קטש. ניצחון גדול



גב לגב עם הגב לקיר
אורי סביר ,16/04/2006

לראשונה מזה שבע שנים הפסידה הערב מכבי ת"א שני משחקי ליגה גב לגב, ואחרי תבוסה 92-107 בכפר בלום, המאבק על המקום הראשון נראה פתוח מתמיד.

בעונה שעברה היה שותף ליאור ליפשיץ לניצחון המדהים של מכבי ראשל"צ בהיכל נוקיה על מכבי ת"א 105-97, ואפילו קלע שלשה מהחצי עם הבאזר. מאז הוא התייבש על הספסל בראשון, פתח את העונה בכלל בליגה הלאומית במכבי פ"ת והערב הוא היה הכוכב הגדול של הניצחון המהמם של גליל עליון על מכבי ת"א, 107-92.

לראשונה מאז עונת 98/9 מפסידה מכבי ת"א שני משחקי ליגה ברציפות, ולולא ההעפלה לפיינל פור בין שניהם, ייתכן ומפלס הלחץ של הצהובים היה גדול הרבה יותר, במיוחד נוכח העובדה שבשבוע הקרוב מצפים להם שני משחקים מול הפועל ירושלים, שיכולה עם ניצחון מחר על גבעת שמואל להשתוות אליהם במאזן.

כשחקן עודד קטש ידע ניצחונות גדולים רבים, רובם דווקא במכבי ת"א, אבל גם אחד גדול כנער בגליל, שהביס את מכבי ב13 הפרש בתצוגה התקפית נהדרת לה היה שותף גם ארז חזן, היום בצוות המקצועי של המועדון. כמאמן ספק אם הכותש ידע ניצחון כ"כ גדול, בו הצליח להביא את קבוצתו להתפוצצות כזאת על המגרש ולהובלה על הצהובים כמעט לכל אורך המשחק.

כמו בשבוע שעבר בהרצליה, הפתיחה הייתה של מכבי, שהכניסה כדורים קשתיים לנקודות קלילות בצבע, בעיקר של ג'יימי ארנולד שהחליף את מייסיאו באסטון שבוע שני ברציפות. אנסונוו הגיב בבייבי הוקים נאים בצד השני, אבל המהפך הגיע כאשר ליאור ליפשיץ החליף את יוגב אוחיון והריץ את גליל לרצף קליעות מדהים, כאשר הוא ואוריאל מרקו מטווחים מעבר לקשת בדרך ליתרון 33-22 בסוף הרבע הראשון, אחרי ריצת 13-1!

ההגנה של מכבי המשיכה לנמנם גם ברבע השני, כאשר רק דומיננטיות של ארנולד בצבע עם מהלכי אחד-על-אחד יפים (18 נק' עד ההפסקה) מונע מהם להתפרק, כאשר בעבר השני שתי שלשות של ליפשיץ קובעות יתרון שיא - 17 הפרש! מכבי שיפרה רגעית את ההגנה וקלעה 8 נקודות רצופות, גליל נעצרה וארנולד, ששיחק בעבר שנה וחצי בכפר בלום, היה בלתי עציר ובהפסקה רק 53-44 לגליל, כאשר ליפשיץ כבר עם 13 נקודות.

מכבי איבדה שלושה כדורים ב45 השניות הראשונות של הרבע השלישי, אך גליל לא תירגמה את זה לנקודות ומכבי החלה לגלח את ההפרש. שלשות של פארקר, שארפ וששון השלימו ריצת 13-3, ובכלל מהלך של 35-18 ונתנו למכבי יתרון 65-61, אך ליפשיץ סירב לוותר ושלשה פנטסטית שלו במתפרצת החזירה לגליל את היתרון. מכבי עוד צימקה, אבל גליל החזירה בריצה משלה, 15-5, שהורידה אותה ביתרון 76-70 בסיום הרבע השלישי.

מכבי באה נחושה להימנע מהפסד שלישי העונה, אבל שלשה של ליפשיץ שני מטר מאחורי קו השלוש פתחה יתרון 7. בפיגור 9 החליט פארקר לקחת את המשחק עליו, וקלע 9 נקודות בדקה וחצי בלבד, אבל גליל לא נבהלה וסל ופאול של בוזוב אחרי צעדים ברורים שביצע שברו סופית את מכבי. ליפשיץ סחט מסולומון עבירה חמישית בהתקפה, סמית' החזיר את היתרון לדו-ספרתי ומכאן והלאה, קשה להאמין, הגארבג' טיים היחידי הערב בליגה היה שייך למכבי ת"א, שהרימה ידיים מול האדומים המאושרים.

גליל: ליפשיץ 23 (7 אס'), נסונוו 19 (8 ריב'), בראטיץ', בוזוב ומרקו 13 כ"א, אליהו 12, סמית' 8, אוחיון 6.

מכבי: ארנולד 28, וויצ'יץ' 15 (7 אס', 6 ריב', 6 איב'), שארפ וסולומון (5 איב') 14 כ"א, פארקר 13, ששון 7, בורשטיין 1.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();