פרחי. משחק נהדר



הקבוצה של המדינה
אופיר גוברין ,08/01/2007

המבצר במשמר העמק שוב עשה את שלו ודחף את הפועל יקנעם/מגידו לעוד ריצה גדולה ברבע האחרון ולניצחון 89-85 על עירוני ר"ג, שרק מגדיל את הציפיות שלה להפוך לקבוצה הראשונה מהלאומית בחצי גמר הגביע בחמש השנים האחרונות. יבזורי קלע 25, פרחי הצטיין.

גם הערב פקדו את ה"מבצר" במשמר העמק למעלה מ-1000 אוהדים כחולים, שהגיעו עם אופטימיות אדירה לקראת מפגש רבע הגמר הראשון בין קבוצתם האהודה, הפועל מגידו/יקנעם לבין קבוצת ליגת העל, עירוני ר"ג. לשחקני הנציגה מהלאומית לא היו ציפיות רבות מהמשחק, ובאו בעיקר כדי לתת פייט, ואולי להשיג הפתעה גדולה. מהצד השני, הקבוצה מהמרכז באה ללא הרבה חששות מהמשחק מול היריבה ה"נחותה".

רבע ראשון: מאמן הקבוצה המארחת, אלון שמר, בחר לעלות בחמישייה עם אופיר פרחי, בתור רכז, דגן יבזורי, דור ישראלי, שי ברוך, ודניס קאר. לעומתו, מאמן האורחים, אבנר יאור פתח במשחק עם שמוליק ברנר, קרטיס מקנטס, ג'ון אלן, איציק אוחנון, וטוראיי בראגס. פתיחת המשחק היתה שייכת לקבוצה מהלאומית, כאשר 8 נקודות רצופות של דגן יבזורי מעלות אותה ל-10-3, כבר אחרי שתיים וחצי דקות של משחק. אסיסט ענק של אופיר פרחי לשי ברוך נתן למארחים יתרון שיא במשחק, 19-7, 5 וחצי דקות לסיום הרבע. מרגע זה היה נראה שרמת גן השתלטה על המשחק. 4 נקודות קלות מתחת לסל הורידו את ההפרש ל-8, 3 דקות לסוף. חטיפה של פרחי ומסירה לדניס קאר שמסיים בדאנק מרהיב, ומעלה את מגידו/יקנעם ליתרון 24-16, 2 דקות לסוף הרבע. שלשה של ג'ון אלן מורידה את הקבוצות בסיום הרבע בתוצאה 24-19 למארחים מהלאומית.

רבע שני: הרבע השני התנהל ברובו בצורה מאוזנת ביותר. ג'ון אלן במשחק מצוין, הלחיץ את מגידו/יקנעם בחלקים גדולים, אבל דור ישראלי, שנתן משחק הקרבה ענק, עם חדירה נהדרת, ודביר בשן עם 2 נקודות נוספות, שמרו על פער 5 הנקודות של המארחים. חטיפה נוספת של פרחי ואסיסט נהדר לישראלי כבר העלו את היתרון של המקומיים בחזרה ל-9 נקודות, אבל 4 נקודות רצופות במתפרצות של בראגס ואוחנון מורידות ל-41-36, דקה לסיום הרבע. ג'ון אלן עם שלשה נוספת מורידה את הקבוצות להפסקה בתוצאה 41-39, להפתעת העונה בישראל כולה, הפועל מגידו/יקנעם.

רבע שלישי: גם הרבע הזה היה מאוזן ביותר ברוב חלקיו. מצד אחד, ג'ון אלן וג'אי לואיס מובילים את ר"ג ליתרון בפתיחת הרבע, ומהצד השני, שי ברוך עם 11 נקודות מתוך 15 של מגידו/יקנעם, משאירים את היתרון אצל המארחים, 56-54. שלשה ענקית של דגן יבזורי, מעלה את התירון של המקומיים ל-61-58, 3 דקות לסיום הרבע. 2 נקודות של שמוליק ברנר מחזירות את התירון לאורחים מר"ג. ר"ג מראה סימנים של בריחה, כאשר סל ועבירה על לואיס סוגרות סיום רבע נהדר של הפייבוריטים עם ריצת 12-0, ולוח התוצאות מראה 70-61 לאורחים, 10 דקות לסיום ההתמודדות.

רבע רביעי: הרן שיפמן, שחזר מפציעה, פתח את הרבע בשלשה נהדרת. מהצד השני, 4 נקודות רצופות של אוחנון ולואיס, העלו את ר"ג ליתרון שיא מבחינתם, 74-64. 5 נקודות רצופות של דגן יבזורי מורידות את ההפרש ל-5 בלבד. 4 דקות לסיום, כאשר התוצאה 80-75 לאורחים, מבצע אלישי כדיר עבירה על יבזורי, אשר זוכה מיד לשריקה נוספת, לעבירה טכנית של כדיר. יבזורי מדייק בארבע הזריקות ובתוספת 2 נקודות נהדרות של דביר בשן, סוגרות התקפה של 6 נקודות של מגידו/יקנעם, ומחזירות את היתרון למארחים, 81-80. ר"ג לא מצליחה להכניס את הכדור לטבעת, ושלשה של פרחי מהצד השני של המגרש, מעלה את ההפרש ל-4 נקודות לזכות המקומיים. אלן עונה לפרחי בשלשה משלו, ומוריד ל-84-83, 2 דקות לסיום. דניס קאר בזריקה לא קלה, מגדיל את היתרון ל-3 נקודות הפרש, דקה וחצי לסוף המשחק. 2 נקודות של אוחנון מורידות בחזרה לנקודה הפרש, אך שלשה נוספת של פרחי קובעת את תוצאת המשחק, 89-85 לנציגת הלאומית.

בשבוע הבא תצא מגידו/יקנעם למשחק הגומלין בר"ג עם המון אמונה שאפשר להפתיע גם מחוץ ל"מבצר", ולעלות לחצי הגמר בהיכל נוקיה.

קלעו למגידו/יקנעם: דגן יבזורי – 25 נק' (5 שלשות); דניס קאר – 21 נק', 11 רב'; שי ברוך – 13 נק'; אופיר פרחי – 11 נק', 9 אס', 6 חט'; דור ישראלי – 8 נק'; דביר בשן – 6 נק'; הרן שיפמן – 5 נק'. כן שותפו במשחק אור סלע ולירון יבזורי.

קלעו לר"ג: ג'ון אלן – 24 נק'; ג'אי לואיס – 19 נק'; איציק אוחנון – 11 נק'; שמוליק ברנר – 10 נק'; טוראיי בראגס – 7 נק'; איגור סימין וקארטיס מקנטס – 6 נק' כ"א; אלישי כדיר – 2 נק'. כן שיחק איתי גרינבוים.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();