יאללה בורשטיין, קח אחריות



אחה"צ של פורענות
אורי סביר ,21/09/2004

נבחרת ישראל ניצבת אחר הצהריים (שימו לב לשעה - 16:30) עם הגב אל הקיר במשחק הכי חשוב של הקמפיין. ניצחון חוץ בוארנה יקנה כמעט בודאות את הכרטיס לאליפות אירופה, הפסד ישלח אותנו לטורניר המפסידות המקדים.

שעת האמת הגיעה. אחרי התבוסה בונטספילס והבושה מול פורטוגל, חייבת ישראל להמשיך את המומנטום שהחל מאיר טפירו ברבע האחרון מול לטביה ולהשלים ניצחון כפול על בולגריה בוארנה (16:30, שידור חי בערוץ 10). עקב השביתה בנתב"ג, המריאו הכחולים-לבנים כבר ביום ב' והספיקו להתאמן מספר פעמים בבולגריה.

בולגריה מובילה כרגע את הבית עם שלושה ניצחונות והפסד בודד, לישראל במפגש הראשון 84-64. את פורטוגל היא ניצחה פעמיים וגם על לטביה היא גברה בביתה 96-85. הבולגרים יבטיחו את עלייתם אם ינצחו. הפסד, והם יהיו חייבים לנצח בלטביה במחזור הנעילה.

המשחק נגד בולגריה בארץ היה הטוב של ישראל בטורניר. אחרי מחצית ראשונה מהוססת, היא ברחה לרבע שלישי נהדר (26-9) והייתה יכולה גם לסיים בהפרש גבוה יותר. שרון ששון הצטיין בישראל עם 19 נקודות והגנה טובה על סטויקוב, גרין הוסיף 15 נקודות ותריסר קרשים ולובין ניהל את החגיגה עם שבע חטיפות.

הכוכב של הבולגרים הוא טודור סטויקוב מהאלופה המקומית אקדמיק סופיה, שמוביל את נבחרתו בנקודות, אסיסטים ואיבודים. במשחק הקודם פתח עליו לימונד שעשה עבודה נהדרת, ובהמשך ששון. גם ארז כץ שצורף לנבחרת בעקבות פציעתו של מזרחי ושיחק היטב מול הלטבים, עשוי להידבק אליו.

בוזוב, וידנוב ואנגלוב קולעים אף הם בספרות כפולות, כאשר בוזוב וסטויקוב ביחד מחזיקים במאזן מצוין מהקו של 92%. בבית הבולגרים קולעים הרבה יותר נקודות (96 ו89), ובקושי מחטיאים מהקו. נגד לטביה הם רשמו מאזן פנטסטי של 40 מ44 זריקות עונשין. גם נגד הפורטוגלים הלכו המקומים מספר רב של פעמים לקו: 42. המאמן הלטבי מוז'ינקס אמר שהשיפוט שם היה ביתי, והמספרים מדאיגים: בשני משחקי הבית נשרקו לא פחות משישים עבירות לחובת האורחים.

המקומים יודעים שהם ניצבים בפני הזדמנות שלא תחזור ויתנו הכל מול הקהל החם במשחק הבית האחרון של הקמפיין. עבר יותר מעשור מאז הפעם האחרונה שהם השתתפו בטורניר הגמר (סיימו במקומות 13-16 יחד עם ישראל, באליפות ב93), והם יודעים שניצחון בית על ישראל יותר ריאלי עבורם מניצחון חוץ בלטביה.

ועם זאת, חייבים להעמיד דברים על דיוקם. ישראל נבחרת טובה יותר מבולגריה, וגם מול שופטים עויינים ואולם מפוצץ בפנאטים כמו שאיצטדיון גאון לא ראה מעולם, היא חייבת לנצח את המשחק הזה, פשוט כי אין לה ברירה אחרת.

האווירה בנבחרת עכורה ומעיקה מאוד בתקופה האחרונה, אך יש לקוות שהשחקנים והמאמנים ישימו הכל בצד ויסיימו את המשימה כמו שצריך - עם כרטיס לאליפות אירופה.

היתרון של ישראל צריך להיות בגבוהים, ועמית תמיר ויניב גרין חייבים להיות מדויקים יותר בסיומות שלהם. אבל כמו תמיד, את ההבדל האמיתי, כמו במפגש הראשון, צריכים לעשות הגארדים העדיפים בהרבה שלנו. לובין הלא יציב, טפירו האגדי שהציל אותנו בשבת וכמובן בורשטיין, המנהיג של הנבחרת, שלא נמצא בכושר הכי טוב, אבל חייב לקחת את המושכות, וכמו במשחק מול לטביה באליפות אירופה, ליזום כבר מהפתיחה ולהבטיח ניצחון, כי באמת לא כדאי להגיע לשניות אחרונות משחק שלישי ברציפות.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();