הערב: גליל פותחת עוד עונה באירופה
אורי סביר ,07/11/2006

גליל עליון פותחת עשור שלישי באירופה, כאשר תצא לדרך הערב בגביע האתגר מול סטיב ברט ג'וניור ופטראס המפתיעה. שיטת ולוח המשחקים, הסברים על המפעל ותקציר היכרות על היריבות, בפנים.

גליל עליון פותחת עונה אירופאית מספר 21, ורק שתי התל-אביביות רשמו יותר עונות וניצחונות במפעלים האירופאים השונים. מלבד עונת 01/02, גליל היא נציגה קבועה באירופה כמעט מיום היווסדה, ועל אף שמדובר בסה"כ במפעל הרבה פחות נחשב, תהיה זאת הזדמנות נהדרת להריץ את הצעירים ולשפשף אותם פעם נוספת כל שבוע. יתרון נוסף של הגליל הוא בבוסמנים שלה, ובניגוד לראשל"צ ונהריה, היא משחקת באותו הרכב באירופה ובליגה.

שיטת המשחקים
המפעל, השני בחשיבותו של פיב"א אחרי היורוקאפ והרביעי בסה"כ באירופה, מונה העונה 16 קבוצות המחולקות לארבעה בתים שווים. שתי הראשונות מכל בית יעלו לרבע הגמר (11 ו18 בינואר), ומכאן והלאה יערכו המשחקים בשיטת הטוב משניים, בית וחוץ. חצאי הגמר יערכו ב1 וה8 במרץ והגמר, שהעולות אליו יקבלו כרטיס חופשי ליורוקאפ בעונה הבאה, יתקיים ב22 וב29 במרץ.

בעונה שעברה
עירוני אשקלון השתתפה במפעל בעונה שעברה בקמפיין האירופי הראשון בתולדותיה. היא העפילה בקושי רב לשמינית הגמר בזכות הפרש סלים, ובו הדהימה את מלקארנה קונין הצ'כית: אחרי הפסד בית ב8 נקודות, יצאה אשקלון רווית הבעיות וניצחה בחוץ ב16 הפרש בדרך לרבע הגמר. שם עצרה אותה אוראל גרייט של שרון דרוקר, שעברה אותה בקלילות עם ניצחון כפול. אוראל, עם יוריצה גולמאץ ויסמין הוקיץ' בסגל, ניצחה בגמר את חימיק יוז'ני האוקראיינית וזכתה בתואר. שתי הפיינליסטיות שודרגו העונה ליורוקאפ.

היריבות של גליל
אולימפיאס פטראס היוונית עוד שיחקה בליגה השלישית ביוון לפני שנתיים, אבל שתי עליות רצופות הכניסו אותה לליגה הראשונה ולאירופה. האטרקציה הגדולה של הקבוצה בהא הידיעה היא כמובן סטיב ברט ג'וניור, הבן של סטיב ברט ששיחק במכבי ראשל"צ בעשור שעבר. הג'וניור שבר את השיאים של אביו באוניברסיטת איונה ממנה יצא הקיץ, ויצא מיד לאירופה.

נכון להיום מדורגת הקבוצה במקום ה11 בליגה היוונית עם שני ניצחונות בית אבל שלושה הפסדי חוץ. אולימפיאס הקטנה רשמה את הפתעת העונה עד כה כאשר ניצחה בבית את פנאתינאיקוס, 68-67, עם 24 נקודות של ברט שהיה היחיד שקלע בספרות כפולות באותו משחק. שם מפורסם נוסף הוא המתאזרח הספרדי, לואיס סימס, שהתאמן בעבר באשקלון אך לא הוחתם, והוא הקלע המוביל של הקבוצה עד כה. משלים אותו בצבע הזר השני, מארביס סטון, שעד כה איכזב מאוד בשני המשחקים בהם שותף. עוד שחקנים שכדאי להיזהר מהם הם סימון פטרוב הגארד הסלובני המחליף, קוסטאס חאריסי היווני הענק (2.11 מ') שמוריד בליגה כמעט 10 ריב' למשחק ואנטוניוס אסימקופולוס שהגיע מאריס סלוניקי.

בעונה שעברה הגיעה לאריסה (עם ישראל שיינפלד) לחצי גמר המפעל, והעונה יש להניח שלא יסתפקו בפחות מכרטיס נוסף עבור הליגה היוונית ליורוקאפ. בכל מקרה, שווה לשים לב לקבוצה הזאת, ולו רק בגלל ברט הנהדר שמשך את עינינו כבר במכללות.


ברט סיניור וברט ג'וניור

פרוסטז'וב הצ'כית היא הקבוצה השניה שתפגוש את גליל, ונכון להיום היא מדורגת במקום החמישי בליגה במאזן 5-3, כאשר הגליל תוכל להיעזר במאמנה לשעבר מולי קצורין שמוליך את נימבורק למקום הראשון בצ'כיה במאזן 8-0. זרי הקבוצה הם למאר באטלר שהגיע לפני שנה עם ג'אי לואיס של ר"ג לפיינל פור המכללות עם ג'ורג' מייסון המפתיעה וקמרון קריספ, גארד גם הוא, שלפני הגיעו לצ'כיה שיחק בקטאר. עוד שחקנים בולטים הם דניאל נובאק הסלובקי וקורדיאן קוריטק הפולני הענק ששיחק בעבר בגראבלין.

המקומיים הבולטים הם כל מיני שמות שלא אומרים לנו כלום... בעונה שעברה הפסידה הקבוצה בכל ארבעת משחקיה במפעל, ועל אף שבשתי עונותיה הראשונות בליגה הראשונה בצ'כיה היא סיימה במקום השני, גליל חייבת לנצח אותה גם בחוץ.

הקבוצה הרביעית בבית היא אפולון לימאסול, שניצחה משחק אחד בשני המחזורים הראשונים בקפריסין. לקבוצה ניסיון אירופה שאין לזלזל בו, והיא פותחת עונה שמינית ברציפות באירופה. לגליל ניסיון מר איתה מהביקור האחרון במפעל הזה, כאשר הפסידה לאפולון ברבע הגמר בעונת 02/3 בחוץ ב2 נקודות, ובגומלין הצליחה להשיג תיקו בלבד שסיים לה את העונה. השמות המוכרים בקבוצה שסיימה במקום הרביעי בליגה שלה בשלוש השנים האחרונות הם ג'ון אודן, שפתח את העונה שעברה ברמה"ש ופטאר מאלש הקרואטי ששיחק בעבר בגבעת שמואל.


ג'ון אודן, אקס-רמה"ש

לוח משחקי הבית המוקדם
מחזור 1 (9/11): אולימפיאס פטראס בחוץ
מחזור 2 (15/11): פרוסטג'וב (צ'כיה) בבית
מחזור 3 (22/11): אפולון לימאסול בבית
מחזור 4 (29/11): אולימפיאס פטראס בבית
מחזור 5 (6/12): פרוסטג'וב בחוץ
מחזור 6 (14/12): אפולון לימאסול בחוץ

לחצו כאן לפריוויו לעונת 2006/07 של גליל עליון






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();