סטיב מאלוביק הלך לעולמו
ספסל ,13/04/2007

סטיב מאלוביק, ששיחק שנים ארוכות בארץ ואף זכה באליפות היסטורית עם גליל עליון, נפטר הבוקר בביתו בארה"ב מהתקף לב. מאלוביק בן ה50 ביקר בתחילת העונה בארץ במשחק הראווה שאיחד את כוכבי הגליל.

סטיב מאלוביק נפטר הבוקר בביתו בארה"ב לאחר שלקה בהתקף לב. מאלוביק, שחגג יום הולדת 50 ביולי האחרון, סבל מבעיות בריאות בשנים האחרונות, ואף על פי כן השתתף באירוע פתיחת העונה של המנהלת שאיחד את כוכבי עונת האליפות של גליל יחדיו למשחק ראווה.

מאלוביק נולד ב21 ביולי 1956 בקליבלנד, אוהיו, ושיחק באוניברסיטת סן דייגו סטייט. הוא נבחר בסיבוב השביעי של דראפט 1978 ע"י פניקס סאנס, ושיחק 39 משחקים בNBA בעונת 79/80 במדי הוושינגטון בולטס (משחק בודד), סן דייגו קליפרס יחד עם ביל וולטון וג'ו בראיינט (28 משחקים) ודטרויט פיסטונס (10).

לארץ הגיע הגבוה הלבן לראשונה בעונת 81/82, כאשר הצטרף בהפועל ר"ג לשני סטיבים נוספים: שלכטר וקפלן. אחרי מספר עונות נהדרות של הקבוצה, שבדר"כ הסתיימו בהפסדים מאכזבים למכבי ת"א בגמרים, עבר מאלוביק לאליצור נתניה העשירה, אבל גם בה לא הצליח לזכות בתואר. בעונת 88/89 הגיע לראשונה לגליל עליון, שתהפוך לביתו בהמשך.

ב91/92 פספס שוב זכייה בגביע, כאשר עזב את גליל לטובת בית"ר ת"א בעונתה האחרונה בליגה הראשונה יחד עם קרל נברסון וגרג קורנליוס. אך בקיץ 1992 חזר לגליל עליון עם הגעתו של המאמן פיני גרשון, והפך לשחקן חמישייה בקבוצת האליפות שכללה את דורון שפר, ברד ליף, אנדרו קנדי ומייק גיבסון.

מאלוביק המשיך לשלוש עונות נוספות בקבוצה, ובגיל 40 עבר לעונה אחרונה בבני הרצליה, לאחריה פרש סופית מהמשחק וחזר להתגורר בארה"ב. בסה"כ רשם מאלוביק 242 משחקי ליגה בהם קלע 2594 נקודות שמדרגות אותו במקום ה82 בטבלת קלעי כל הזמנים בישראל.

מאלוביק היה ידוע בחוכמת המשחק שלו וביד הרכה שלו מחצי מרחק ומעבר לקשת, שהייתה אז לא אופיינית לשחקן בגובהו. למרות בעיות ברכיים הוא שיחק כמעט עשור וחצי על מגרשינו, וכמעט תמיד נמנה על קבוצות הצמרת.

מערכת "ספסל" משתתפת בצער המשפחה ושולחת את תנחומיה, יהי זכרו ברוך.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();