ביופורד. בלט במכבי



הקלימאמיו של אוהיו
אורי סביר ,18/10/2006

לפני פחות משבועיים נראתה מכבי ת"א מוכנה לעונה אחרי ניצחון גדול 93-67 על קלימאמיו בולוניה. הערב, היא נראתה רע מאוד בדרך להפסד רביעי ברציפות, בעוד קליבלנד שניצחה אותה בדיוק באותה תוצאה נראתה כאילו היריבה קטנה למידותיה. ביופורד בלט עם 19 נקודות, נואל פליקס לא הרשים בבכורה. ביום חמישי תסיים מכבי את המסע במשחק מול טורונטו ואנתוני פארקר.

קשה להאמין שנבאן ספאחיה בנה על ניצחון מול קבוצת NBA הקיץ, אבל הלילה סביר להניח גם הוא למד שבמכבי ת"א לא אוהבים להפסיד ארבעה משחקים ברציפות וזה ממש לא משנה נגד מי משחקים. והלילה, לא רק שמכבי הפסידה, היא נראתה אפילו יותר גרוע מאשר במשחקים הקודמים.

וויל ביינום, שחגג באותו משחק מול קלימאמיו במגרש הפתוח, המשיך להראות חדירות מרשימות של רץ אחורי בפוטבול, אבל קליעה מבחוץ עדיין לא ראינו ממנו. יותם הלפרין נעלם ליותר מדי דקות, סימאס יסאיטיס צריך שייצרו בשבילו את המצבים ונואל פליקס לא שיחק מספיק כדי שנגזור את גורלו כ"כ מהר. נקודת האור, מלבד ביופורד שחזר לכושר קליעה טוב, הייתה כרגיל ניקולה וויצ'יץ', שהראה שאפילו בNBA אין הרבה גבוהים עם כזאת קריאת משחק ויכולת מסירה.

בסופו של דבר, קליבלנד הייתה גדולה בכמה רמות על מכבי ת"א הערב, ואחרי שהתחממה ברבע הראשון פשוט הרגה את הצהובים בהגנה. ועם זאת, לירידה הכ"כ רשלנית להגנה וההתקפה הסטאטית שבנויה על אילתורים אין תירוצים.

מכבי עלתה עם ביינום, הלפרין, יסאייטיס, וויצ'יץ' ואליהו, שירד אחרי דקה וחצי כבר לספסל. דרו גודן הפעלתן צבר נקודות קלות בצבע בצד אחד, בעוד וויצ'יץ' הרשים את האמריקאים עם אסיסטים נהדרים בצד השני ששמרו את מכבי קרובה. ג'יימס לא התאמץ יותר מדי, אבל עשה את הנקודות שלו, בעוד ארנולד בשני מהלכים אישיים יפים בבידוד וביופורד שעלה מהספסל בשתי קליעות מרחוק נתנו למכבי יתרון, לא מעט בזכות החטאות עונשין רבות מאוד של הקאבס. ג'יימס החזיר את היתרון לפני שירד למנוחה, וסידר לדוניאל מרשל שלשה שחתמה את הרבע, 26-22 למקומיים.

מכבי פתחה טוב את הרבע השני, עם חדירות יפות של הלפרין שנתנו לה את היתרון, אבל הקאבלירס בנונשלנטיות החזירו לעצמם יתרון קטן של 2-4 נקודות. כאשר ג'יימס חזר לפארקט, חבריו עשו טובה והואילו לשמור כמה פוזשנים רצופים ומפה לשם היתרון כבר 10 נקודות אחרי שתי מתפרצות יפות. ספאחיה הזעיק פסק-זמן, אבל המשבר רק החריף, כאשר ביינום ניסה להציל את המולדת לבד, קליבלנד העלתה עוד הילוך בהגנה וטסה מהר לצד השני, שם לארי יוז ניהל את המתפרצות נהדר, ובהפסקה 55-40.

המקומיים משכו את ההפסקה שלהם גם לתוך הרבע השלישי, כאשר איבדו שישה כדורים ברציפות, אבל מכבי לא ניצלה את זה כדי לצמק וברגע שהפזרנות נגמרה ההפרש התחיל לטפס. ספאחיה ניסה הרכבים שונים, כאשר ביינום מרבה לאבד ומכבי כולה לא רק שלא מצליחה להזיז את לוח התוצאות אלא בקושי מגיעה לזריקות ראויות עם אינספור איבודים ולבנות נוראיות שנזרקות סמוך או אחרי הבאזר של שעון ה24. גודן ומרשל המשיכו לחגוג בצבע, ההפרש המשיך להאמיר ובסיום הרבע השלישי 78-49.

אחרי עוד כמה דקות בהן מכבי בדקה את המוכנות של האולם לעונה מבחינת חוזק וצבע הטבעות ועוצמת הבאזר של שעון הזריקות, החליט מייק בראון סופית לוותר על הכוכבים והכניס את אחרוני הרוקים ושחקני הספסל שלו, שגם הם שמרו על היתרון סביב ה30 נקודות. רודני ביופורד סגר משחק טוב עם עוד כמה נקודות, מכבי קצת הקטינה לקראת הסיום ושלשה של יסאיטיס סיימה את יסורי הצהובים והצופים באולם ובבית, 93-67.

למכבי: ביופורד 19, ביינום 13, יסאיטיס 10, הלפרין 9, ארנולד 7 (7 רב'), וויצ'יץ' 3 (7 רב', 8 אס'), ששון, שארפ וגרין 2 כ"א, פליקס אליהו (8 רב') לא קלעו.

לקליבלנד: גודן 21 (9-11 מהשדה, 8 ריב'), מארשל 19 (10 ריב'), ג'יימס 13 (8 רב', 8 אס', 5 איב', 3 חס'), יוז 12, אילגאוסקאס 8, ווסלי 5, פאבלוביץ' 4, ורז'או 3, סנואו, גיבסון, פולארד ובראון 2 כ"א, דיימון ג'ונס לא קלע.

עוד פלאשבק למשחקי הישראליות נגד קבוצות NBA






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();