שוב איש הקלאץ' של מכבי



עוד פעם דרק
אפי טסל ,12/12/2005

עירוני רמת-גן ממש לא היתה רחוקה מהלפתיע את אלופת-אירופה הצהובה בזיסמן, אבל רבע אחרון נהדר (5 שלשות) של מכבי "עלית" תל-אביב בראשות דרק שארפ הבלתי-נגמר וקירק פני עם 8 נק' רצופות היו יותר מדי עבור המקומיים שנוצחו בסיום 90:82.

עירוני ר"ג 82 - מכבי תל-אביב 90

עירוני "כפר-המכביה" ר"ג היתה יכולה להפתיע הערב את מכבי "עלית" תל-אביב ולהנחיל לה הפסד ראשון העונה בליגת "ווינר", אבל דרק שארפ וקירק פני דאגו להעניק את הניצחון לצהובים ולהרגיע במעט את סיר-הלחץ של האלופה.

עד לתחילת הרבע האחרון הכל הלך לפי התוכניות של דני פרנקו, מאמן ר"ג - קבוצתו שלטה בקצב והוליכה במשך 29 הדקות הראשונות (ועוד 3 דק' בהמשך), מכבי ת"א הסתבכה בבעיית-עבירות משמעותית למול הרוטציה הקצרה שלה (7 ורבע שחקנים ששותפו במשחק) כשטל בורשטיין מסיים את המשחק עם עבירה חמישית טכנית באמצע הרבע השלישי ור"ג שלטה בריבאונד ומנעה מיריבתה הזדמנויות שניות (רק 5 כ"ח בהתקפה לת"א וניצחון 31-35 לר"ג בריבאונד בכלל). אז מה השתבש? השופטים החמירו עם ר"ג ברבע ה-3 ושלחו את קי מדיסון ואת קווין רייס לספסל עם 4 עבירות כ"א בשלב מוקדם ברבע ה-3, מה שקיצר לפרנקו את הרוטציה שלו והשאיר את ג'ייסון גארדנר, טאנג'י אווגובי ואיתי לב בלי הרבה אוויר ברבע המכריע. ושוב, היה גם קטע מעורר מחלוקת - מרפק מכוון ברור ללא כדור של מייסאו באסטון לפניו של לב במהלך הרבע ה-3 נקלט ע"י השופט דן ילון, שאמנם שרק לעבירת-תוקף לבאסטון אך יכול היה באותה מידה להרחיקו מהמשחק (ראה המקרה של ג'יימי ארנולד בדרבי מול גילי מוסינזון).

הפתיחה של ר"ג היתה מהממת - אווג'ובי פתח במלאכה, רייס מהקו ולב המשיכו ומדיסון הפציץ דאנק מפלצתי - 0:8 מהיר ומרשים לר"ג, שלא עצרה גם אחרי שלשה של בורשטיין ועלתה ל- 5:15 אחרי שלשה של גארדנר המצויין. מכבי ת"א הפעילה את בורשטיין אבל אווג'ובי, יוני ניר וגארדנר בשלשה נוספת הטיסו את קבוצתם ל- 10:22. ניקולה וויצ'יץ' דאג שזה ייגמר רק ב- 16:22.

המקומיים המשיכו בשלהם בפתיחת הרבע השני עם כדורסל מצויין ומפרגן והגנה חזקה שאיפשרה מתפרצות קלות. 14 נק' של המקומיים ב-5 דק' העלו ל- 23:36, כשהניגרי המצויין מנפק 8 נק' ודאנק מפלצתי על אנתוני פארקר, שהסתבך בבעיית-עבירות מוקדמת. הדקות הטובות נמשכו והקהל המקומי נכנס לעניינים, כשהצהובים ביציע היו מעטים כמו מספר הנקודות של קבוצת הכדורגל שלהם (אותה ליוו מרביתם הערב בדרבי ב"בלומפילד" במקום להיות ב"זיסמן"). לב הפציץ מעבר לקשת וגארדנר החרה/החזיק אחריו וזה כבר 28:44 מדהים לעירוני ר"ג. פארקר ובורשטיין לקחו אחריות וצמצמו ל- 36:45 אבל גארדנר סגר מחצית ראשונה פשוט פנטסטית עם שלשה על הפנים של שארפ - ר"ג מוליכה בתריסר בהפסקה, כשהרכז שלה כבר עם 14 נק' ו-4 שלשות ואותו מספר נקודות יש גם לאווג'ובי.

