העתודה רוצה מדלייה - כתבה ראשונה בסדרה
שלומי פרי ,01/07/2007

נבחרת העתודה תחל ביום שישי הקרוב את אליפות אירופה 2007.
8 הנצחונות ב 8 משחקי ההכנה בחו"ל גרמו לנו להעמיס על נבחרת העתודה את הציפיות שלנו למדלייה בקיץ 2007. אבל לא רק משחקי ההכנה, אלא גם דקות המשחק הרבות שקיבלו שחקני הנבחרת הנוכחית בשתי הליגות הראשונות והמסורת המדהימה של נבחרת העתודה בשנים האחרונות, גורמות לנו לקוות למדליה. הכתבה הראשונה בסדרה תבדוק דווקא מה מצבן של יריבות הנבחרת הפוטנציאליות למדליה לקראת האליפות ומי מבין כוכביהן ייעדר ויגביר את סיכויי הנבחרת הישראלית לעלות על הפודיום.

את אליפות אירופה 2005 לנוער לקחה נבחרת סרביה, שנה לאחר מכן בקיץ 2006 זכו הסרבים גם באליפות אירופה לעתודה והם גם המועמדים לקחת את אליפות העתודה 2007, כולנו ראינו את דראגן לאבוביץ' הנהדר מנצח עם זלז'ניק את הפועל ירושלים והוא אמור להיות השחקן המוביל של הסרבים. הפירוק של מונטנגרו מסרביה פגע מעט בנבחרת מאחר ודווקא השחקן הכי כשרוני ב 2005, ולאדימיר דאסיץ' ישחק השנה במדי מונטנגרו, אבל אל דאגה לסרבים יש מאגר כשרונות בלתי נדלה וחסרונו של דאסיץ' לא ממש יורגש. הזהב הולך לסרביה, זה די בטוח, אבל שתי מדליות נשארו.

נבחרת תורכיה שזכתה בכסף ב 2005, תיאלץ להסתדר ככל הנראה ב 2007 בלי סנק אקיול, הכוכב התורכי ישחק השנה במדי הנבחרת הבוגרת, גם בלעדיו התורכים יהיו חזקים מאוד אבל חסרונו יהיה מאוד מאוד משמעותי ולא בטוח שהתורכים שווים מדליה בלי הגו טו גאי שלהם באליפויות הקודמות.

במדליית הארד ב 2005 זכתה נבחרת איטליה שהשנה מארחת את האליפות יחד עם סלובניה. מי שכיכב ב 2005, לואיג'י דאטומה, יגיע לאליפות אבל הוא כבר לא מה שהיה. אם פעם דאטומה היה טוב מעומרי כספי שלנו, היום דאטומה לא נמצא באף פנקס של סקאוטרים מעבר לים ואילו כספי רשום בכל מחברת, בכל פנקס ובכל פתק אפשרי. לעומת דאטומה, הכשרון האמיתי של האיטלקים, דנילו גלינארי המדהים, לא שיחק עם האיטלקים בטורנירי ההכנה וכנראה יוותר על הטורניר אם כי אצלו אין לדעת. עם גלינארי ובלעדיו מדובר בנבחרת קשוחה וחזקה.

את המקום הרביעי אז בבלגרד השיגה נבחרת ספרד. אז קודם כל קבלו הודעת הרגעה, ריקי רוביו בו ה 17 ישחק במדי נבחרת הנוער הספרדית, מה שהופך את הנבחרת הספרדית עד גיל 18 לפייבוריטית הכי גדולה בתולדות האליפויות הצעירות אי פעם, מה גם שהאליפות מתקיימת במדריד. נבחרת העתודה הספרדית, לפני שנתיים ב 2005 היתה הצגה של איש אחד, מר דאבל דאבל, חוזה אנחל אנטלו, אבל שמו של אנטלו לא נמצא בסגל הספרדי לאליפות ולאחרונה נראה בכלל מייצג את חבל גליסיה במשחק ראווה. הנבחרת הספרדית היא יריבת ישראל בבית המוקדם ובלי אנטלו בהחלט אפשר להפתיע אותה.

במקום החמישי בבלגרד זכתה נבחרת רוסיה בשורותיה כיכבו קורולב וזבורב ורכז נחמד בשם אורזמאנוב
מעניין אם קורולב ששיחק השנה מספר משחקים במדי הקליפרס ב NBA יגיע לאליפות העתודה, אם כן הרוסים שוב מועמדים למדלייה, גם בלעדיו הם מועמדים למדלייה, אבל לא מוזהבת. בכל אופן בסגל הרוסי הרחב שמופיע באתר פיב"א, קורולב לא מופיע

במקום השישי בבלגרד ב 2005 זכתה נבחרת צרפת, אלא שהצרפתים טובים יותר בשנתון 1988 הצעיר יותר בכיכובו של ניקולאס באטום, כל השנתון של 1988 לא יגיע לאליפות אירופה לעתודה מאחר והם ישחקו באליפות העולם עד גיל 19. הנבחרת הצרפתית מורכבת כמו תמיד משחומי עור אתלטים אבל בלי באטום הם לא מועמדים לשום מדליה.

במקום השביעי בבלגרד סיימה נבחרת...ישראל.. שמגיעה בהרכב טוב יותר מזה של 2007, הרכב בשל וטוב שלאור היחלשות היריבות הפוטנציאליות, בהחלט יכולה לחזור עם מדלייה. אבל על הנבחרת הישראלית נקרא בכתבה הבאה בסדרה.








כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();