גארדנר חתם בעירוני ר"ג
אורי סביר ,05/09/2005

העולה החדשה, עירוני ר"ג, ממשיכה בהחתמת זרים איכותיים, והפעם היא מביאה את ג'ייסון גארדנר, שלקח את אריזונה לגמר המכללות לפני ארבע שנים.

אחרי שהחתימה את טאנג'י אאוג'ובי וקווין רייס, שחקן ההגנה בליגה הטורקית, סוגרת היום העולה החדשה עירוני ר"ג עם ג'ייסון גארדנר (25, 1.78 מ') המוכשר. כעת תחפש ר"ג ישראלי מדרג הביניים או זר כדי להשלים את הסגל.

גארדנר היה כוכב גדול כבר בתיכון, ואריזונה גייסה אותו אחרי שנבחר לשחקן העונה בתיכונים באינדיאנה (זכה באליפות המדינה) ואחרי ששיחק בנבחרת הנוער של ארה"ב. הוא שיחק בה ארבע עונות מצויינות, כשב2000 הוא נבחר לפרשמן השנה במכללות.

בעונתו האחרונה נבחר לחמישייה השניה בכל המכללות, ועונה קודם לכן לחמישייה השלישית, אבל לא נבחר בדראפט, בעיקר בגלל גובהו. לגארדנר הייתה קריירת מכללות מוצלחת מאוד, בה שיתף פעולה עם לא מעט שחקני NBA, ביניהם גילברט ארנאס הנהדר וגם מייקל רייט ששיחק בהפועל ת"א, וכבר בעונתו השניה הגיע לגמר המכללות, בו שיחק 40 דקות בהפסד לדיוק. בעונה השניה הגיע עם סגל צעיר לסוויט 16 ובעונה האחרונה לרבע הגמר. את 2003/4 פתח בנובו-מסטו ביורוליג, אבל לא הסתדר שם ועבר לטלינדוס אוסטנד, בה שיחק גם בעונה שעברה אחרי שבעונה הראשונה הוביל אותה לגמר הגביע.


גארדנר. היה כוכב גדול בתיכון ובקולג'

בעונה האחרונה רשם הרכז הקטנטן 14.4 נק', 3.0 ריב' ו2.6 אס' למשחק בליגה הבלגית, בה שיחק בין היתר נגד דרור חג'ג' וחברו החדש לקבוצה טונג'י אאוג'ובי, ואילו ביול"ב קאפ רשם 15.7 נק', 3.1 ריב' ו2.9 אס'.

גארדנר הוא רכז מהיר מאוד, יליד אינדיאנה מדינת הכדורסל. בקולג' היה מחפש קודם כל את המסירה כמו רכז טהור, אבל גם יודע לייצר נקודות, והרבה. באחד מאתרי הדראפט הוא קיבל השוואה לדיימון סטודמאייר, בזכות הגודל, הזריזות, הצעד הראשון הקטלני והיד הנהדרת מבחוץ אבל גם בגלל ששניהם בוגרי אריזונה.

בוגרי אריזונה אחרים מלבד רייט ששיחקו כאן הם הרכז רג'י גירי ששיחק בהפועל אילת, אל פלמינג מהפועל ר"ג ורון דייויס מבית"ר ת"א אבל המפורסם מכולם הוא כמובן מיילס סיימון ה"צ'כי", שכיום משמש כעוזר מאמן במכללה.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();