אליהו. שיהיה בכיף



הערב - אליהו והאטן באולסטאר היורוקאפ
שלומי פרי ,13/03/2006

ליאור אליהו ומרכוס האטן ישחקו הערב זה מול זה במסגרת אולסטאר היורוקאפ שיתקיים בקפריסין ואנחנו ממליצים לכם אחרי מי לעקוב. שידור מוקלט בספורט 5 החל מהשעה 22:05.

ליאור אליהו יהפוך הערב בלימאסול לישראלי השישי שמשתתף באולסטאר של פיב"א, שמתקיים בפעם השלישית במתכונתו הנוכחית, אחרי צביקה שרף, יניב גרין, ליאור לובין, ארז מרקוביץ' ודייויד בלאט. ביחד איתו, תשלח ליגת העל לאירוע את מלך הסלים שלה, מרכוס האטן, שגם היה מוליך את כל הקלעים ביורוקאפ לו שיחק מספיק משחקים.

בשני האולסטארים הקודמים ניצחה נבחרת שאר העולם, בה ישחק האטן, את נבחרת האירופאים, שהשנה מורכבת מחמישה שחקנים מתחת לגיל 23 (וביניהם כמובן אליהו, הצעיר באירוע) ושלושה שחקנים מעל גיל 33.

בעבר האולסטארים שאירגנה פיב"א, היורוסטארז, היו אירוע נוצץ בהרבה שאף מילא את יד אליהו ואף השתתפו בו כוכבים אירופאים אמיתיים כדייויד ריברס, סרגיי בזארביץ', פרדראג דנילוביץ', ביירון סקוט, אנדריי קירילנקו, סאשה דג'ודג'ביץ' ורבים וטובים אחרים. הערב תוכלו לראות על הפארקט בין היתר את קטאלין בורלאקו הרומני, שאמנם זכה בטרבל בעונה שעברה (דאבל רומני והיורופקאפ), אבל אנחנו בטוחים שרבים מכם לא שמעו את שמו לעולם, וישכחו אותו עד שתסיימו לקרוא את הכתבה (גם אם לא תמשיכו מעבר לפיסקה זאת...).

ועם זאת, מגיע לא.א.ל לימאסול כל הכבוד על ארגון אירוע, שיחנוך את אולם ספירוס קיפריאנו החדש. יחד עם פיב"א, אורגנו אטרקציות כתחרות שלשות בהשתתפות שני נציגים מכל קבוצה ושניים מקומיים, ריק מהורן כפרשן, הופעות רוק של אמנים מקומיים, חבורת סלאם ניישן שמעלה מופע הטבעות מרהיב, מעודדות השיקאגו בולס וגם חבורת ה"מטאדורס", התשובה כבדת המשקל (והגברית) לאותן מעודדות שרק בשבילם יהיה שווה לראות את האירוע.

כמה פיב"א נחלשה אפשר להבין מכך שהליגות הרוסית והאוקראיינית שולחות 11 נציגים לאירוע, בעוד לליגה האיטלקית אין אף נציג ולספרדים יש רק נציג אחד, כמו לרומניה, גם זה רודי פרננדז הנהדר.

אז למי כדאי לשים לב
שימו עין על מילוטין אלכסיץ', סרבי מוכשר בגובה 1.98 מ' (בן 24) שגדל בכוכב האדום בלגרד ובגלל בעיות כאלו ואחרות התגלגל ללימאסול, ויחד עם חברו לקבוצה פראנקי קינג הותיק צפוי להנות מתמיכת הקהל.

לקוסטאס ואסילאידיס, שהנבחרות הצעירות של ישראל כבר טעמו מנחת ידו, וכבר בגיל 16 שיחק בליגה הראשונה. גארד גבוה וחזק, סקורר נהדר שלנו מזכיר קצת את דורון ג'מצ'י והוביל את עתודת יוון לגמר אליפות העולם בקיץ, בטורניר בו היה סגן מלך הסלים של יותם הלפרין.

לרודי פרננדז, אחד הכישרונות העולים של הכדורסל הספרדי, שכבר בגיל 19 ייצג את הנבחרת הבוגרת באולימפיאדה ונתן הצגה נהדרת העונה בכפר בלום עם 16 נק', 7 ריב' ו8 אס' למרות פציעה מטרידה.

לארתוראס יומנטאס, פורוורד ליטאי נהדר שזכה עם העתודה במדליית זהב באליפות העולם הקיץ ובכסף באליפות אירופה, אחרי שכיכב עם 21 נק' ו10 ריב' בניצחון בחצי הגמר על ישראל של ליאור אליהו. מדובר בשחקן רב-גוני שמשחק בעמדות 2-4 וכמו ואסילאידיס, לא ישאר בקבוצה שלו עוד הרבה זמן.

לחיימה יורדה, ששיחק העונה עם אפיק ניסים בלוקומוטיב רוסטוב, סנטר מפנאמה ששיחק בLSU, המכללה שהביאה לעולם את שאקיל אוניל. מפלצת ריבאונדים אמיתית שהוריד העונה 20 ו19 כ"ח במשחק אחד, ועשוי להיות מההפתעות הנעימות של אליפות העולם בקיץ הקרוב.

מלבד הכישרונות הצעירים והפחות מוכרים, תוכלו להנות מהשלשות של דאמיר מרשיץ' הבלתי נגמר, השטויות של ג'יאנמרקו פוצקו המשוגע, מהשלשות של גלן מקגואן, סנטר בגובה 2.06 מ' שקולע 2 שלשות בממוצע ב50% דיוק וישתתף גם בתחרות השלשות וכמובן להיזכר בגעגוע לחאליד אל-אמין, ג'רוד סטיבנסון וקלי מקארתי (ואולי גם לקוות שבקרוב נצטרך להיזכר גם בהאטן).

על ספסל האירופאים ידברו ביוונית פנאיוטיס ינאקיס ממארוסי ופוטיס קציקאריס שהחליף את דייויד בלאט בסנט פטרסבורג, בספסל השני ידברו סרבית אצ'ו פטרוביץ' שאימן את אפיק ברוסטוב וסאשה אובראדוביץ' מקלן, שרק בקיץ החליף את הגופייה בחליפה ואפילו השתתף באחד היורוסטארז של פעם.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();