קוז'יקרו. תמיד מככב בגליל



קבלת פנים לבבית
אורי סביר ,10/04/2006

עידו קוז'יקרו שבר את שיאו העונתי בפעם השניה העונה מול הגליל בה גדל עם 21 נק' ואף החטאה מהשדה, הפועל ירושלים כבר הובילה ב19 הפרש ברבע האחרון והנחילה לגליל עליון הפסד ראשון בעידן קטש, 89-81. אליהו קלע 19 למפסידים.

טבלת הליגה המעודכנת

אחרי ארבעה ניצחונות רצופים, הגיעה הערב הפועל ירושלים והחזירה את גליל עליון לקרקע עם ניצחון חוץ יפה שהושג בקלות יחסית. כמו בסיבוב הקודם, מצטיין המשחק היה עידו קוז'יקרו ששבר את שיא העונה שלו מול הקבוצה בה גדל ולעיני אביו יעקב, יו"ר גליל עליון.

ירושלים סבלה הערב מיכולת קליעה חלשה של צמד עושי המשחק שלה, הוראס ג'נקינס שחזר השבוע מביקור מולדת בארה"ב ומאיר טפירו שסבל ממשחק עצבני. ועם זאת, שניהם מסרו הערב 14 אסיסטים ביחד, הריצו את הקבוצה יפה, ודי לציין שג'נקינס התאפק מחצית שלמה בלי לזרוק, כדי להבין את השינוי בגישה הערב. טפירו התקשה אפילו יותר ממנו בהתקפה, אבל כרגיל קלע שלשת קלאץ' שקברה את ניסיון הקאמבק של הגליל.

גליל קיבלה אמנם את ליאור אליהו בחזרה אחרי ארבעה משחקים מאכזבים, אבל נראתה רע ואיפשרה לירושלים לקלוע 73% מטווח השתיים. בריאנט סמית' היציב לא תיפקד במשך שלושה רבעים ורק שיפר סטטיסטיקות בסיום, ההימור להפגיז מבחוץ לא ממש עבד, וגליל תצטרך להשתפר בצורה ניכרת בסיבוב השלישי כדי להיכנס לפיינל פור.

ירושלים יכולה להתחיל לחשוב על סיום הסיבוב השני במקום הראשון. בשבוע הבא היא מארחת את גבעת שמואל, בעוד מכבי ת"א יוצאת לכפר בלום. בתנאי שהגבעה לא תפתיע במלחה, ניצחון ב3 נקודות ומעלה בהיכל נוקיה ב20 באפריל יבטיח לירושלים מקום ראשון, שמשמעותו אירוח משחק העונה בסיבוב השלישי.

למרות סל של קוז'יקרו בהתקפה הראשונה, הפתיחה של ירושלים הייתה רעה עם ריבוי איבודים והחטאות מעבר לקשת, שאיפשרו לאליהו לתת לגליל יתרון 5-2 אחרי 4 דקות. התעוררות של אוסטין ושלשה של נאור הריצו שבע נקודות רצופות של האורחים, כאשר האסיסט הרביעי של ג'נקינס סוגר את הרבע עם סל של קוז'יקרו, 18-15 לירושלים.

גם הרבע השני היה צמוד, ובוזוב אף נתן לגליל יתרון אחרון, 25-23. אלא שאחרי סל של אוסטין הנהדר שקלע 12 עד ההפסקה, הגיעו הדקות של מייסון ג'וניור שהתאושש מפתיחה חלשה וקלע 11 נק' בחמש הדקות האחרונות של הרבע השני. בוזוב ואליהו עוד ניסו לשמור את גליל קרובה, אבל מייסון סיים את המחצית עם ליי-אפ נוסף, 40-33.

כאילו לא הייתה הפסקה, המשיך מייסון את המומנטום עם שלשה בפתיחת הרבע השלישי, ואחת נוספת של ג'נקינס מהזריקה הראשונה שלו במשחק קבעה יתרון 11. בוזוב המשיך ביכולת הקליעה מהשבוע שעבר, אבל אז הגיעו הדקות של קוז'יקרו, שקלע חמש נקודות רצופות וההפרש כבר 13. סל ופאול נוסף של האל מבית הלל קבע כבר יתרון 18, לפני שאליהו ובראטיץ' צימקו בקליעות עונשין, 53-68 בסיום הרבע.

קוז'יקרו וג'נקינס קלעו את הנקודות הראשונות ברבע האחרון בדרך ליתרון שיא של 72-53, אבל גליל סירבה לוותר בכזאת קלות. דקות טובות של בראטיץ' הובילו את הגליל ל11-2, כאשר גם גורדון נזכר להיכנס לעניינים עם 5 נק'. תמאר סליי נכנס במקום קוז'יקרו וקלע סלים חשובים, סמית' שמר את ההפרש על 9 ברבע אחרון טוב אחרי משחק גרוע מאוד, אבל אז הגיעה שלשה גדולה של טפירו, הסל היחידי שלו במשחק, וסגרה עניין. שלשות של ליפשיץ וסמית' צימקו, אבל זה היה מעט מדי ומאוחר מדי, 89-81 בסיום לירושלים.

גליל: אליהו 19 (6 ריב'), בוזוב (4-13 מהשדה) ובראטיץ' 14 כ"א, סמית' 11 (3-11 מהשדה), אנסונוו וליפשיץ (5 אס') 6 כ"א, גורדון 5, מרקו 4, אייזיק לא קלע.

ירושלים: קוז'יקרו 21 (8-8 מהשדה, 6 ריב', 5-6 מהקו), אוסטין (8-8 מהקו) ומייסון ג'וניור 18 כ"א, סליי 12, ג'נקינס 9 (8 ריב', 6 אס', 5 איב'), נאור 6, טפירו 3 (8 אס', 4 איב'), אוחנון 2, קנטור לא קלע.








כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();