שיבק. מאמן אלופת הולנד יעזור בסקאוטינג



מדינה כתומה מסוג אחר
אורי סביר ,14/08/2005

נבחרת הולנד אמנם החלה מאוחר בהכנות, ונראתה גרוע בטורניר ליסבון, אבל התקשורת והאוהדים לא יכולים לחכות כבר ל"נבחרת החלומות ההולנדית", שרוצה לשחזר את הישגיה משנות השמונים.

לפני 22 שנה סיימה הולנד במקום הרביעי באליפות אירופה , אבל מאז 1989 אז סיימו הכתומים במקום השמיני והאחרון, הם ראו את הגדולות של אירופה רק בטלוויזיה, כפי שאומרת הקלישאה, אבל במדינת כדורגל כמו הולנד, גם זה כנראה לא.

הקיץ, באין טורניר כדורגל חשוב, התקשורת והאוהדים בטירוף כדורסל, גם אם במבט ראשון מהמזרח התיכון זה לא נראה ככה. השבוע יכולתם לקרוא כאן ובאמצעי תקשורת ישראלים אחרים על תבוסה הולנדית לצ'כיה, ניצחון מינימלי על אנגליה והפסד לפורטוגל בטורניר ליסבון, שפתח את ההכנות ההולנדיות לטורניר ההזדמנות האחרונה, בזמן שישראל כבר שבה מהטורניר בטורקיה, שחתם את משחקי האימון שלה לקראת המשימה החשובה.

במקומות כאלה ואחרים כבר העבירו את ישראל לטורניר המשולש על העלייה בנובי-סאד, והיו גם כאלו שציינו שבלגיה היא היריבה העיקרית בבית המוקדם, אבל ממש לא כדאי לזלזל בנבחרת האורנג', שלפי הסברים של עיתונאי מקומי החלה בהכנות המאוחרות בגלל חיסכון כלכלי של ההתאחדות המקומית, ובגלל שהולנד מתחילה את משחקיה שלושה ימים אחרי ישראל ובלגיה.

התקשורת ההולנדית כבר בטירוף לקראת המשחקים, והכתירה את הנבחרת הנוכחית בתואר "הדרים טים ההולנדי". גם האוהדים בטירוף, והאולם בכרונינגן, מטרינפלאזה המכונה "הגיהנום של הצפון", אמור להיות מלא לקראת המשחקים נגד בלגיה וישראל, שמשווקים תחת הסיסמה "קדחת ספטמבר". הסיבה: השתתפותם הצפויה של שחקני הNBA פרנסיסקו אלסון מדנבר ודן גדזוריק ממילווקי. קשה להאמין, אבל אפילו למשחקי האימון נגד איסלנד מכרו ההולנדים כרטיסים, כשאפילו ישראל הרשתה כניסה חופשית למשחקי האימון שקיימה.

אז למה בכל זאת הופיעה הנבחרת בטורניר ליסבון עם הרכב כה חסר? אז ככה: אלסון רצה עוד קצת זמן כדי להחלים מהעונה הקשה ומפציעה קלה בברך, גדזוריק - שההולנדים בטוחים במאת האחוזים שישחק למרות פרסומים סותרים - רצה קודם לחתום על הארכת חוזה במילווקי, ואחרי שעשה כן, צפוי לדברי המקומים להצטרף להכנות בסוף השבוע הבא (ארבעה ימים לפני המשחק נגד ישראל, כן?). ומה עם אנג'לו פלנדרס והמתאזרח כריס מגאת'רי? ובכן, הם פשוט היו בחופשה עדיין.

מלבד סידמיל האריס, בוגר טקסס טק, קיס אייקרבום בעל יד הזהב מהקפיטלס, צ'יפ ג'ונס מדן בוש ופיטר ואן-דן פאסן הגבוה, שהצטיינו בטורניר ליסבון, וכמובן צמד מגדלי האן.בי.איי, שימו לב לפלנדרס, ששיחק בעונה שעברה בליגה השלישית בספרד וחתם לעונה הבאה אצל בוב גונן (מאמן נבחרת הולנד בעבר) באלופת אוסטריה, גמונדן, וכמובן למגאת'רי, שפיני גרשון הביא בעבר למכבי ראשל"צ בזכות נישואיו לבחורה מנהריה, אך שוחרר בטרם העונה בגלל שלא קיבל אזרחות. מייק נהאר הותיק אגב, פרש מהנבחרת.

בקיץ שעבר אגב, הצליחו הכתומים לגבור רק על אסטוניה בבית והפסידו את יתר חמשת משחקיהם בחצי גמר אליפות אירופה, אבל זה לא ממש מטריד אותם עכשיו - מבחינתם, הנבחרת בדרך לאליפות אירופה ראשונה מזה 16 שנה. בביקור האחרון של ישראל בהולנד אגב, נחלו הכחולים-לבנים תבוסה כואבת לנבחרת של אלסון, שחוזקה ע"י ריק סמיתס, 53-71, אחרי רבע אחרון משפיל בו קלעה הנבחרת שבע נקודות!

מחר ומחרתיים תארח הולנד את איסלנד לצמד משחקי אימון, וההולנדים מבטיחים אולם מלא שיבוא לראות בפעם הראשונה הקיץ את אלסון, מגאת'רי שחזר מארה"ב ופלנדרס, שיצטרפו לסגל ששיחק בליסבון. לאחר מכן, תפגוש הנבחרת את גרמניה לשני משחקי אימון אחרונים, בהם כבר אמור גם גדזוריק להשתתף (שחלק מהעיתונות טוענת שישחק רק במשחקי הבית בטורניר). המשחק הראשון של ההולנדים, ביום שלישי הבא, יהיה בנהריה, וללא ספק ירכז עניין רב מאוד. אז כבר נדע, האם הולנד שוב תהיה טרף, או שמא כוונותיה רציניות.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();