עם אבי נניקשוילי. התחבר מצוין חברתית.



Forever YOUNGER
שגיא ניר ,15/10/2004

לאחר הפסקה של שנה, חוזר הזר המצוין טוני יאנגר לשחק בישראל. בשיחה עם שגיא ניר הוא מספר על ילדותו בניו-יורק, אהבת הכדורסל, החברים בישראל, העבודה עם נוער במצוקה בפילדלפיה ועל דארט בויד. ברוך השב טון.

בידיעה קטנה בעיתון יומי פורסם כי '... טוני יאנגר, 24, 200, ישחק בעונה הבאה באליצור קרית אתא בליגה הלאומית...'. בישראל מסוקרת הליגה השניה בכדורסל באופן מתומצת ושולי. כך, הולכים לאיבוד רבים מהחוויות, הריגושים והסיפורים האנושיים.
אנתוני יאנגר, טוני, שיחק בעונת 2002/03 בעולה החדשה ללאומית מכבי קרית ביאליק. הבחור הרזה והביישן הצעיד את הקבוצה לחצי גמר הפלייאוף, ונבחר בתום אותה עונה לאחד משלושת הזרים המשפיעים ביותר בליגה. כשהצעתי לו להתראיין ל"ספסל" הוא היסס בהתחלה. במשך השיחה כולה הוא מקפיד להודות ולציין שמות של אנשים רבים שהיו סביבו בתקופות שונות. להוציא ממנו משפט או מילה על עצמו, היה כמעט בלתי אפשרי. בחור צנוע.
טוני נולד בהארטפורד קונטיקט, בן הזקונים של אל וסלינה יאנגר, אח לניקי, ראקל, רנה, בארט, רוג'ר וקרייג.
"אני עם כדור ביד מאז שאני זוכר את עצמי" הוא מספר. "אני ככה מהיום שנולדתי, זה בדם".
אביו שיחק כדורסל ברחובות ניו-יורק. "אגדה" לפי טוני. אחיו הגדול רוג'ר, היום בן 41, נבחר ל"אול-אמריקן" כששיחק באוניברסיטת "סקרד-רייהאט" ובבית-הספר התיכון בקונטיקט.
כשהיה בן 7, עברה משפחתו של טוני לניו-יורק, ומאז הוא בכדורסל. בתיכון "מק'לנסי" צמח תוך שנה ב- 13 ס"מ. הוא המשיך לצמוח לגובה, וקיבל מלגת כדורסל 700 ק"מ מהבית – במכללת "ספרינג-היל" במובייל, אלבמה, בלימודי תקשורת. קבוצת הכדורסל של המכללה משחקת בליגת ה- NAIA. כשטוני התחיל לשחק כפרשמן, כוכבי הקבוצה היו אריק קמבל, מנתר נהרייני ידוע, מיקי גורקה, שהגיע אז מהפועל חיפה ואורן גריצמן.
"בקולג' למדתי על ערכים. מה זו חברות, מהי חברות עם חברי לקבוצה, איך לשחק עם הלב" אומר טוני.
הקשר עם מיקי גורקה היה זה שהביא אותו לראשונה לישראל. "רציתי להמשיך לשחק כדורסל. לא הפריע לי לשחק מעבר לים – העיקר לשחק". גורקה יצר את הקשר עם ביאליק, בה שיחק באותה תקופה. "מיקי אמר לי שזו הקבוצה שלו והוא ידאג לי. אבל מה שנתן לי את המוטיבציה הגדולה לבוא לישראל היה אריק קמבל".
על המעבר הוא מספר: "הייתי לחוץ. כשהגעתי, אז כבר הרגשתי נוח. קיבלו אותי כאן בצורה מדהימה. גם האנשים מסביב ובעיקר החברים לקבוצה, שהזמינו אותי לבתיהם ונתנו לי הרגשה ביתית."

