איבקווה הצטרף לעפולה
ספסל ,13/10/2007

ימים ספורים לאחר ששוחרר מגליל עליון, הצטרף אקינה איבקווה לגלבוע/עפולה וכבר ביום שני הוא אמור לשחק בשורותיה בגביע ווינר.

איבקווה (22, 2.06 מ'), פורוורד בוגר אוניברסיטת מרילנד, שוחרר מהגליל לאחר שהתפרץ לעבר המאמן אלי קנטי בעת משחק הגביע מול יבנה, הצטרף הערב לגלבוע/עפולה, כבר ערך אימון בשורותיה ואמור לשחק עימה ביום ב' במסגרת גביע וינר. איבקווה הוא הזר החמישי של גלבוע/עפולה אחרי טונג'י אווג'בי, למונט ג'ונס, נייט קרטר וג'רמייל הול.

איבקווה, בעל השורשים הניגרים, נולד בקארסון, קאליפורניה, בה גם שיחק בתיכון המקומי. בארבע השנים האחרונות שיחק באוניברסיטת מרילנד, בה שיתף בין היתר פעולה עם ג'ון גילכרייסט, בקבוצה שהדהימה כאשר זכתה בטורניר ה-ACC, אחרי רצף של הפתעות.

אחרי עונת פרשמן בינונית, בה מיעט לשחק, הפך לשחקן חשוב ברוטציה, ובעונתו האחרונה רשם ממוצעים של 10.4 נק', 7.8 ריב' ו-2.7 חס' למשחק. בשמונה מתוך 33 המשחקים רשם דאבל-דאבל, ובכל המשחקים מלבד ארבעה מילא את טור החסימות. מספר פעמים היה קרוב לטריפל דאבל עם חסימות.

איבקווה נחשב פרוספקט מעניין עקב השיפור המתמיד שהוא מפגין מקיץ לקיץ, ובעיקר בזכות אתלטיות יוצאת דופן. במרילנד הוסיף על עצמו מאסת שרירים, והפך משחקן שמסוגל רק לחסום גם למגן ששם גוף. הבעיה העיקרית שלו ע"פ דוחות הסקאוטינג היא יכולת סיום רעה בקירבת הסל, "חוסר יכולת לשים את הכדור בסל בצורה אחרת מדאנק", כפי שנכתב באחד המקומות.

בקיץ שעבר הרשים הזר החדש של גלבוע במדי נבחרת ניגריה באליפות העולם, בה שיתף פעולה עם טונג'י אווג'ובי. הוא רשם 8.7 נק' ו-6.7 ריב', והרשים במיוחד עם 22 נק', 10 ריב' ו-3 חס' בהפסד בנקודה לגרמניה של נוביצקי. שנה קודם לכן זכה במדליית ארד באליפות אפריקה, שהבטיחה לניגריה את ההשתתפות ההיסטורית במונדובאסקט, ושם רשם 7.6 נק' ו-4.5 ריב'.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();