מקל, עובר לוויצ'יטה



גל מקל מצטרף לוויצ'יטה סטייט
ספסל ,07/07/2006

רכז נבחרת הנוער, גל מקל, החליט ללכת למכללות כבר בשנה הבאה ובחר באוניברסיטת וויצ'יטה סטייט, שעשתה עונה נהדרת ב2006 ואחד מבוגריה הוא ג'יימי ארנולד.

גל מקל, רכז נבחרת הנוער שהוביל את מכבי ת"א לזכייה בגביע המדינה בעונה שעברה ולאליפות עונה קודם לכן, ישחק בעונה הבאה באוניברסיטת וויצ'יטה סטייט, זאת לאחר שהעדיף את הצעתה על פני אוניברסיטת פרובידנס ועל האפשרות להפוך לנער פוסטר במכבי ת"א.

אוניברסיטת וויצ'יטה סטייט הוקמה בשנת 1895 במדינת קנזס וכיום היא מונה 15,000 תלמידים שמגיעים מ110 מדינות בעולם, אך רובם מקנזס. בעונה שעברה, בה זכתה קבוצת הכדורסל של האוניברסיטה לראשונה באליפות העונה הרגילה במחוז המיזורי ואלי מאז 1983, עמד מספר הצופים הממוצע במשחקי הבית של הקבוצה על לא פחות מ10,435, הכמות ה37 בגודלה בין המכללות בארה"ב. וויצ'יטה סטייט הייתה מההפתעות הגדולות של טורניר המכללות הגדול כאשר הגיעה עד שלב הסוויט 16 לאחר שני ניצחונות נהדרים בסיבובים הראשונים, ונעצרה רק ע"י סינדרלה אחרת, ג'ורג' מייסון, כאשר מאזנם הסופי עומד על 26-9.

בדירוג הסופי של ESPN ויו.אס.איי טודיי דורגה וויצ'יטה במקום ה21 בין כל המכללות בארה"ב. מאמן הקבוצה, מארק טורג'ון, חתם על חוזה בקבוצה עד 2016 בעקבות ההצלחה המסחררת של העונה האחרונה. מאז מינויו לתפקיד לפני שש שנים, שיפרה המכללה כל עונה את מאזנה: 9 ניצחונות בלבד בעונתו הראשונה, 15 עונה לאחר מכן, ובשלוש העונות האחרונות מעל 20 כ"א.

הבוגר המפורסם ביותר של המכללה מזווית הראייה הישראלית הוא ג'יימי ארנולד, שחקן מכבי ת"א והמתאזרח הטרי של נבחרת ישראל. שחקניה המפורסמים ביותר הם אנטואן קאר ששיחק 15 שנים באן.בי.איי, קליף ליבינגסטון שזכה עם שיקאגו בולס בשתי אליפויות בשנות התשעים ואקסביאר מקדניאל, שקלע מעל 25,000 אלף נקודות בליגה הטובה בעולם ושיחק גם באירופה.

מקל הוא הישראלי הראשון שהולך למכללות מיד בתום גיל נוער מאז עשה זאת ניב ברקוביץ' לפני שנתיים. ברקוביץ' ג'וניור הצטרף למארקט, אבל אחרי שבעה משחקים בלבד הגעגועים הביתה גברו והוא חזר לחיק אביו ואחיו ברמה"ש.

מקל, שצד את עיני הסקאוטרים במספר הצגות מרשימות בטורניר אלברט שוויצר שנערך באפריל האחרון בגרמניה, החל את דרכו בכלל בא.ס. רמה"ש ובתום גיל נוער עבר למכבי ת"א, איתה זכה כאמור באליפות וגביע, והגיע לגמר גביע וגמר פלייאוף נוספים בהם הפסיד עם הצהובים. הקיץ הוא ישחק עם נבחרת הנוער באליפות אירופה, אחרי שלפני שנתיים רשם 16.8 נק', 3.5 ריב' ו3.1 אס' במדי נבחרת הקדטים באליפות אירופה, כולל 33 נקודות בהצגה גדולה מול גרמניה.

בשנתיים שלו במכבי ת"א הוביל מקל את הקבוצה למאזן מדהים של 42 - 2 בליגה. מאז שהגיע למכבי מרמת השרון הוא התחזק, שיפר מאוד את הקליעה, שיפר את קבלת ההחלטות והפך להיות המנהיג של הקבוצה. כמו כן, נבחר לחמישיית העונה בליגה לנוער בשנתיים האחרונות במשאל העונה המסורתי של "ספסל".

בטורניר שוויצר שיחק מקל בשישה משחקים בהם ב31 דקות למשחק רשם 17.3 נק', 3.5 ריב', 3.6 אס', 47% מהשדה, 42% מעבר לקשת ו81% מקו העונשין. תצוגות השיא שלו היו 31 נקודות נגד ספרד ביום הראשון ואוסטרליה ביום האחרון, ו29 נקודות בהפסד לארה"ב ביום השני.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();