בקצב הסמבה של ברבוסה
אורי סביר ,11/10/2006

מכבי ת"א נראתה הרבה יותר טוב הערב בקלן, ואפילו הובילה ב13 הפרש על הפניקס סאנס עם יכולת טובה של אליהו וביינום, אבל כמה דקות של הגנה הפכו את התוצאה והקצב הרצחני הכריע את הצהובים בדרך להפסד שלישי השבוע, 102-119. ליאנדרו ברבוסה הברזילאי הצטיין במדי הסאנס עם 27 נקודות ושש חטיפות.

אז אחרי שהתקשתה מאוד מול ההגנות הקשוחות והמשחק הקבוצתי של סן אנטוניו ספרס ולהבדיל גם צסק"א מוסקבה, פגשה הערב מכבי ת"א קבוצה משוחררת יותר ואיכפתית פחות שלא הקשתה עליה יותר מדי. זה עזר למכבי לפתוח טוב יותר, להוביל לאורך המחצית הראשונה ולהחזיר מעט מהביטחון, אבל כמה דקות של קווץ' הגנתי לא השאירו ספק בנוגע למנצחת.

אחרי שני משחקים חלשים מאוד, הושאר הערב רודני ביופורד על הספסל ונכנס רק שלוש שניות לסיום הרבע הראשון. בדקותיו על המגרש הוא נראה טוב יותר עם רצף קליעות, אבל את המשחק הוא סיים עם שני איירבולים ובסה"כ לצהובים יש עוד הרבה עבודה כדי לחברו. מי שנראה מצוין בלא מעט דקות, ובהמשך ישיר לסיום המשחק מול צסק"א, היה וויל ביינום שחתך בצבע שוב ושוב לליי-אפים קלילים.

בלי ג'יימי ארנולד שלא התלבש, פתח ספאחיה עם ביינום, שארפ, יסאייטיס, אליהו ו-וויצ'יץ', ומכבי נטלה את היתרון כבר מהפתיחה עם סלים קלילים של אליהו, 8-2. פניקס נראתה אדישה מאוד, עם הבלחות פה ושם של נאש ומריון, מה שאיפשר לצהובים לשלוט לחלוטין במשחק ולהוביל בסיום הרבע 33-21 כאשר ביינום מצטיין.

ביופורד עלה טוב מאוד מהספסל עם כמה קליעות נאות והיתרון הגיע ל13 בשיאו, כאשר ד'אנטוני לא מתרגש יותר מדי ונותן קרדיט למחליפים. רצף שלשות של בל וברבוסה מחק את ההפרש לחלוטין וכפה שיוויון, אבל ששון החזיר את היתרון למכבי, 60-57 במחצית.

אם עד אז מכבי לא נתקלה בהתנגדות אמיתית מההגנה של הסאנס, ברבע השלישי החבר'ה של נאש באו כדי לשמור, ומהר מאוד הפכו את התוצאה לטובתם. מכבי לא נשברה וסלים של יסאיטיס החזירו לה יתרון 4. סטודמאייר בפאול וסל וברבוסה הנהדר עם שתי קליעות מהקו בשניה האחרונה נתנו לפניקס יתרון 80-79 בסיום הרבע.

דווקא בלי נאש ורוב שחקני החמישייה שנשארו לנוח על הספסל, ראינו כדורסל אמיתי של הסאנס, עם מתפרצות של 3-6 שניות גם אחרי סלים. מרכוס בנקס הטיס את הקבוצה קדימה בכל צ'אנס, ברבוסה המשיך לצבור נקודות ומכבי איבדה את הראש ויכלה רק לצפות בסידרת הדאנקים והליי-אפים, כאשר לחגיגה הצטרף גם סטודמאייר המהוסס משהו עם כמה מפגני ראווה אתלטיים. היתרון התקרב ל20, ביופורד התעקש על שני איירבולים ובסיום סידר לו ביינום האלי-הופ לשיפור מצב הרוח, 119-102 בסיום.

למכבי: ביינום 20 (7-18 מהשדה, 6 איב'), יסאייטיס 18 (4-5 לשתיים, 3-4 לשלוש, 3 חט'), ביופורד 16, אליהו 12 (8 ריב'), ששון 11, וויצ'יץ' 7, שארפ 6, הלפרין 2 (6 אס').

לפניקס: ברבוסה 27 (6 אס', 6 חט', 5-8 לשלוש), בנקס 21, מריון 14, נאש 13 (7 אס'), סטומדאייר 11, בל וג'יימס ג'ונס 8 כ"א, תומאס 7.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();