פארקר עובר את ביינום (Euroleague.net)



ליגה משלהם
אורי סביר ,08/10/2006

אחרי שגם ברצלונה וצסק"א הצטרפו לחבורה האקסקלוסיבית של אירופאיות שניצחו קבוצת NBA, קיוותה מכבי ת"א להמשיך בכושר הנהדר מול סן אנטוניו ספרס, אך מהר מאוד הבינה שהחבר'ה מטקסס הם ליגה בפני עצמה. טוני פארקר הצטיין עם 27 נק' מול הקהל הביתי החם, מכבי צימקה נזקים בסיום, 84-97.

כל מפגשי הקבוצות הישראליות נגד קבוצות מהNBA

אחרי חמישה ניצחונות במשחקי ההכנה, כולל אחד מרשים במיוחד על קלימאמיו בולוניה, החלה מכבי ת"א את מסע משחקיה מול קבוצות NBA, ואיך אמר בפתיחת השידור עפר שלח על הקרב בין ליאור אליהו לטים דאנקן: "פשוט אין לו מצ' אפ מולו". וואלה, צודק. מכבי כולה לא ממש הסתדרה עם סן אנטוניו הטובה בהרבה, שברחה לה כבר בפתיחה ורק ריפיון שלה לקראת הסיום איפשר את הקטנת התוצאה.

ועל אף שמדובר על אחת הקבוצות הטובות בעולם, במשחק ראווה שלא נותן שום אינדיקציה לגבי ההכנה של סגנית אלופת אירופה, היה בהחלט ניתן להתאכזב היום מרודני ביופורד. לא מדובר על ההחטאות שלו מול אחד מגדולי השומרים בתבל, ברוס בוואן, אלא בעיקר על הזריקות שהחליט לקחת, ללא קשר להתקפה המסודרת ובדר"כ בלי סיכוי לריבאונד התקפה, מבלי שאף צהוב אחר נגע בכדור. ביופורד הוא כישרון עצום, על כך אין עוררין, אבל אם מכבי התרגלה לסמול פורוורד שמחבר את כל החלקים, הפעם כל החלקים יצטרכו לחבר אותו.

דאנקן הראה בפתיחה מה שכולנו ידענו, שאף אחד לא מסוגל לשמור עליו, אבל מסירה נהדרת של וויצ'יץ' להאלי-הופ של ביופורד הוציא את הצהובים קצת מהשוק והספרס מובילים רק 6-4. גרג פופוביץ' לא אהב את מה שהוא ראה, לקח פסק-זמן וממנו סן אנטוניו חזרה מפוקסת בשני הצדדים, עם הגנה רצחנית שמכבי לא תפגוש יותר והתקפה חכמה שמסתמכת על הטריו הנהדר שלה, פארקר-ג'ינובילי-דאנקן. הענק מאיי הבתולה הראה כמה מהלכי פוסט מרהיבים, הריץ את קבוצתו ל10 נקודות רצופות ומפה לשם קפץ ההפרש ל20 כשפארקר חוגג מול הצרפתים המשולהבים בברסי. סימאס יסאיטיס במספר קליעות יפות חיפה על חולשתו של וויצ'יץ' שניסה קצת יותר מדי, ובסיום הרבע 34-17 לשחורים-לבנים.

הקרואטי של מכבי התאושש ברבע השני ויחד עם ארנולד ניצל את העובדה שדאנקן ופארקר יצאו לשאוף קצת אוויר על הספסל כדי לחזור לפיגור 9 בלבד. אבל ברגע שהצמד הזה חזר הספרס שוב נראו כמו אלופי עולם לשעבר, ביופורד התעקש להיכנס למשחק בכח ללא הצלחה יתרה ובמחצית 48-32.

פארקר בכמה חדירות יפות וקליעות מבחוץ חיפה על החטאת דאנק חופשית ומביכה וההפרש כבר הגיע ל24, אבל כניסתו של רוברט הורי ששמר בעצלות על ארנולד עזרו למתאזרח של הנבחרת להיכנס להיי-לייטים עם מהלכים נאים באותיות ובסיום הרבע השלישי 74-52 עם קצב שהולך ונהיה עייף מרגע לרגע.

הרבע האחרון היה הטוב של מכבי במשחק. יותם הלפרין תפס את מקומו של ביינום (שמאוד התאמץ להוכיח שהוא שייך, אולי יותר מדי, אבל זה לא ממש היה היום שלו) כעושה המשחק ומול הספרס המפוהקים מכבי החלה להקטין בהדרגה. וויצ'יץ' מסר כמה אסיסטים יפים פנימה, אליהו ניסה להרשים את הרוקטס וששון קבר שתי שלשות נאות שהורידו את ההפרש. פארקר קיבל את התשואות שהגיעו לו ובסיום 97-84.

קלעו למכבי: ארנולד 15 (9 ריב'), וויצ'יץ' 14, יסאייטיס 11, אליהו 10, ששון 9, ביופורד וביינום 8 כ"א, גרין 5, הלפרין 4.

קלעו לספרס: פארקר 27 (5 אס'), דאנקן 15 (11 ריב'), ג'ינובילי ובונר 10 כ"א, אוברטו 9 (10 ריב'), פינלי 7, בוואן 6, אלסון 5, וון והורי 3, בארי 2, לי ומלצר לא קלעו.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();