נקבעו יריבות הנבחרת בטורניר חג המולד
ספסל ,06/12/2006

ישראל ככל הנראה תהיה הנבחרת היחידה בטורניר חג המולד בהולנד, שיורכב משלוש קבוצות הולנדיות, אוסף אמריקאים מקרי וקבוצות מארגנטינה ומכסיקו.

נבחרת ישראל שתשתתף בסוף החודש בטורניר חג המולד בהארלם, הולנד, תהיה הנבחרת הבינלאומית היחידה שם. יתר המשתתפות בטורניר בן שמונה הקבוצות האלה יהיו אלמרה, כרונינגן ודן בוש המקומיות, קבוצת אדג' שתורכב מאוסף אמריקאים, סולס מכסיקאלי המכסיקאית ואסטודיאנטס דה בהיה בלאנקה הארגנטינאית. הקבוצה השמינית הייתה אמורה להיות גז'ירה ספורט קאלב המצרית, אך היא ככל הנראה ויתרה על השתתפותה ותוחלף בקבוצה אחרת.

היריבה הראשונה של הנבחרת תהיה כרונינגן קאפיטלס, שניצחה בעונה שעברה בהיכל נוקיה את הפועל ת"א במסגרת היורוקאפ במה שהיה ניצחון החוץ הרביעי בהיסטוריה האירופית שלה. בקבוצה משחקים שבעה אמריקאים, הבולט שבהם הוא גארי ביוקנן ששיחק בשנים האחרונות בגמונדן אלופת אוסטריה תחת בוב גונן, ונכון להיום היא מדורגת במקום הרביעי בליגה במאזן 7-7.

ביום השני תפגוש ישראל את אלופת הולנד, דן בוש אייפל טאוורס, שמובילה את הליגה גם העונה ועדיין לא הפסידה אחרי 14 מחזורים. השחקן המוכר ביותר של הקבוצה הוא קיס אייקרבום ג'וניור, וגם בה שבעה אמריקאים, הבולט שבהם הוא שרון רייט הסנטר הותיק. הקבוצה סוגרת את טבלת בית ד' של גביע יול"ב, כאשר מאז הניצחון המפתיע על ריאל מדריד במחזור הפתיחה היא עדיין לא ניצחה.

ביום האחרון של שלב הבתים יפגשו הכחולים-לבנים את אסטודיאנטס הארגנטינאית שמדורגת כרגע במקום האחרון בבית הדרומי של הליגה הארגנטינאית. בקבוצה שיחקו בעבר חואן אספיל ואפילו מנו ג'ינובילי, אבל בשנים האחרונות היא רחוקה מלהיחשב לאחת הקבוצות החזקות במדינה.

בבית השני אפשר למצוא במדי אלמרה את מייק נאהאר הותיק, שיחגוג העונה יום הולדת 36 ממרומי 211 ס"מיו ובמדי קבוצת הכוכבים האמריקאית את לורנס פאנדנברק המזדקן, אנטואן הול אקס-נהריה וראשל"צ, דארן מקלינטוק, רוב דיי, טוד פולר ואחרים.

הנבחרת תתכנס לראשונה ב22 בדצמבר, ותצא לטורניר בהולנד שלושה ימים לאחר מכן. היא צפויה לקיים בטורניר חמישה משחקים, ולחזור ארצה ביום האחרון של 2006.

הסגל שיזומן לטורניר כולל כרגע את יותם הלפרין, ליאור אליהו (מכבי ת"א), רביב לימונד, עמית בן-דוד (עירוני נהריה), מורן רוט, רוברט רות'בארט (גליל עליון), עודד שעשוע, איתי לב (מכבי ראשל"צ), אור איתן, מושון יעקוסי (עירוני אשקלון), איציק אוחנון (עירוני ר"ג) וגיא פניני (הפועל ירושלים).

בשנות השמונים יצאה נבחרת ישראל חמש פעמים לטורנירים בפגרת חג המולד, שלוש פעמים בשבדיה ופעמיים בברסי. בדצמבר 1987 ניצחה הנבחרת את צרפת 100-86 והפסידה ליוגוסלביה הגדולה 88-115, ושנה לאחר מכן, בפעם האחרונה שיצאה לטורניר, זכתה בו הנבחרת אחרי ניצחונות צמודים על יוגוסלביה 108-105 ועל צרפת 100-98 לאחר הארכה.

גם לטורנירים בשבדיה אז נשלחו סגלים צעירים יותר כאשר הותיקים נשארים לנוח בבית את פגרת הכריסמס, ובחלק מהמקרים היה ממש מדובר על סגל העתודה, שחקנים עד גיל 22, מחוזקים במתאזרח או שניים. בעבר השתתפו בטורניר חג המולד בהולנד הפועל חולון, גליל עליון והפועל ת"א.

לוח משחקי נבחרת ישראל בטורניר
26 בדצמבר, 16:00: נגד כרונינגן קפיטאלס
27 בדצמבר, 20:00: נגד דן בוש אייפל טאוורס
28 בדצמבר, 17:00: נגד אסטודיאנטס דה בהיה בלאנקה
29 בדצמבר: חצאי הגמר
30 בדצמבר: גמר ומשחק על מקומות 3-4






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();