מגלבוע להארלם. יזרעאלי



הנבחרת יוצאת להארלם
אורי סביר ,24/12/2006

נבחרת ישראל תצא מחר (ב') לטורניר חג המולד בהארלם (שנפתח כבר שלשום עם ניצחונות של אלופת מכסיקו), עם סגל צעיר במיוחד ובלי השלישייה הלפרין, לימונד ואליהו שהוחלפו בחנוכי, ניר, רועי ברקוביץ' ויזרעאלי. הסגל, פירוט היריבות בקצרה ולוח המשחקים, בפנים.

נבחרת ישראל, בהרכב צעיר וחסר ניסיון, תצא מחר לטורניר חג המולד בהארלם, הולנד, בו תקיים חמישה משחקים. הנבחרת, בהדרכתם של צביקה שרף, אריאל בית הלחמי ודן שמיר שמצטרף כעוזר שני על תקן מאמן הנבחרת האולימפית, תחזור ארצה ביום האחרון של 2006.

הסגל המקורי היה אמור להישען על שלישיית כוכבי נבחרת העתודה היוצאים, יותם הלפרין, רביב לימונד וליאור אליהו, אך שני האחרונים פצועים ולגבי הראשון הוחלט לתת לו מנוחה אחרי שנה קשה במיוחד שעברה עליו. גם עמית בן-דוד שהיה אמור להיות בסגל שוחרר עקב פציעה.

הסגל שיצא לטורניר: מורן רוט, רוברט רות'בארט (גליל עליון), עודד שעשוע, איתי לב (מכבי ראשל"צ), אור איתן, מושון יעקוסי (עירוני אשקלון), איציק אוחנון (עירוני ר"ג), יוני ניר, ניצן חנוכי (בני השרון), רועי ברקוביץ' (שוחרר מא.א.ל לימאסול), גוני יזרעאלי (גלבוע/עפולה) וגיא פניני (הפועל ירושלים).

לוח משחקי נבחרת ישראל בטורניר
26 בדצמבר, 16:00: נגד כרונינגן קפיטאלס
27 בדצמבר, 20:00: נגד דן בוש אייפל טאוורס
28 בדצמבר, 17:00: נגד אסטודיאנטס דה בהיה בלאנקה
29 בדצמבר: חצאי הגמר
30 בדצמבר: גמר ומשחק על מקומות 3-4

היריבה הראשונה של הנבחרת תהיה כרונינגן קאפיטלס, שניצחה בעונה שעברה בהיכל נוקיה את הפועל ת"א במסגרת היורוקאפ במה שהיה ניצחון החוץ הרביעי בהיסטוריה האירופית שלה. בקבוצה משחקים שבעה אמריקאים, הבולט שבהם הוא גארי ביוקנן ששיחק בשנים האחרונות בגמונדן אלופת אוסטריה תחת בוב גונן, ונכון להיום היא מדורגת במקום השלישי בליגה במאזן 11-7 אחרי ארבעה ניצחונות רצופים.

ביום השני תפגוש ישראל את אלופת הולנד, דן בוש אייפל טאוורס, שמובילה את הליגה גם העונה במאזן 17-2, אחרי שהפסידה שניים מחמשת המחזורים האחרונים. השחקן המוכר ביותר של הקבוצה הוא קיס אייקרבום ג'וניור, וגם בה שבעה אמריקאים, הבולט שבהם הוא שרון רייט הסנטר הותיק. הקבוצה מדורגת חמישית בטבלת בית ד' של גביע יול"ב בלי סיכוי להעפיל לשלב הבא, כאשר מאז הניצחון המפתיע על ריאל מדריד במחזור הפתיחה היא הצליחה לנצח רק את דקסיה-מונס הבלגית שנועלת את הטבלה.

ביום האחרון של שלב הבתים יפגשו הכחולים-לבנים את אסטודיאנטס הארגנטינאית שמדורגת כרגע במקום ה11 בליגה הארגנטינאית אחרי שמונה מחזורים. בקבוצה שיחקו בעבר חואן אספיל ואפילו מנו ג'ינובילי, אבל בשנים האחרונות היא רחוקה מלהיחשב לאחת הקבוצות החזקות במדינה. השחקן הבולט בה הוא שחקן הפנים ג'מאל לוי, בוגר אוניברסיטת ווייק פורסט ששיחק הקיץ עם פנמה במונדובאסקט.

בבית השני, שמשחקיו החלו כבר ביום ו', אפשר למצוא במדי אלמרה את מייק נאהאר הותיק, שיחגוג העונה יום הולדת 36 ממרומי 211 ס"מיו ובמדי קבוצת הכוכבים האמריקאית את לורנס פאנדנברק המזדקן, אנטואן הול אקס-נהריה וראשל"צ, דארן מקלינטוק, רוב דיי, טוד פולר ואחרים.

במשחק שפתח את הטורניר, ניצחה סולס מכסיקאלי את אמסטרדם אסטרונאוטס, 91-89, בזכות רבע אחרון גדול. גרג לואיס הוביל את אלופת מכסיקו הטריה עם 24 נק' ו15 ריב', בעוד דחואן וויט, הקלע הותיק, הוסיף 20. אמש הביסו המכסיקאים די בקלות את אלמרה, 96-74.

בשנות השמונים יצאה נבחרת ישראל חמש פעמים לטורנירים בפגרת חג המולד, שלוש פעמים בשבדיה ופעמיים בברסי. בדצמבר 1987 ניצחה הנבחרת את צרפת 100-86 והפסידה ליוגוסלביה הגדולה 88-115, ושנה לאחר מכן, בפעם האחרונה שיצאה לטורניר, זכתה בו הנבחרת אחרי ניצחונות צמודים על יוגוסלביה 108-105 ועל צרפת 100-98 לאחר הארכה.

גם לטורנירים בשבדיה אז נשלחו סגלים צעירים יותר כאשר הותיקים נשארים לנוח בבית את פגרת הכריסמס, ובחלק מהמקרים היה ממש מדובר על סגל העתודה, שחקנים עד גיל 22, מחוזקים במתאזרח או שניים. בעבר השתתפו בטורניר חג המולד בהולנד הפועל חולון, גליל עליון והפועל ת"א.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();