מקום שישי באירופה
ספסל ,05/07/2007

מחר (ו') תצא נבחרת העתודה לדרך באליפות אירופה עד גיל 20. טבלה שהכנו עבורכם מראה שרק שתי מדינות אחרות פרט לישראל לא החסירו עדיין אף אליפות כזאת, והכחולים-לבנים מתברגים במקום השישי המכובד בכל הזמנים.

בכמה תחומי ספורט יכולה ישראל להרים ראש בגאווה ולהתגאות בכך שהיא מדורגת שישית באירופה? ספק אם יש כאלה בכלל. בטבלה מיוחדת שהכנו לקראת אליפות אירופה שתחל מחר, מתברר שבהישגי נבחרת העתודה בכל-הזמנים בטורנירי הגמר, אנחנו מתברגים במקום השישי המכובד, ומקדימים מעצמות כמו איטליה, רוסיה, טורקית וצרפת.

אז קודם כל, חשוב להראות את היציבות המדהימה של ישראל. רק שתי נבחרות מלבדה, יוון וספרד, לא פספסו אף אליפות אירופה, ואין מדובר בעניין של מה בכך, כיוון שעד לפני שנתיים, היה צריך לעבור בדרך טורניר מוקדמות לא פשוט בכלל.

מעבר לכך, שימו לב להצלחות המרשימות: פעמיים מדליות כסף, פעמיים מקום רביעי, פעם אחת מקום חמישי ורק פעם אחת מחוץ לעשר הגדולות באירופה.

אז איך חישבנו: לקחנו את דירוגי כל הזמנים באליפויות העתודה. כל נבחרת מקבלת נקודה לפי הדירוג שלה (כלומר - סיימת במקום שביעי, קיבלת שבע נקודות), ונבחרת שלא הגיעה לאליפות "נקנסת" בנקודה בודדת, מלבד חריגים כמו מדינות ברה"מ ויוגוסלביה לשעבר, שכמובן לא ציפינו מהן להגיע לאליפות בטרם הקימו מדינה.

הניקוד המשוקלל חולק בסופו של דבר במספר ההופעות של כל נבחרת. למשל, נבחרת שצברה 60 נקודות והשתתפה שש פעמים, מקבל ניקוד משוקלל של 10.0 נקודות.

בסופו של דבר, התוצאות מרשימות: סרביה מובילה במקום הראשון, הרבה בזכות שתי זכיות ושתי מדליות ארד. אחריה סלובניה שזכתה פעמיים על חשבוננו, וליטא שזכתה פעם אחת. בהמשך מגיעות יוון וספרד, ובמקום השישי כאמור, נבחרת ישראל.

לחצו כאן לטבלת דירוגי הנבחרות באליפויות אירופה לעתודה בכל הזמנים






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();