הלילה: כהן נגד מוריסון
אורי סביר ,05/03/2006

ניר כהן רשם 13 נק' ו6 ריב' בניצחונה של סן דייגו ברבע גמר טורניר הWCC, והלילה הוא יפגוש את גונזאגה הנהדרת בחצי הגמר, והמועמד לשחקן העונה, אדם מוריסון, שרק לפני שבוע וחצי קלע נגדה שפל עונתי של 11 נקודות. שידור חי בESPN החל מהשעה 3:00.. פריוויו, בפנים.

סן דייגו התגברה הלילה בקושי על סן פרנסיסקו, 62-59, והעפילה לחצי גמר הWCC. ניר כהן פתח בחמישייה, שיחק 30 דקות וקלע 13 נקודות (4-9 לשתיים, 1-1 לשלוש, 2-5 מהקו), הוריד 6 ריב' (3 בהתקפה), איבד שלושה כדורים וחטף אחד. ניק לואיס הוביל את הטוררוס עם 17 נקודות.

סן דייגו כבר הובילה ב9 הפרש, שש דקות לסיום, אבל קאמבק נהדר של סן פרנסיסקו הביא לריצת 10-0 שהעבירה את ההפרש. כהן, עד אז עם שלוש החטאות מהקו, דייק בשתי קליעות עונשין עצומות והעביר את היתרון בפעם האחרונה.

הלילה (3:00, שידור חי בESPN בישראל), בצל האוסקר, תפגוש סן דייגו את גונזאגה המדורגת חמישית בארה"ב, עם מאזן 24-3, כולל 14-0 מושלם במשחקי המחוז. כוכבה הגדול הוא כמובן אדם מוריסון, שמועמד לתואר שחקן העונה במכללות וקולע כמעט 29 נקודות למשחק! גם ג'יי.פי. באטיסטה מסוכן מאוד מתחת לסלים, ותורם 19.5 נק' ו9.3 ריב' למשחק. הבוגר המפורסם ביותר של גונזאגה הוא כמובן ג'ון סטוקטון הענק, שבהגיעו לליגה, כך מספרת האגדה, לא ידעו עדיין לבטח אם קוראים לו ג'ון סטוקטון ממכללת גונזאגה או שמא ג'ון גונזאגה ממכללת סטוקטון.

סן דייגו תנסה לנצל את העובדה שגונזאגה מגיעה אחרי שבוע בלי אף משחק, אחרי שבמשחקה האחרונה גברה בקושי על סן פרנסיסקו בשלוש נקודות בלבד. לפני שבוע וחצי הפסידה סן דייגו בבית לגונזאגה ב16 הפרש, אחרי שהובילה ב2 נקודות במחצית, כאשר מוריסון תורם 11 נקודות בלבד (רק אחת יותר מכהן שיצא בחמש עבירות), שפל עונתי! במשחק לאחר מכן הוא חזר לעצמו עם 34 נקודות, והערב הוא ירצה לתת משחק גדול שיתן לו הרבה נקודות בקרב על שחקן העונה, עליו הוא מתמודד נגד ג'יי ג'יי רדיק מדיוק, שהיה חלש מאוד בהפסד לצפון קרוליינה הלילה בבית.

בשנתיים הקודמות זכה כהן בשתי אליפויות מחוז, אבל זה היה בג'וניור קולג', ולא בשידור חי מול כל אמריקה (וגם כמה ישראלים סהרורים שיוותרו בשבילו על טקס האוסקר)והפנים הכי מוכרות היום בכדורסל המכללות. ולמעשה, זאת הגדולה האמיתית של המכללות, שילד מהקריות יתמודד שווה בשווה (לפחות עד סיום החימום) מול שחקן שיבחר גבוה בדראפט וירוויח מיליוני דולרים כבר בעוד חצי שנה.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();