הזדמנות אחרונה - זמן לרגל אחרי היריבות
ספסל ,23/07/2007

בעוד ישראל כבר השלימה את משחקי ההכנה שלה, יריבותיה בבית ההזדמנות האחרונה בשיא ההכנות: דנמרק החליפה את ישראל בבולגריה וחטפה את העצבים של מקדוניה, אוקראיינה הפסידה לנבחרת האוניברסיאדה שלה אבל זכתה בטורניר הכנה ובלגיה, שנראית כמשוכה הגבוהה ביותר, בכלל עושה בדאלאס והביסה את סנגל. עדכון יריבות.

דנמרק
בשבוע שעבר זימן המאמן אלן פוס סגל מורחב של 15 שחקנים לקראת האליפות, כאשר שני הכוכבים הגדולים של הכדורסל המקומי, נשארו בחוץ: כריסטיאן דרייר מתאושש מניתוח בקרסולו הפגוע, מייקל אנדרסן החליט שאת שלו לנבחרת הוא כבר נתן ופרש. גם כריס כריסטופרסן, לא שחקן הקולנוע והזמר, בחוץ עקב ניתוח שעבר בברך. השם המוכר מבחינתנו הוא כמובן המתאזרח חנן קולמן ששיחק בעונה שעברה בעירוני אשקלון.

דנמרק, יריבתה הראשונה של ישראל בעוד שבועיים ויומיים, פתחה את ההכנה עם צמד משחקי אימון מול שכנתה הסקנדינבית, שבדיה. המשחק הראשון היה צמוד והסתיים בהפסד בהארכה, 80:72. בילאל קלארנס, הקפטן החדש, הוביל את דנמרק עם 13, פטר יוהנסן ותומאס סולטאו הוסיפו 11 כ"א.

גם המשחק השני היה צמוד, ושוב ידם של השבדים הייתה על העליונה, 66:72. אדם דארובה הצעיר הוביל עם 13 נקודות, סולטאו הוסיף 12 ואלן ווסקויל 10.

הערב החלה דנמרק את השתתפותה בטורניר ויבוטל בבולגריה, עם תבוסה כואבת לנבחרת מקדוניה, 53:77. המקדונים, שרק אתמול הפסידו לישראל, פתחו חלש מאוד ועוד פיגרו במחצית 32:28, אבל אחרי ההפסקה שיפרו את ההגנה, עצרו את הדנים על 10 ו-11 נקודות בהתאמה בשני הרבעים האחרונים וברחו לניצחון קליל.

תומאס סולטאו היה היחיד בשורות המפסידים בספרות כפולות עם 13, אנדראס יעקובסן הוסיף 8, פטר יוהאנסן 7 וחנן קולמן שפתח בחמישייה סיים עם 6, ב-30% מהשדה. מחר (ג') תתמודד דנמרק נגד בולגריה המארחת ויום לאחר מכן תסיים השתתפותה בטורניר במשחק מול גאורגיה, שהובסה הערב ע"י המארחים, 65:97.

אוקראיינה
היריבה הראשונה שתגיע ליד-אליהו פתחה את הכנותיה בטורניר מרובע בקייב עם נבחרות האוניברסיאדה של אוקראיינה ורוסיה ונבחרת בלארוס.

ביום הראשון של הטורניר הופתעה אוקראיינה ע"י נבחרת האוניברסיאדה שלה, כאשר הפסידה 73:59. ליסצ'וק הוביל עם 21 ושלוש חסימות, דרוזדוב הוסיף 18 ובוטסקי 8. לאחר המשחק התראיין המאמן ויטאלי לבדיניצב והביע את חוסר שביעות רצונו: "עם כל הכבוד לשני הכוכבים שלי (דרוזדוב וליסצ'וק), שניהם לא מספיקים בשביל לייצר נבחרת חזקה. פודרובאני סובל מבעיות בריאות, קובאל הגיע עם משקל עודף, גורטובוי בכלל בחוץ ובוטסקי הגיע רק אתמול (שישי)".

"אני לא מתייחס לתוצאה הזאת כטרגדיה, אבל בהחלט היינו צריכים לנצח. לנבחרת האוניברסיאדה הייתה מוטיבציה גדולה יותר, בעוד לנו חסר הניצוץ. קלענו באחוזים נמוכים מאוד, מה שלא איפשר לנו לתפוס אותם".

ביום השני של הטורניר התאוששה הנבחרת כאשר התפוצצה על בלארוס. כבר בתום הרבע הראשון הובילו האוקראיינים 12:28, ולא הסתכלו אחורה מול הנבחרת של קול ומשצ'ראנקו המזדקנים. פודורבאני הוביל עם 16, ליסצ'וק הוסיף 15, שווץ 14 ובוטסקי 9. דרוזדוב הסתפק הפעם ב-4 בלבד.

המאמן לבדינצב נשמע מרוצה יותר: "היום כבר נראינו הרבה יותר טוב מאתמול - שני הכוכבים ויתר השחקנים המשלימים שיחקו טוב מאוד. דרוזדוב אולי לא קלע הרבה, אבל הנוכחות שלו עשתה את העבודה. אני מקווה שנוכל לצרף את פכרוב בימים הקרובים, אבל אם הוא יבוא רצון לקלוע 25 נקודות ונפסיד - אנחנו לא צריכים סוג כזה של עזרה".

ביום האחרון של הטורניר גברה הנבחרת על נבחרת האוניברסיאדה של רוסיה, 73:81, עם משחק מצוין של ליסצ'וק שרשם 21 ושבעה כ"ח. בוטסקי הוסיף 20, דרוזדוב 14 ופולטורטסקי 10. בעקבות הניצחון זכתה אוקראיינה בטורניר, בעוד נבחרת האוניברסיאדה שלה, שהפסידה בשני המשחקים הבאים, סיימה אחרונה.

בלגיה
בלגיה, שפגשה את ישראל גם בטורניר ההזדמנות האחרונה הראשון לפני שנתיים, מסתמנת שוב כקבוצה אותה נצטרך לעבור בדרך לספרד. אקסל הרוול מריאל מדריד הוא הכוכב הגדול, וגם תומאס ואן דן-שפיגל הענק ששיחק בשנתיים האחרונות בצסק"א מוסקבה חזר לסגל.

בשבוע שעבר יצאה הנבחרת של אדי קסטיאס למחנה אימונים בן עשרה ימים בדאלאס, טקסס. במשחק ההכנה הראשון שלה, בלי הרוול שיצטרף לאימונים רק בשבוע הבא, הביסו הבלגים את סנגל, 58:76, בזכות רבע שני (14:24) ושלישי (10:16) יוצאים מן הכלל. בגין ומורס הוביל עם 10 כ"א, ואן רוסום הוסיף 8.

למחרת הפסידה הנבחרת במשחק צמוד לקבוצת ליגת הקיץ של הדאלאס מאבריקס, 74:72. הערב הצטרף לשורות הנבחרת רלף ביגס המתאזרח, שהגיע היישר מחופשת מולדת.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();