח בריטניה את משחקיה, וכרגע נראה שכ"א משלושת המשחקים יהיה במקום אחר, כאשר במקביל נערכים מאמצים לקיים הצגה כפולה עם נבחרת הנשים באולם ה"O2" המפואר.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();