טוני הוא בחור צנוע. עונה בנימוס ובשקט על שאלותי. כשאני שואל אותו על המפגש עם האנשים ברחוב, הוא מחייך. "אני פוגש כל יום אנשים בחנות. ילדים קטנים מזהים אותי, זה נחמד... הם מאוד נחמדים ומתעניינים".
על השנה בביאליק הוא מספר: "אהבתי מאוד את המאמנים (יוסי בוכניק ורועי פרל), הם היו נהדרים. גם החברים לקבוצה – פשוט אנשים נהדרים. הזמינו אותי הביתה, נתנו לי אהבה" הוא מזכיר שוב. "לעולם לא אשכח אותם, במיוחד כי זו היתה השנה הראשונה שלי".
על הקבוצה הוא מספר: "רצינו לנצח כל הזמן. רצינו לזכות באליפות." כשאני שואל אותו על משחק ספציפי שהוא זוכר, הוא מוריד את הראש: "במשחק האחרון של העונה... לאחר שדארט נהרג, היה קשה לשחק."
יאנגר מדבר על חברו דארט בויד שנהרג בלילה שלאחר המשחק השני בחצי גמר הפלייאוף בין ביאליק ואליצור אשקלון. יאנגר היה האחרון שראה אותו בחיים. בבוקר שלמחרת, היה זה מיקי גורקה שהתקשר לבשר לו על האסון. "היה חבל. הלוואי והוא היה שם כדי שיוכל לשחק, בשביל משפחתו וילדיו. זו הפעם הראשונה שהרגשתי צער גדול כל-כך בשביל מישהו אחר".
בעונה שעברה היה אמור יאנגר להמשיך בביאליק אבל בעיות כספיות השאירו אותו בארה"ב. "ניסיתי להתקבל לליגת ה- MBDL אבל זה לא הלך". יאנגר המשיך לשחק בשכונה, ובינתיים מצא לו עיסוק אחר. "אבא שלי עובד בתכנית שעוזרת ומכוונת ילדים ונוער בסופי שבוע." טוני הצטרף כמדריך בתוכנית. "מדובר בילדים בגילאי 8-17 שמנסים ללמד אותם כל מה שצעיר צריך לדעת. זו היתה חוויה מדהימה. לימדתי על אחריות, משפחה, לחץ חברתי, אלכוהול וסמים, בית-הספר... הייתי בשבילם דוגמא למישהו שהצליח נגד כל הסיכויים. אלו ילדים עם בעיות התנהגות. ילדים ממשפחות חד-הוריות, מוזנחים. אנחנו היוונו דרך חלופית עבורם".

בקיץ האחרון ניסה טוני יאנגר להתקבל לליגה הגדולה מכולן – ה- NBA. הוא שיחק במדי פורטלנד בליגת הקיץ כ-8 משחקים, בין היתר מול שחקני NBA כמו מאטין קליבס, כריס דוהאן וג'וניור הרינגטון. כשהודיעו לו שהוא לא ממשיך הלאה, הגיעה ההצעה הראשונה מקרית אתא. הקבוצה שהיתה אמורה לשחק בליגת-העל פנתה לסוכנו זאב גרוס, "בדיוק האדם שהייתי צריך" על-פי יאנגר, והשחקן החתום כבר היה בדרך לישראל. "הגעתי לשדה התעופה והודיעו לי שההזמנה של הכרטיס בוטלה. אז הבנתי שיש בעיה כספית". כזכור, הודיעה קרית-אתא שלא תוכל לעמוד בתקציב המינימום להשתתפות בליגת-העל, והורדה חזרה ללאומית. החוזה עם יאנגר בוטל.
"הגעתי לישראל ל- 14 ימי מבחן בגבעת-שמואל" ממשיך יאנגר. בתום התקופה שוחרר השחקן מהקבוצה "חשבתי דווקא שאשאר, אבל זה לא הסתדר". הוא קיבל פניה חוזרת מקרית-אתא, הפעם בלאומית, והצטרף לקבוצה. "אני מקווה להשאר בקרית-אתא ככל שניתן" אומר טוני. כשאני שואל על הסיכויים של הקבוצה השנה בליגה עונה טוני מיד וללא היסוס "יש לנו קבוצה צעירה ומוכשרת. בשבילנו השמיים הם הגבול".

בהתחשב באישיותו המדהימה של השחקן, ובאופיה המשפחתי של הקבוצה האתאית, נראה כי שני הצדדים הרוויחו מהעסקה. יאנגר, ממצטייני הלאומית לפני שנתיים, חוזר לשתף פעולה עם חברו מקרית ביאליק יגאל ניר, ויחד עם אבי נניקשוילי ושמוליק ברנר וחבורת צעירים נמרצים וכשרוניים המודרכת על-ידי המאמן שי מינסטר, נראה כי בכל הקשור לקרית אתא, באמת, השמיים הם הגבול.







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();