נאור. שחקן השבוע



ליגת העל - נבחרי המחזור השני
ספסל ,14/11/2006

מתן נאור השווה שיא ליגה עם תשע שלשות, ועקף בסיבוב את לי ניילון האדיר וסשה בראטיץ' המתקאמבק בדרך לתואר שחקן המחזור. חמישיית המחזור, המאכזב וכמובן הצעיר המבטיח, בפנים.

שחקן המחזור: מתן נאור
בשתי העונות האחרונות, מתן נאור הפך לנון-פקטור התקפי. שחקן חמישייה אמנם, אבל איש למשימות מיוחדות בלבד שמדי פעם גם שם איזה שלשה. אחרי הקמפיין הנהדר שלו מבחינה אישית עם נבחרת ישראל הקיץ, הוא פתח את העונה חלש כמו כל הקבוצה במוסקבה ויד אליהו, אבל נגד סיינה חזר לעצמו עם מהלך נהדר של 4 נקודות ודקות גדולות, ונגד גלבוע/עפולה היה היד החמה של ירושלים. כבר מהפתיחה הוא אותת עם שתי שלשות, אבל בהמשך היה פשוט בלתי ניתן לעצירה, עם שיא קריירה חדש של 27 נקודות, כולן משלשות, כולל זאת שפירקה סופית את המקומיים הנלהבים. אם נאור יתן תרומה התקפית יציבה לאורך כל העונה, המקום בחמישייה בנבחרת לא יוטל בספק בקיץ הבא.

חמישיית המחזור: מתן נאור, רודני ביופורד, סשה בראטיץ', לי ניילון ומושון יעקוסי
רודני ביופורד כבר היה רגל וחצי על המטוס, אבל בחסדי רומא חזר לעצמו (על חשבון יסאייטיס, אגב) ונגד אשקלון גם הקליעות סוף-סוף נפלו לו כמו שצריך. הרי זה לא שקלע מחונן כזה פתאום שוכח איך שמים את הכדור בסל, נכון? נגד אשקלון הוא הציל את מכבי ממבוכה עם רצף שלשות ברבע האחרון, ובסה"כ 24 נק' ב24 דק', כולל 6 מ9 מעבר לקשת.

סשה בראטיץ' לא ממש רצה לשחק העונה בגליל עליון, אבל הקבוצה התעקשה והיא ידעה למה. הבוסמן הסרבי עלה מהספסל ל32 דקות, וכמו בביקור הקודם שלו באור יהודה בו רשם שיאי קריירה מרשימים, הוא תפס ערב פנטסטי של 24 נקודות ו10 ריבאונדים בדרך לניצחון ראשון של גליל העונה.

לי ניילון הופך ללהיט הגדול של ליגת העל. הוא הראשון מאז טוני דאוסן ודריק גרווין האגדיים שפותח קריירה בארץ עם שני משחקים של 30+, כאשר נגד מכבי ראשל"צ הוא רשם 40 נק' (16-22 מהשדה, 7-8 מהקו) ו7 ריב', וזה היה יכול להיות הרבה יותר. עכשיו נראה אותו נגד הצהובים בנוקיה.

מושון יעקוסי אמנם הפסיד למכבי ת"א, אבל נתן תפוקה של זר לכל דבר ונלחם בכבוד מול הקו הקדמי של מכבי ת"א כמעט לבדו. עם זר אחד בלבד, אשקלון פחדה מתבוסת שיא נגד הצהובים, אבל הרבה בזכות 19 הנקודות (שיא קריירה - שיפור של 8 נק'!) ו13 הריבאונדים (שווה שיא) של יעקוסי, 8 מהם בהתקפה, היא ירדה למחצית בשיוויון והתפרקה רק ברבע האחרון.

ראויים לאיזכור: עידו קוז'יקרו, טימי באוורס, גוני יזרעאלי, מורן רוט

המאכזב
לא יאומן, אבל מאיר טפירו מתנחל כאן גם השבוע. אחרי שנראה היה כאילו חזר לעצמו בחסדי העבירה החמישית של נאור נגד סיינה, באו דקות אפאטיות למדי בתחילת המשחק בעפולה שהביאו לפיגור מוקדם, והפעם טפירו נשאר לצפות מהצד עד לסיום. 0 נק' בתשע דקות זה מאזן רע מאוד עבור הישראלי המוביל של דן שמיר, ולשניהם ברור שהמצב חייב להשתנות ומהר. אולי למונט ג'ונס ידרבן אותו.

הצעיר המבטיח
הפעם הבחירה קלה למדי. גוני יזרעאלי רצה מאוד לנצח במשחק החזרה של העמק לליגת העל, ולעיני אביו ביציע פשוט סירב לוותר לירושלמים. 21 נק', 4 ריב', 7 אס' ו3 חט' הוכיחו שפרנקו לא סתם נתן לו את המושכות, והתחבושת שלראשו הוכיחה שלאנשי העמק יש סיבה למלא את האולם הקטן בכל משחק בית.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();