ר"ג השכילה לשמור על הפער בפתיחת הרבע השלישי עם משחק סבלני וסחיטת עבירות, כשפיני גרשון ודן שמיר מתחילים להביט בדאגה אל הספסל הקצר שלהם (כן, כן, ספסל קצר של מכבי תל-אביב, קראתם נכון). אבי בן-שימול, במשחק טוב שלו, קבע 44:54 אבל רייס קיבל עבירת-תוקף מהשופט שרון נחמן החלש לאחר שניסה לסחוט עבירה רביעית מפארקר וזרק כמה מילים שנגמרו בעבירה-טכנית - רייס לספסל עם 4 עבירות. בצד השני היה זה בורשטיין שקלע אבל זעם על ילון שלא שרק לעבירה עליו וקיבל מהשופט עידו ברגמן עבירה טכנית ששלחה אותו לספסל עם 5 עב'. הצהובים הגיבו יפה לעבירה והחלו לשמור הגנה חזקה ואגרסיבית, כשהם יודעים כשעת הלחץ הוא על השופטים. ר"ג איבדה את מדיסון, שקיבל 2 עב' מהירות מאד מפוקפקות שרק נחמן הצליל לראות(חלש, כבר אמרנו). נחמן המשיך לעורר מחלוקת כשהעניק 2 נק' לאורחים אחרי זריקת-עונשין מדוייקת של פארקר בטענה שאווג'ובי נגע בכדור על הטבעת (שוב, רק הוא הצליח לראות את זה וגם שריקה זו הגיע באיחור גדול) והצהובים חוזרים ל- 50:57. וויצ'יץ' המשיך בתנופה ושלשה של שארפ הורידה ל- 59:60. ר"ג איבדה את הצפון וגם את היתרון אחרי סל של פארקר במתפרצת ושארפ הפגיז עוד אחת מעבר לקשת כדי לקבוע 64:60 למכבי ת"א. בן-שימול הוריד לנקודה אבל ילון אכל פלופ של שארפ בזריקה לשלוש עם סיום שעון ה-24 (מתי ילמדו השופטים ששארפ שולח רגל קדימה בזריקה כדי ליצור מגע? באירופה כבר לא קונים את זה!). הרכז הנמוך דייק רק ב-2 קליעות ונתן לקבוצתו יתרון 66:63, 3.5 שנ' לסיום הרבע. כדור ארוך שך אווג'ובי מצא את שארפ אבל גארדנר הוציא לו את הכדור מהידיים והשאיר את איתי גרינבוים לריברס ליי-אפ עם הבאזר.

המקומיים המשיכו בתנופה בפתיחת הרבע האחרון עם ג'אמפ של בן-שימול, שהחזיר את היתרון לר"ג. רייס סחט סל ועבירה רביעית מפארקר, החטיא את זריקת-הבונוס וראה את אווג'ובי משתלט על הריב' וסוחט סל ועבירה רביעית מבאסטון - 66:71 לקבוצה בלבן בריצת 2-11. דווקא כאן נעצרו המקומיים, כששארפ עונה עם שלשה מהירה. באסטון הישווה מהקו והמשיך עם עוד 2 מדוייקות ל- 73:71. ניר הישווה עם סל מחצי-מרחק אבל זה עלה לר"ג ביוקר, כשניר מנסה במהלכים הבאים לקחת בכח את הכדור לסל ולא מצליח לייצר נקודות. קירק פני עלה מהספסל ודייק בג'אמפ קצר ומייד אח"כ הוסיף שלשה - 78:73. ר"ג המשיכה לאבד כשלאווג'ובי וללב בהחלט חסר אוויר וגארדנר לא מצליח לייצר מצבים נוחים מספיק לחבריו (0 אס' ב- 40 דק', אבל סיים עם 8 ריב') ופני העניש מהעבר השני עם שלשה נוספת. שארפ ראה כי טוב והוסיף עוד אחת משלו וזה כבר 11 הפרש. ר"ג הורידה ל- 86:78 מסל של מדיסון אבל לב החטיא שתי הזדמנויות טובות להחזיר את ר"ג למשחק ומכבי עלתה ל- 89:78. 5 נק' רצופות של מדיסון צימקו ל- 90:82 מכובד בסיום, כשהאורחים קולעים 24 נק' ב-5 הדקות האחרונות של המשחק.

קלעו לר"ג: ג'ייסון גארדנר 19 נק' ו-8 ריב',
טונג'י אווג'ובי 18 נק', 7 ריב' ו-3 חט',
איתי לב 11 נק', 5 ריב', 5 חט' ו-4 איב',
קווין רייס 10 נק', 3 אס' ו-4 איב' (סחט 8 עב'),
קי מדיסון 9 נק' (7 מהן ב-2 הדק' האחרונות) ו-6 ריב' ב-13 דק',
יוני ניר 7 נק',
אבי בן-שימול 6 נק' ו-4 אס',
איתי גרינבוים 2 נק',
כן שיחקו: אלישי כדיר ואנדרה זלינבבא.

- לתל-אביב:
דרק שארפ 22 נק'
אנתוני פארקר 17 נק', 8 אס', 5 חט', 6 איב'
ניקולה וויצ'יץ' 14 נק'
טל בורשטיין 12 נק'
מייסיאו באסטון 11 נק', 9 רב'
קירק פני 9 נק'
שרון ששון 5 נק'
כן שיחק יניב גרין












כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();