גור שלף פורש



גור שלף תולה את הנעליים
ספסל ,23/08/2007

בגיל 33, פורש קפטן מכבי ת"א ונבחרת ישראל בעבר עקב בעיות גב חוזרות ונשנות. שלף, ששיחק בשנתיים האחרונות בבלגיה בה זכה בגביע בעונה החולפת יחד עם אריק שיבק, ישמש כפרשן בערוץ הספורט בליגת העל ובליגת בתי הספר.

גור שלף, אחד מגדולי הכדורסלנים של ישראל בדור הנוכחי, תולה את הנעליים ופורש מכדורסל בגיל 33.5. הפורוורד, ששיחק בשנתיים האחרונות באנטוורפן הבלגית תחת המאמן אריק שיבק, ישמש כפרשן הכדורסל של ערוץ הספורט.

שלף, שזכה בעונה החולפת בגביע הבלגי, סובל כבר תקופה ארוכה מבעיות בגבו, שגרמו לו בין היתר לפרוש הקיץ מנבחרת ישראל. לאחרונה קיבל הצעות מהפועל ירושלים וגליל עליון, וכן מקבוצתו הנוכחית אנטוורפן, אך בסופו של דבר החליט שהגיע הזמן לסגור את המסך על קריירת המשחק.

גור, בנו של שחקן העבר הגדול עמי שלף ז"ל שכיכב בהפועל גבעת ברנר, הפועל ת"א ונבחרת ישראל, עשה את צעדיו הראשונים בהפועל גבעתיים. קבוצתו הראשונה בבוגרים הייתה הפועל גבת/העמק, בה שיחק תחת ארז אדלשטיין בגיל 18.

משם עבר למכבי ר"ג, בה שיחק בין היתר ליד עודד קטש, וכבר בגיל צעיר הפך לשחקן רוטציה חשוב עם ממוצעי קלעה הנושקים לדו-ספרתי מלמטה. הפריצה הגדולה הייתה בעונת 95/96, אז עבר לגליל עליון.

כבר בעונתו הראשונה בכפר בלום הרשים עם ממוצעים פנטסטיים של 16.2 נקודות, 4.2 ריבאונדים ו-3.6 אסיסטים, ובשתי העונות הבאות שמר על סטטיסטיקה דומה, כשהוא משפר מאוד את הקליעה מעבר לקשת, ואפילו רושם שלשת ניצחון נדירה במשחק ליגה נגד הפועל צפת.

הפורוורד הפך לאחד הישראלים הבכירים בליגה, ואף נכנס לחמישיית נבחרת ישראל, במדיה רשם אליפות אירופה ראשונה בשנת 1997. קבוצות רבות החלו לגשש אצלו, אבל אחרי ששקל הצעות ממכבי ראשל"צ והפועל ירושלים, חתם בקיץ 1998 על חוזה לשלוש שנים במכבי ת"א.

במשך שבע שנים ידע שלף עליות וירידות רבות במדי הצהובים, כאשר עיקר תלונותיו נגעו למספר הדקות הלא יציב שקיבל. בתור שחקן ובן-אדם עם פה גדול, הסתבך לא מעט באמירות שלא היו מקובלות במכבי ת"א, אבל כאשר קיבל הזדמנויות, בדר"כ ניצל אותן: מסל ניצחון נגד פזארו, דרך תצוגות גדולות בהצלבות הסופרוליג וכלה כמובן באסיסט מדהים על מגרש שלם לשלשה המיתולוגית של דריק שארפ מול ז'לגיריס.

עם פרישתו של נדב הנפלד, מונה שלף לקפטן מכבי ת"א, ואף זכה להרים גביע אירופה בהיכל נוקיה. בסה"כ, זכה הפורוורד עם הצהובים בשבע אליפויות, שבעה גביעים, שני תארי יורוליג וסופרוליג אחד.

בהמשך מונה גם לקפטן נבחרת ישראל במקומו של פפי תורג'מן, אבל הסתבך בתקרית לא נעימה במשחק אימון שלה מול הפועל ת"א באוסישקין. אחד מהאוהדים האדומים צעק דברים בגנותו של אביו המנוח, שלף איבד את שלוותו וטיפס ליציע בניסיון להכות את האוהד.

בעקבות התקרית, השעה עצמו משימוש כקפטן במשחק הבא של נבחרת ישראל, במהלך שזכה לביקורת רבה כיוון שאיגוד הכדורסל נמנע מלהתערב במהלך.

לפני כשנה פירסם גור, יחד עם אחיו אורי, ספר ילדים בשם "צביקה הרואה ואינו נראה", שעוסק, איך לא, בכדורסל. אורי, שחקן עבר בהפועל ת"א, הלך בעקבות אביו והפך לאוהד שרוף של האדומים, ובעונה הקרובה ישמש כמאמן הקבוצה החדשה, הפועל אוסישקין ת"א.

בסה"כ היה שלף אחד מהכדורסלנים הבולטים בישראל בשנים האחרונות. הוא היה שחקן מגוון, עם חדירה מצויינת ויכולת מסירה נדירה עבור פורוורד. היעדר הקליעה מבחוץ, והעובדה שלא פעם נפל בין העמדות, מנעו ממנו להיות אולי בכיר יותר, אבל חוכמת המשחק שלו הפכה את הצפייה בו לתענוג צרוף.

במדי נבחרת ישראל רשם שלף 113 הופעות, בהן קלע 852 נק' (מקום 18 בסה"כ), והשתתף בארבע אליפויות אירופה. שיא הנקודות שלו במדי הנבחרת הוא 24 נק' מול בלגיה ב 25.11.2001 במסגרת מוקדמות אליפות אירופה 2003.

ב-291 משחקי ליגה בארץ רשם 2,852 נקודות, אשר מדרגות אותו במקום ה-69 ברשימת קלעי כל הזמנים, שני מקומות בלבד מעל אביו עמי ז"ל, שקלע 112 נקודות פחות אמנם, אבל עשה את זה ב-190 משחקים בלבד.

לחצו כאן לדף השחקן והסטטיסטיקות של שלף בקריירה






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();