ישראל תנוח ביום הפתיחה, ואח"כ צ'כיה
אורי סביר ,05/09/2005

היום בצהריים נערכה באיזמיר הגרלת משחקי ההזדמנות האחרונה בה נקבע שביום הפתיחה ישראל תנוח, ולאחר מכן תשחק יומיים ברציפות נגד צ'כיה והונגריה. הולנד ירדה לטורניר ההישרדות.

היום נערכה באיזמיר הגרלת סדר המשחקים. את ישראל ייצג מזכ"ל האיגוד יהודה שיקמה. ישראל תנוח ביום הפתיחה, יום א' הבא, ותצפה בהונגריה משחקת נגד צ'כיה. יום לאחר מכן תפגוש ישראל את צ'כיה, וביום האחרון תשחק נגד ההונגרים. כל המשחקים יערכו בשעה 20:00.

אמש הגיעו לסיומם הבתים המוקדמים בטורניר ההזדמנות האחרונה, אבל כל שלושת ראשי הבתים נחו אחרי שכבר סיימו את משחקיהן. בבית ב' בו שיחקה ישראל השלימה בלגיה ניצחון כפול על הולנד בבית, 63-76, במשחק קל בו ההפרש כבר היה למעלה מ20 נקודות. מויה הוביל עם 18, הרוול הוסיף 15 ומ'בנגה 14 עם חמש חסימות. ההולנדים, שוב בלי פרנסיסקו אלסון, קיבלו 16 נקודות מואן-פאסן ו14 מאייקרבום.

בבית א' הביסה אסטוניה את פולין 45-74 אחרי 14-39 בסיום המחצית הראשונה. מרטין מיורסאפ התעורר בזמן עם 18 נקודות ושמונה ריבאונדים. בבית ג' ניצחה פורטוגל את שבדיה 67-74 בבית, עם 18 נקודות ושישה ריבאונדים של פרנסיסקו ג'ורדאו.

המשמעות היא שפולין, שבדיה והולנד ילכו גם הן לטורניר משולש, בו רק המנצחת תישאר בדרג א', יחד עם בלגיה, פורטוגל ואסטוניה שהבטיחו עונה נוספת בדרג העליון אמש. הטורניר יערך בנוביסאד, כהצגה מוקדמת למשחקי ההזדמנות האחרונה בשעה 17:30.

את מקומן של שתי המפסידות בטורניר ההישרדות יתפסו שתי עולות מדרג ב', שמחולק לארבעה בתים. מכל בית תעלה הראשונה לפלייאוף. כרגע המועמדת המובילה להעפיל היא מקדוניה, שספגה אבדה קשה עם מותו בטרם עת של קניון ג'ונס לפני כחודש. את מקומו כמתאזרח תפס אקס-עירוני ר"ג ושחקן אריס סלוניקי, ריאן סטאק.

בפלייאוף בשיטת בית וחוץ בעוד כשבועיים, יתמודדו דנמרק שהבטיחה את עלייתה מול אירלנד או סלובקיה ובדו-קרב השני בלארוס או אוסטריה נגד מקדוניה, אלא אם יקרה לה משהו בלתי צפוי.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();