אשכנזי - ירידה לצורך עליה
טל אבריאל ,12/10/2007

אבי אשכנזי, ממאמני הכדורסל הבכירים בישראל בשנים האחרונות שלקח בעונה שעברה שנת שבתון חוזר לעניינים. הזוכה: מכבי חיפה, בשורותיה החל את קריירת האימון הענפה שלו עוד בתחילת שנות ה- 90'. בראיון טרום-עונה שהעניק לכתב "ספסל", טל אבריאל, הוא מספר על העונה הקרובה ומסמן מטרות. כל הדרך לליגת העל.

שנת השבתון שהחליט לקחת אבי אשכנזי, אחרי שש השנים היפות שלו בנהריה, בשורותיה העפיל לליגת העל בדרך לאירופה ולסגנות ב- 02/03, הגיעה די במפתיע. בצעד מעניין מאוד מצידו הוא מחליט לחזור הביתה ולהצטרף מחדש כמאמן במכבי חיפה, בשורותיה אימן שנים ארוכות והוביל את הקבוצה להישגים יפים ולשתי עליות. ההצטרפות לחיפה בגלגולה הנוכחי, מגובה במיליונר ג'ף רוזן, אמורה לסדר לו עלייה נוספת לליגת העל. רגע לפני שריקת הפתיחה, לקח אותו טל אבריאל לשיחה קצרה וממצה.


איזו קבוצה בנית והאם אתם מוכנים לליגה ?

הקבוצה נבנתה בשילוב של שחקנים עם ניסיון בליגה כמו עדי פרג, אורן בן חמו ותומר חולי לצד שחקנים שהיו בנקודות זמן כאלו ואחרות גם בליגת העל כמו אוריאל מרקו דיון תומאס וקובי איזיק. בסה"כ אני מרוצה מהחיבור האנושי בתוך הקבוצה ומההיבט המקצועי יש לי תחושה שאנו זקוקים לעוד שבועיים שלושה של הכנה אבל ננסה לגשר על הפער הזה תוך כדי תנועה בליגה. באופן טבעי ישנם חבלי לידה כיוון שזו קבוצה שעל כל היבטיה הניהוליים והמקצועיים נבנתה ממש מחדש ולא נשכח שרק העונה הקבוצה למעשה העפילה ללאומית.
מפריעה לי מאד מכת פציעות קשה ולא אופיינית שיש לנו קושי גדול להתמודד עימה ואני מקווה שבטווח זמן סביר שנחזיר את כולם לכושר משחק ולהתייצב לסגל קבוע. במחזורים הראשונים נכונו לנו משחקים מאד קשים וזו המציאות ונצטרך להתמודד עם אותן קבוצות גם בלי הפצועים ולמצוא את הדרך לנצח.

צירופו של דיון תומאס יתברר כהברקה או כנפילה ?

דיון תומאס נמצא עמנו בסה"כ 3 שבועות וברור שזה לא פרק זמן מספיק לשחקן ותיק אחרי פגרה ארוכה ואין לי ספק שרק בעוד מספר שבועות הוא יימצא בכושר משחק מלא יחד עם זאת כבר היום ניתן להבחין שהוא מוסיף לקבוצה נוכחות באזור הצבע, ניסיון וחכמת משחק והוא בהחלט אמור להיות גורם מלכד בהמשך. אני חושב שהוא בהחלט יתן לנו ערך מוסף בעמדת הסנטר מול קבוצות אחרות.

העונה שעברה הוכיחה שהכי חשוב זה להגיע לשיא בפלייאוף...

אני רוצה להיות מוכן מוקדם ככל האפשר ולצבור כמה שיותר ניצחונות ללא קשר לשיטה, כמובן שהקבוצה צריכה להשתפר ולהיות במיטבה ברגעים החשובים ביותר דהיינו בפלייאוף אבל חשוב להגיע לשם אחרי עבודה קשה וניצחונות.

עשיתם הרבה רעש עם הצהרות על זר מתחת לגיל 22 ובסוף המהלך לא יצא לפועל..

אכן קברניטי הקבוצה התבטאו בעבר לגבי הרצון להחתים זר מתחת לגיל 22 ואכן נעשו מאמצים גדולים בכיוון הזה אלא שזר מתחת לגיל 22 היה אמצעי ולא מטרה בפני עצמה ואם אין שחקן איכותי בגיל הזה חייבים להתקדם הלאה. אני לא מתעסק כרגע בהחלפת הזר ואין לי כוונה להחליף אותו.

מי המועמדות לעלייה מלבדכם ?

אין לי ספק בכלל שגבעת שמואל, ב"ש ק.אתא ונתניה בהחלט חזקות ותהיינה בצמרת הגבוהה. מעבר לזה נצרת עילית, יבנה ודומות לה לא קוטלות קנים. אני חושב שבנקודת הזמן הזו אנחנו בפיגור מסוים כפי שהסברתי אבל עם החומר המקצועי והאנושי שיש לי נתייצב במקום הראוי לנו ככל שהעונה תתקדם.

נכונו עוד שינויים בסגל השחקנים?

רק כפוף לבעיות רפואיות ופציעות יתכן שיהיו שינויים בסגל.









כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();