ששון כיבה 15 נרות
ארז מיכאלי ,16/03/2006

אחרי ההפסד במדריד מכבי ת"א שינסה מותניה וניצחה שלושה משחקי יורוליג רצופים וגם אספה גביע בדרך. פארקר, באסטון (20 נק') וששון ביום הולדתו(16 נק') הובילו את הצהובים לנצחון המיוחל בדיוק בהפרש הרצוי.

מכבי תל-אביב 73 - ריאל מדריד 58

ה-15 הפרש ישב בגזע המוח. שארפ הצהיר ערב המשחק כי נקודה מספיקה לו אבל מערכת כמו מכבי לא תסתפק בנצחון בנקודה. כשצריך 15 הפרש ומעלה - גם 14 יחשבו הפסד עבור שמעון ומי רוצה להכנס אחרי משחק נצחון ב-14 הפרש ולראות את הפנים הדואגות של שמעון.

ריאל מדריד הגיעה להיכל אחרי הפסקה של 9 שנים. בביקור האחרון שיחקו בשורותיה שמות גדולים כגון: בודירוגה, אורלאוקאס, הררוס ואורנגה. במכבי שיחקו קטש, שפר, הנפלד, וויט וגריפית'. היו זמנים בהיכל.

בשנים ההן, למרות כל השמות הנפלאים מכבי עפה בהצלבות ומדריד החלה את תקופת השפל של אחרי הזכיה ביורוליג (95'). מאז גם עברו הרבה מים בירקון והרבה מכוניות באיילון ומכבי זכתה בגביעים והפכה ל"ריאל מדריד" של היבשת. מדריד מצדה מתפתחת ובונה כהגדרת הנהלתה, קבוצה גדולה לשנים הבאות. אחרי המשחק הקודם במדריד היה ספק לרגע מי היא אלופת אירופה ומי בונה קבוצה אך מאז ה-23 בפברואר מכבי ניצחה את אולקר, בולוניה והפועל ירושלים ונראה כי הצוות המקצועי בראשותו של גרשון ידע שוב מתי להביא את הקבוצה לכושר הנכון.
המשחק נפתח במאבקי צבע מצד שני הצדדים ומכבי רשמה יתרון של 8-10 אחרי 6 וחצי דקות. סולומון נכנס לקצב והזין את באסטון להטבעה. אח"כ חטף ומכבי רצה ל9-15. ריאל חזרה מפסק- הזמן עם שמירת לחץ על כל המגרש. גרשון מצדו העלה הרכב גבוה עם באסטון, ארנולד, ששון ופארקר. בסיום הרבע יתרון צהוב, 14-22. באסטון כיכב ברבע עם 8 נק'.
לרבע השני העלה מאליקוביץ' את הבלגי אקסל הרוול כדי שירביץ קצת לבאסטון. ז'אלאבל ובולוק הורידו להפרש נקודה. מכבי החטיאה זריקות נוחות מחצי מרחק ומשלוש נקודות וסיימה את המחצית הראשונה עם 1 מ-9 לשלוש. באמצע הרבע שוב מדריד עברה לשמירת לחץ אגרסיבית ונקודות של ראקוצ'ביץ' הורידו את הספרדים לחדרי ההלבשה ביתרון 33-36. במחית הזו היה נעלם אחד עיקרי- ניקולה וויצ'יץ'. הקרואטי, באחד ממשחקיו החשוכים יותר, נראה מסורבל ולא שייך.
למחצית השנייה מכבי עלתה בטרוף (מה אמרת להם, פיני?). ההיכל געש ואלמלא נקודות של האמריקאי אלכס סקיילס, שהשאיר את הספרדים בתמונה, מכבי היתה בורחת כבר מזמן. 5 נקודות רצופות של ששון ועוד שלשה של שארפ סגרו את הרבע ביתרון 45-54 למכבי. מרגע שהאחוזים מחוץ לקשת השתפרו היה ברור שעכשיו זו שאלה של הפרש.
ראקוביץ' והמילטון צמצמו בפתיחת הרביעי ל 52-55 תוך הגנה אישית חזקה מצד הספרדים. כאן מכבי העבירה הילוך בהתקפה ויצרה קיר ברזל בהגנה. במשך 7 הדקות הבאות קלעה מדריד רק 6 נקודות! תוך שמכבי מגבילה אותה ל- 22 נק' בלבד במחצית השניה (3/14 ל2 נק' במחצית השנייה). באסטון בגג ענק לנסיון קליעה משלוש של גלאבלה והטבעה אדירה בהמשך גרם לסדקים בתקרת האולם. יש כמה פיסיקאים שמנתחים עכשיו את זמן השהייה באוויר וגובה הניתור של באסטון. אסימוב נבוך, נופצו לו כמה תאוריות...
בינתיים כל ההיכל על הרגליים. 15 נק' הפרש ואנשים במתח כאילו עוד רגע מפסידים ונגמרת העונה. שתי הזדמנויות של מכבי להגדיל את ההפרש לא נוצלו ובסיום 58-73 למכבי.
שרון ששון וקליעתו מבחוץ שברו את האישית של הספרדים ונתנו את המומנטום לנצחון. פארקר במשחק ענק (13 ריב') ניהל את העסק ובאסטון עם הרבה לב ניצח כמעט לבדו את הקו הקדמי של הספרדים.
בינתיים, באיסטנבול, הפסידה בולוניה לאולקר מה שמבטיח מלחמת עולם בשבוע הבא. הפסד איטלקי והבולונזים יכולים להתרכז רק בליגה המקומית. נצחון על מכבי והכל פתוח בקרב על העלייה להצלבה. מכבי חייבת לנצח את המשחק כדי להוציא את האיטלקים מטבלת הסיכויים. אחרי הכל, בניגוד לדון קורליאונה, דון שמעון אינו אוהב לשמוע חדשות רעות מהר. הוא לא אוהב לשמוע חדשות רעות בכלל!

- לתל-אביב:
מייסיאו באסטון 20 נק', 8 רב'
שרון ששון 16 נק' (4 - 7 משלוש)
וויל סולומון 10 נק' (0 - 7 משלוש)
דרק שארפ 9 נק'
אנתוני פארקר 8 נק', 13 רב', 5 אס'
ניקולה וויצ'יץ' 7 נק', 6 רב'
ג'יימי ארנולד 3 נק'
כן שיחק קירק פני

- לריאל:
פיליפה רייאס 14 נק' (8 - 16 מהקו) וגם הוא ביום הולדתו
אלכס סקיילס 11 נק'
איגור ראקושביץ' 10 נק'
ונסון המילטון ומייקל גלבלה 7 נק' כ"א
לואיס בולוק 4 נק'
מוסטפה סונקו 3 נק'
אקסל הארוול 2 נק'








כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();