מהניו יורק ג'איינטס לעירוני ר"ג
אורי סביר ,10/09/2006

ג'אי לואיס, שכיכב בטורניר המכללות האחרון במדי הסינדרלה מג'ורג' מייסון, ישתף פעולה עם שחקן אחר של המכללה, קרטיס מקנטס, בר"ג, אחרי שויתר הקיץ על חלום הפוטבול המעניין שהיה לו.

ג'אי לואיס (23, 2.01 מ') חתם בעירוני ר"ג ויהיה הזר השלישי של הקבוצה אחרי ג'ון אלן וקרטיס מקנטס. כמו מקנטס, מגיע לואיס מתוכנית הכדורסל של אוניברסיטת ג'ורג' מייסון הקטנה, אבל הסיפור שלו שונה ומרתק בהרבה מזה של מקנטס, שבחר לעזוב אותה בעונתו הרביעית והאחרונה.

לואיס רשם מספרים נאים כפרשמן של 6.7 נק' ו5.6 ריב' למשחק, אבל כבר בעונתו השניה הכפיל ויותר את כמות הנקודות ל14.5, שיפר את אחוזי הקליעה והפך לפורוורד אימתני בליגה. לשיאו הגיע בטורניר המכללות של 2006, בו הדהימו ה"פטריוטס" והגיעו עד לפיינל פור כאשר באליט 8 הם מדיחים את קונטיקט החזקה אחרי הארכה, במשחק בו רשם לואיס 20 נק' ו7 כ"ח, ונשם לרווחה בסיום אחרי שהחטיא 3 זריקות עונשין שעזרו להאסקיס לכפות הארכה.

בחצי הגמר נעצרה ג'ורג' מייסון אצל האלופה שבדרך פלורידה, כאשר לואיס רושם 13 נק ו11 ריב' במשחקו האחרון בקריירת המכללות. בסה"כ סיים הפורוורד את עונתו האחרונה במכללות עם 13.7 נק', 7.8 ריב' ו1.8 אס' ב30 דקות למשחק.

כאן הגיע הטוויסט המעניין בסיפור של לואיס, שעל אף שרשם 11.7 נק' ו6.7 ריב' במחנה קדם הדראפט בפורטסמות', הבין שלNBA הוא לא יגיע, אז למה לא לNFL, ליגת הפוטבול המקצוענית? הפורוורד הצטייד במגנים הדרושים וחתם כפרי אייג'נט אצל הניו יורק ג'איינטס. "לפעמים אני מרגיש אבוד ושאין לי מושג מה אני עושה, אבל אז אני משתדל להתרכז חזק יותר ולשאול את המאמנים", הוא אמר לCBS, שעשתה עליו כתבה עקב העניין הגדול בספורטאי שמנסה להיכנס לליגה של המקצוענים בלי ששיחק פוטבול כלל בשנותיו במכללה.

לואיס כאמור לא בדיוק חלם על לשחק בחו"ל, המשיך להעלות על עצמו מאסה וניסה להתמקד בפוטבול, אבל בסופו של דבר החליט לוותר על החלום להיכנס לסגל הסופי של הג'איינטס וחתם בבוסנה סארייבו. לאחר שזאת שיחררה אותו, הוא מצא את עצמו בר"ג.

בעונתו האחרונה נבחר לואיס לחמישיית מחוז הCAA, ויצא מג'ורג' מייסון כשהוא מדורג בין עשרת הגדולים של המכללה בכל הזמנים בנקודות, ריבאונדים, אחוזים מהשדה, חטיפות וחסימות. המעניין מבחינת ר"ג אולי הוא שבנתונים שפירסמה הניו יורק ג'איינטס, לואיס מופיע כ2 אינצ'ים פחות, כלומר רק 1.95 מ'...






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();