בורשטיין, חגג בפלאו בלאו



טל ומטר
ארז מיכאלי ,16/12/2005

טל בורשטיין התעורר ובמשחקו הטוב ביותר העונה (24 נק') הוביל את מכבי ת"א לנצחון גדול בברצלונה, 88 - 78.

במפגש בין שתי קבוצות מפוארות עם פתיחת עונה רעה ניצחה אלופת אירופה בצורה משכנעת המראה שעשתה שינויים קלים בצורת המשחק אשר שיפרו אותו. שינוי עיקרי אחד הוא החזרת טל לחמישייה וניצול שארפ כמחליף ראשון. שינוי שני, המסתמן, הוא הפיכתו של פארקר ל"רכז" של מכבי דבר שעשה די טוב במשחק שכן מכבי שלטה בקצב ואלמלא צעידות של באסטון היתה מאבדת פחות מ-13 האיבודים שלה.
מכבי פתחה בסערה עם 0-6 ומשחק סילוני, איבאנוביץ' סוחרר ולקח פסק זמן. זה לא עזר לו. מכבי המשיכה לרוץ ועם 4 של באסטון עלתה ל 0-10. וויניץ' הוציא את ברסה מההלם לכמה דקות אבל מכבי עם הגנה חזקה ויציאה מהירה למתפרצות עלתה ל 9-23. איבאנוביץ' לא שלט במשחק, היה מבולבל והחל ושחקני ברסה רצו יותר מהספסל ואליו מאשר על המגרש. בסופו של רבע מצוין עם טעם של פעם ירדה מכבי עם יתרון 15-27.
בורשטיין, במשחק אדיר הכולל חדירות, שלשות, הגנה גדולה וניהול משחק פתח את הרבע עם שתי שלשות והעלה את מכבי ל 21-35. ברצלונה בשלב הזה החליטה להשתמש בסגנון המשחק של מכבי והחלה לרוץ כשרוג'ר ות'ורנטון מנהלים את משחקה. פוצ'קה הנרפה לא היווה תחליף לדניס מארקונאטו אבל התעוררות של באזילה וויליאמס שלחה את מכבי לפסק זמן כשהיתרון צומק ל-9 בלבד ( 28-39). במחצית זן תרם הספסל 4 נק' מתוך ה-48 שקלעה מכבי לעומת 18 מתוך ה-38 של הספסל הקאטלוני. עדות לרכבת החילופים בצד המארחים ולתרומה הדלה של הספסל והשימוש המוגבל מצד האורחים.
ברבע הרביעי נקלעה מכבי לבעיית עבירות כשוויצ'יץ' ובאסטון חטפו רביעית כל אחד. ברצלונה הלכה באגרסיביות פנימה אך המחליפים ששון וארנולד הסתדרו עם ההתקפות המקומיות וסולומון ברבע טוב יחד עם סיומת של 4 נקודות רצופות של טל הורידו את מכבי ביתרון 71-55 בסוף הרבע עם מומנטום קטן בלב. מזה ברצלונה כבר לא יכלה לחזור. הרבע הרביעי, כמו ימי עבר לא רחוקים, היה לפרוטוקול ומכבי חוזרת עם נצחון גדול בברצלונה, 78-88 . איבאנוביץ' שוב מפסיד לגרשון. אין מה להשוות בין השועל הערמומי גרשון לבין איבאנוביץ' חסר הדמיון. רכבת החילופים שלו רק העידה כמה מכבי שולטת בקצב המשחק וכמה ברצלונה כבדה, מבולבלת ומחוץ לתוכנית המשחק שלה. בשבוע שעבר וילנה פירקה את התקפת מכבי כששמרה איזורית. איבאנוביץ' בקושי עשה חילופי הגנות כדי להקשות. לא ניסה לרוץ עם הרכב נמוכים כשלברצלונה היה מיני מומנטום ברבע השלישי. הוא פשוט המשיך לסמוך ידיו על הגבוהים הגמלוניים והמוגבלים שלו.
