קינג חתם בר"ג, מדיסון ישוחרר
אורי סביר ,16/04/2006

עירוני ר"ג החתימה את פרנקי קינג הותיק, שזכה לאחרונה באליפות קפריסין ויערוך הערב בכורה נגד ראשל"צ. קיי מדיסון ישוחרר בקרוב.

פרנקי קינג (33.5, 1.95 מ') הותיק, ששיחק בשנתיים האחרונות בא.א.ל לימאסול הקפריסאית, הצטרף בסוף השבוע לעירוני ר"ג ויהיה הזר הרביעי של הקבוצה, שחיכתה לסיום ליגת הפיתוח הNBDL, אך לבסוף העדיפה את קינג בשל ניסיונו הרב. קיי מדיסון, ששבר שתי שיניים ונעדר מהמשחק בשבוע שעבר, ישוחרר קרוב לודאי מהקבוצה, שתסיים את העונה עם קינג, רוד נילי, טונג'י אווג'ובי וג'ייסון גארדנר.

קינג שיחק שנתיים בג'וניור קולג' ברונסוויק והוא בוגר אוניברסיטת ווסטרן קרוליינה, שהבוגר המפורסם ביותר שלה הוא מל גיבסון, אבל לא מי שאתם חושבים אלא שחקן שולי בל.א. לייקרס בעבר. קינג שרשם מעל 26 נק' למשחק בשתי עונותיו באוניברסיטה נבחר במקום ה37 בדראפט 1995 ע"י הלייקרס, ושיחק בה שישה משחקים. בין קפיצות קצרות לCBA והUSBL, הוא עבר גם לשבעה משחקים בפילדלפיה, בטרם החל את הקריירה האירופית העשירה שלו.

בסוף עונת 96/7 הגיע לגרנאדה הספרדית, ובעונה הבאה עבר ליוון. שיחק עונה אחת בפאניוניוס ואחת אחרת בפאוק סלוניקי, איתה גם זכה בגביע היווני. ב99/0 עבר לאלבא ברלין שם שיתף פעולה עם וונדל אלכסיס, אך הוחלף לקראת סיום העונה. אחרי עונה בודדת בראסינג פאריז חזר ליוון, הפעם לאריס. ב02/3 חזר לצרפת, אך הוחלף ע"י אנדרה וולרידג' בגראבלין וחזר לCBA. באמצע עונת 03/4 הצטרף לגלאטסריי, ומשם התגלגל לא.א.ל לימאסול, לא לפני שעצר לבקר בונצואלה בליגת הקיץ.

הקבוצה הקפריסאית הייתה הראשונה בה קינג נשאר ליותר מעונה אחת, כאשר אחרי שנבחר לשחקן העונה וסחב את הקבוצה לאליפות ולקמפיין מוצלח מאוד ביורופליג, הוא נשאר לעונה נוספת. העונה נבחר קינג למשחק אולסטאר היורוקאפ, ועל אף שסיימה את העונה במקום השלישי בלבד הוביל את הקבוצה באימונו של איגור מיגליניקס לפלייאוף מושלם של שמונה ניצחונות ואליפות נוספת אחרי שלושה סוויפים. קינג נבחר שוב לחמישיית העונה בליגה.

הרכז הותיק הוא למעשה סקורר אדיר בשלהי הקריירה, שהעונה ביורוקאפ רשם 14.9 נק', 4.0 ריב' ו2.8 אס', אך גם 4.3 איב', ולצד העובדה שירד רק פעם אחת מספרות כפולות נציין שרק פעם אחת איבד פחות מ3 כדורים והיה מלך האיבודים של המפעל. באולסטאר היורוקאפ הוא נראה גרוע מאוד, וסיים עם 0 נק' ו3 איב'.

קינג אמור להוסיף לר"ג מימד של קליעה מבחוץ, מה שטומי אדאמס כשל לעשות. בעונה שעברה הוביל קינג את קבוצתו עם 29 נקודות בהפסד ביתי צמוד להפועל ת"א.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();