שש מי יודע?
אבי יופה ,04/04/2007

המשחק הארוך ביותר בתולדות הכדורסל הישראלי שוחק הלילה באשקלון. בסיום דרמה ארוכה, מעייפת ומרתקת, גברה הפועל ירושלים על אליצור אשקלון בתוצאה 151-146, אחרי שש הארכות

אפתח את סיקור המשחק הנוכחי בהתנצלות - אל תצפו למצוא פה תיאור מפורט של מהלכי המשחק, ההחטאות, הקליעות והדרמות מהסיבה הפשוטה, שפשוט לא ניתן היה לעקוב אחרי משחק מעין זה. לכתוב בפירוט כל פרט, היה מעייף אתכם, הקוראים, אז תרשו לי לצאת עם כמה השגות מחתיכת ההיסטוריה אליה היו שותפים כ- 1000 צופים בהיכל הספורט באשקלון, שני מאמנים, כ- 20 שחקנים וכמה עיתונאים.

המונח "לחימה", שהיה חסר לאשקלון בחודשים האחרונים, נצרב בתודעת השחקנים מאז בואו של חנוך מינץ לקבוצה. אשקלון "מרביצה" יותר בהגנה, לא נותנת ברוב המקרים סלים קלים כמו פעם, ולראייה חמש העבירות שקיבלו מארש ויעקוסי בשלב יחסית מוקדם של המשחק, עוד לפני שחשבו שישוחקו שש הארכות. כאן בערך נגמרות הנקודות בהן השתפרה אשקלון וכעת נשארו המגרעות לדון בהן.

לאשקלון חסר רכז. מיירון אלן הוא שחקן סטייל וויל ביינום, שיודע להריץ את הקבוצה בהתקפות המתפרצות ולראייה 23 הנקודות שהשיגה הערב הקבוצה בקטגוריה זו לעומת שש הנקודות של ירושלים. הבעיה היא, שברגע שמגיע המשחק העומד, לאלן לא עומד. הוא לא מסוגל לרכז קבוצה לבדו וחייב רכז לצדו. האטן איננו רכז, קולמן גם כן לא מספק את הסחורה בתחום זה, וכך נשארת הקבוצה עם ליאור ליפשיץ שמשנה את המשחק בכל פעם שנכנס, אבל לא מקבל מספיק קרדיט ממינץ וגם הפעם שיחק רק 25 דקות.

תחום נוסף בו אשקלון הפסידה הערב את המשחק, היה בנקודות משחקני הספסל. הקבוצה הביתית תלויה יתר על המידה בשחקנים המובילים שלה, שקלעו יחד 120 נקודות הערב לעומת 26 נקודות בלבד של הספסל. בירושלים, לעומת זאת, שחקני הספסל בראשות מוריס וג'נקינס קלעו 82 נקודות וניצחו את המשחק.

בכלל בולטת בקבוצה מעיר הבירה חלוקת העבודה שמצליח להנחיל דן שמיר בהצלחה. המאמן הצעיר חילק את כמות הדקות בצורה שאפשרה מנוחה לשחקניו, וכך כמות הנקודות התחלקה בהתאם. נתון מעודד נוסף לקבוצה של שמיר ששיחק לזכותה, הוא העובדה שברשותה כמה מוציאים לפועל בהתקפה, ואילו באשקלון האטן לקח על עצמו כמעט הכל (16 קליעות מ-36 ניסיונות מהשדה, לעומת 29 זריקות שלקחו מוריס ואוסטין מירושלים יחד).

לבסוף, אחרי למעלה משלוש שעות, כשהעייפות כבר הורגשה היטב על פני השחקנים, הרעב צלצל, וכולם כבר רצו ללכת הביתה, נגמר הכוח לאשקלון, הכושר הגופני העדיף של ירושלים שיחק תפקיד ובא לציון גואל. ההיסטוריה הגיעה לסיומה, והניצחון נרשם. רק מה? עם הקצב המסחרר של חנוך מינץ מאז מינויו למאמן, משחק שלישי ברציפות שמסתיים בהארכה ובסך הכל עשר כאלו, צפוי להיות סיום עונה מאוד מותח, מעניין ועם הרבה בעיות לחץ דם לאוהדי אשקלון. וירושלים? אחרי ההצגה של צסק"א אין לה מה לדאוג, האליפות בדרך אליה.

מאמן אליצור אשקלון, חנוך מינץ: "אני מוריד את הכובע בפני השחקנים שלי ומקווה שהמשחק הזה ירים אותנו למעלה".

מאמן הפועל ירושלים, דן שמיר: "השחקנים בליגה שלנו לא בנויים לשחק 70 דקות. התמודדנו עם המון דברים שאני כבר לא זוכר. האמנו שננצח ולא ציפינו שיהיה משחק קל".

קלעו לירושלים:
מריו אוסטין 35 נק' 10 ריבאונדים
טרנס מוריס 33 נק' 19 ריבאונדים
הוראס ג'נקינס 31 נק'
מאיר טפירו 25 נק' 7 אסיסטים
גיא פניני 11 נק'
ארז מרקוביץ' 7 נק'
דרור חג'ג' 5 נק'
טימי באוורס 4 נק'
יוריצה גולמאנץ שיחק ולא קלע

קלעו לאשקלון:
מרכוס האטן 43 נק' 15 ריבאונדים 9 אסיסטים
ריקרדו מארש 27 נק'
מיירון אלן 24 נק'
חנן קולמן ואור איתן 18 נק' כ"א
מושון יעקוסי 8 נק'
ליאור ליפשיץ 5 נק'
שחר כהן 3 נק'
אוריאל מרקו, אחיעד בוקרא וליאור רובינשטיין שיחקו ולא קלעו






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();