שארפ. גיבור הערב



זה שארפ, זה לא
אורי סביר ,26/02/2006

מכבי ת"א הגיעה עם הרבה חששות ובלי באסטון המורחק וסולומון הפצוע למשחק בנהריה, אבל משחק ענק של דריק שארפ סידר לה ניצחון שהרגיע קצת את המערכת.

לצופה לא מעורה מהצד, היה נדמה אולי שמדובר במשחק גביע. עירוני נהריה, שעוד לא ניצחה העונה אף קבוצה שמדורגת בטבלה מעלייה, הייתה לחוצה מאוד, ניסתה כל פעם להוריד את כל ההפרש בבת אחת והיה נדמה כאילו ניצחון הוא לא הכל - אלא שמישהו ממש רודף אחריה. נהריה קלעה רק 4 שלשות ב23%, קיבלה משחק חלש מאוד של צמד הרכזים שלה (בעיקר סוכר, כי בן-דוד לא קיבל מספיק דקות) ושוב היה נראה שקאר ויאנג יותר מפריעים אחד לשני מאשר עוזרים. למזלה של נהריה, גם בשבוע הבא היא תשחק מול קבוצה שתחסר שני שחקני מפתח (הרינגטון ורנצ'ר שהורחקו הערב), ועד המפגשים הבאים עם מכבי, ירושלים וראשל"צ יש עוד זמן.

מכבי ת"א לעומת זאת נתקלה בסיטואציה שהיא לא ממש מכירה. בלי שני שחקני חמישייה (וויל סולומון פצוע, מייסיאו באסטון מרצה הרחקה אוטומטית), אחרי הפסד לא נעים בכלל ביורוליג ובמקום להתרכז במשחק חשוב באירופה היא צריכה להישאר מפוקסת כדי לא לספוג הפסד שני בשלושה משחקים בארץ.

כמו במשחק בר"ג ממנו נעדר וויל סולומון, דריק שארפ לקח אחריות והיה הטוב במגרש בלי תחרות. הוא הציק לסוכר, קלע שלשות חשובות ורק אחרי שיצא בחמש עבירות נהריה הצליחה לחזור טיפה למשחק. אבל האמת שהוא לא ממש הציל את מכבי - כי הקבוצה של פיני גרשון הייתה בעניינים כבר מהפתיחה וגרמה לנהריה להיראות גרוע מאוד עם הגנה נהדרת.

סלים של וולס והיל שקלעו את 12 הנקודות הראשונות של נהריה במשחק, נתנו לה יתרון קל, אבל ההתקפה של הקבוצה נראתה רע מאוד ושלשות של שארפ, וויצ'יץ' ופארקר נתנו למכבי יתרון אחרי ריצת 11-4. סל של אלווין יאנג צימק ל15-19 בלבד בסוף הרבע, אבל נהריה נראתה רחוקה בהרבה.

בורשטיין פתח יתרון 8 בשלשה, ושתיים נוספות של שארפ ופארקר קבעו כבר פלוס 14. וולס והיל נלחמו קשה בצבע והורידו ל7 בלבד, כאשר ברקע שארפ מחסל את הגארדים היריבים שלא פוגעים בכלום. עד המחצית שמרו פארקר ובורשטיין את מכבי ביתרון דו-ספרתי, ובהפסקה 45-36.

פאול וסל של היל הוריד ל4 הפרש בלבד, אבל שארפ בשמונה נקודות רצופות שוב פתח פער קטן. קאר הבקיע את השלשה הראשונה של נהריה במשחק (ביחד עם פאול), ואחת נוספת של סוכר פתחה ריצת 7-0, שהסתיימה בקליעות עונשין של קוקיה שקבע שיוויון. בורשטיין קלע פעמיים מהקו, הלחץ שוב הקשה על נהריה לתפקד ושלשה של פני קבעה 64-59 בסיום הרבע השלישי.

מכבי המשיכה בריצה ברבע האחרון, כאשר שארפ המצוין סוגר ריצת 18-3 עם שלוש קליעות עונשין שפותחות פלוס 15. הפאול החמישי של המתאזרח הצהוב איפשר לנהריה לחזור קצת וקליעות עונשין של יאנג כבר הורידו ל4 הפרש בלבד, שתי דקות לסוף. נהריה הכריחה את בורשטיין לזריקה קשה בסיום שעון הזריקות, אבל פארקר לקח ריבאונד התקפה גדול, סוכר מצא רק קרש בהתקפה הבאה ומכבי סגרה עניינים מהקו, 90-83.

נהריה: וולס 22 (11 ריב'), היל 18 (4 חט'), יאנג (7 אס') וקאר 13 כ"א, פלג 7 סוכר 6 (4 חט', 4 איב', 5 אס', 2-9 מהשדה), קוקיה ובן-דוד 2 כ"א.
מכבי: שארפ 27 (4-7 לשלוש, 4 חט'), פארקר 17, וויצ'יץ' 13 (6 ריב', 5 אס'), בורשטיין 11, גרין 10 (7 ריב', 4 איב'), פני 5, ארנולד 4, ששון 3.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();