שמיר. תפקיד ראשון כמאמן ראשי



ירושלים שוב מפתיעה - דן שמיר חתם לשנתיים
ספסל ,05/07/2006

דן שמיר, שצמח במערכת של הפועל ירושלים, חוזר אליה לאחר שלוש שנים כעוזר מאמן במכבי ת"א וחתם לשנתיים במקום אדלשטיין. עבור שמיר יהיה זה ניסיון ראשון כמאמן ראשי: "שמח לחזור למועדון בו גדלתי".

לא על השמיר לבדו - טור של אורי סביר

בהפועל ירושלים דיברו על שמות כמו פאניוטיס ינאקיס, עודד קטש, יעקב ג'ינו ומי לא בעצם. בסופו של דבר, במהלך מפתיע מאוד, הודיעה הבוקר הנהלת הקבוצה על החתמתו של עוזר מאמן מכבי ת"א, דן שמיר, על חוזה לשנתיים.

שמיר בן ה31.5 החל את דרכו כשחקן במחלקת הנוער של מכבי ירושלים. כבר בגיל 17 פנה לאימון במחלקות הנוער של הפועל ירושלים, ובגיל צעיר מאוד זכה להיות מאמן קבוצת הנוער אחרי שעשה שנת השתלמות באוניברסיטת קנטאקי המפוארת והוביל את קבוצת הנערים לזכיה באליפות המדינה. יורם חרוש קידם אותו לעמדת עוזר המאמן, ובהמשך הוא מילא תפקיד דומה אצל ארז אדלשטיין וגדי קידר, כאשר במקביל מונה לעוזר מאמן של רוני בוסאני בנבחרת הקדטים.

בעונת 03/4 רצה אדלשטיין לקחת איתו להפועל ת"א את שמיר, שהיה עוזרו עונה קודם לכן במלחה. לטענת אדלשטיין, שמיר כבר סיכם באוסישקין, וברגע האחרון שבר את ההסכם כדי להיות עוזר מאמן שני במכבי ת"א תחת פיני גרשון ודייויד בלאט. הדבר הביא לסכסוך בין גרשון ואדלשטיין, ובראיון למעריב אמר הג'ינג'י: "הוא לא שווה חצי שורה בעיתון, אני מאושר שלקחתם אותו".

כעוזר מאמן שני (עונה אחת מאחורי בלאט, עונה שניה מאחורי ג'ינו) זכה שמיר עם הצהובים פעמיים בטרבל, וכעוזר מאמן ראשון בעונה האחרונה, זכה עם הקבוצה בדאבל והגיע עימה לגמר היורוליג.

עבור שמיר יהיה זה תפקיד ראשון כמאמן בוגרים, דבר חסר תקדים עבור הפועל ירושלים מאז שנות התשעים. בעונת 02/3, אחרי עזיבתו של ארז אדלשטיין במהלך העונה, הוביל שמיר כמאמן זמני את הקבוצה לניצחון חוץ 90-86 ברוממה על מ.כ. חיפה, אך מחזור לאחר מכן כבר מונה גדי קידר לתפקיד.

המאמן האדום החדש היה אמור להמשיך בכלל במכבי ת"א לעונה רביעית, כעוזר לצידו של גיא גודס. יש לציין שגם בשנים קודמות הוזכרו שמם של דייויד בלאט ויעקב ג'ינו, אז עוזרי מאמן במכבי ת"א, כמועמדים לאמן את הקבוצה מהבירה, אך מעולם לא היה מעבר ישיר על כביש מס' 1. האחרון שעבר מיד אליהו ישירות למלחה היה דורון שפר בעונת 03/4, וקדמו לו קונסטנטין פופה, מוטי דניאל ונוריס קולמן.

הנהלת המועדון אמרה לאתר הרשמי של הפועל ירושלים: "אנחנו שמחים להודיע על מינויו של דן לתפקיד. את דרכו הראשונה כמאמן הוא עשה כאן ואנו שמחים שהוא חוזר אלינו כמוביל של הצוות המקצועי. דן הוא מאמן ירושלמי שגדל על המסורת והצביון של המועדון ומבחינתנו זאת סגירת מעגל. דן חזר אלינו לאחר שהיה באחד המועדונים הגדולים ביותר באירופה שם עבד ברמות הגבוהות ביותר, אנו מאמינים ביכולתו של דן להוביל את המועדון להצלחות".

דן שמיר אמר לאתר הרשמי לאחר ההחתמה: "ראשית אני רוצה להודות למועדון מכבי תל אביב, לעומדים בראשו למאמנים השונים איתם עבדתי ולכל אנשי הצוות על שלוש שנים נפלאות. אני שמח לחזור להיות חלק ממשפחת הפועל מגדל ירושלים זהו מועדון שגדלתי בו ואני גאה לחזור אליו כמאמן. אני מאמין שביחד עם אנשי הקבוצה והקהל המדהים של הפועל נוכל להצעיד את המועדון קדימה".






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();