טל בורשטיין הראה במשחק הזה איזה שחקן גדול ורב יכולות הוא. יש הרבה כדורסל בידיו והוא מצדו נחבא אל הכלים ולאורך כל העונה אינו נוהג להתבלט ונותן לכוכבים הזרים להצדיק את כוכביותם, אבל, זה בדיוק טל שהיינו רוצים לראות כל יום ה'. אחד שלוקח על עצמו, מכניס עצמו למשחק, שולט בקצב, חודר ומלא בטחון. היה זה משחק אדיר שלו אך סביר שהיה זה חד פעמי. יש לקוות לפחות, שהמשחק הזה יכניס אותו לעניינים העונה.
וילי סולומון עדיין לא מפוקס מבחינת קליעה ומאבד יחסית הרבה משום שאינו רכז וגם לא יהיה. סולומון יודע להוציא לפועל וזה תפקידו. כשהכדור בידיו, אין הוא יודע לנהל משחק וקבלת ההחלטות שלו שגויה דבר הגורם לאיבודים.סולומון צריך לקבל את הכדור בדרך-כלל כתחנה אחרונה בהתקפה, שם יבוא לידי ביטוי טוב יותר ( כשהכדורים יתחילו להיכנס ). פארקר ניהל רוב הזמן את העסק עבור גרשון ועשה זאת לא רע בכלל, שכן המשחק היה בקצב הנכון עבור מכבי כמעט לאורך כל המשחק ( להוציא מספר דקות ברבע השלישי ) . ברצלונה רדפה מהרגע שהרימו כדור לאוויר עד שתש כוחה.
נכתב פה בעבר שמכבי צריכה זמן וכשהיא תתחבר משחקה כבר יראה טוב יותר והנצחונות יבואו ואתו הבטחון. ובכן, היה זה נצחון גדול, כזה שינסוך מעט אופטימיות בקבוצה וישפר את רמת מצב הרוח אולם עדיין למכבי יש בעיות והתאמות שמצריכות פתרון. הספסל של מכבי שדוף ומורכב משניים וחצי שחקנים ( הפעם תרם רק 9 נק' מ- 88 נק' צהובות ) ויש לנסוך בו אותות חיים כדי שיהיה לעזר ולא לנטל. מכבי צריכה לשפר את הריבאונד שלה, תחום בו היא נופלת מול כמעט כל קבוצה נגדה היא משחקת ( 15 ריב' התקפה לברצלונה מתוך 39 סה"כ לעומת 6 ריב' התקפה של מכבי מתוך סה"כ 28 ריב', במקרה דנן ). מכבי צריכה למצוא את הדרך לשלוט בקצב המשחק ( פארקר כרגע נראה כפתרון אך לא בטוח שזה יעבוד כל ערב ) ואולי שווה להביא רכז לגיטימי עבור המשימה.
בכל מקרה, ניצחון כזה נותן בטחון, משפר מצב-רוח ונטע תקווה לקראת משחק החוץ הבא נגד סופוט בפולין. ניצחון שם ולמכבי יהיה ניצחון שני רצוף העונה... ועוד ניצחון שני רצוף בחוץ... מה אתם אומרים על זה?

- למכבי:
טל בורשטיין 24 נק'
אנתוני פארקר 17 נק'
ניקולה וויצ'יץ' ומייסיאו באסטון 16 נק' כ"א
וויל סולומון 8 נק'
ג'יימי ארנולד, שרון ששון ודרק שארפ 2 נק' כ"א
יניב גרין 1 נק'

- לברצלונה:
קקיוזיס 21,
וויליאמס ודה לה פואנטה 10 נק' כ"א
מרקונטו 9 נק'
וויאניץ' ובאזילה 6 נק' כ"א
גרימאו 5 נק'
ת'ורנטון 4 נק'
גאסול 2 נק'
פוצ'קה 1 נק'









כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();