שלף מצטרף לשיבק באנטוורפן
אורי סביר ,19/07/2005

גור שלף, שחקן מכבי ת"א בשבע השנים האחרונות וקפטן נבחרת ישראל בעבר, חתם לשנתיים באנטוורפן הבלגית, אותה יאמן אריק שיבק.

גור שלף, שחקן מכבי ת"א בשבע השנים האחרונות, חתם לשתי עונות בקבוצת אנטוורפן הבלגית, אותה יאמן בעונה הקרובה מאמן נבחרת העתודה, אריק שיבק. שלף ויתר על הצעות אחרות מאירופה והארץ.

שלף, שמאז פרישתו של נדב הנפלד התמנה לקפטן מכבי ת"א ונבחרת ישראל, בחר בקבוצה הבלגית, בין היתר בשל העובדה שהיא לא משחקת באירופה, אלא רק משחק בשבוע בליגה. בעונה האחרונה רשם שלף במכבי 5.4 נקודות ו2.4 ריבאונדים בליגת העל, ו3.3 נקודות ו1.3 ריבאונדים ביורוליג, כשלא פעם שמענו אותו מקטר על דקות המשחק שלו.



שלף, שגדל בהפועל גבעתיים, שיחק לפני מכבי בגבת/העמק, מכבי ר"ג וגליל עליון. הקיץ הוא חוזר לסגל נבחרת ישראל אחרי שנעדר מהמשימה הקודמת.

אנטוורפן הייתה פעם שם דבר בכדורסל האירופי ושיחקה בגביע אירופה לאלופות, אך בשנים האחרונות היא נחלשה בצורה משמעותית ולא נמנתה על צמרת הכדורסל הבלגי. אחת המטרות שהציבה לעצמה הקבוצה היא חזרה למקומה הטבעי והיכנסות מחדש לאירופה. בשנות השבעים, נמנתה הקבוצה באופן קבוע על שלב הבתים בגביע אירופה לאלופות, וב76/7, אפילו ניצחה את מכבי ת"א, אלופת אירופה שבדרך. כמו כן, בשלב המוקדמות האחרון של הגביע ב92/3, היא העיפה את הפועל ת"א אחרי ניצחון ביתי ב14 נקודות שמחק הפסד באוסישקין.

אנטוורפן זכתה בעבר בעשר אליפויות, אך האחרונה שבהן הייתה לפני חמש שנים, עם רוג'ר האגינס. מאז היא מדשדשת במרכז הטבלה, ולא שיחקה באירופה כבר שלוש שנים. את הקבוצה יאמן אריק שיבק, שחתם בה הקיץ אחרי שזכה בעונה שעברה באליפות הולנד עם דמון אמסטרדם.

דבר הפרשן:
לחיוב: שלף סוף-סוף יקבל דקות משחק, ויראה שגם אחרי שבע שנות דיפ-פריז, יש לו הרבה מה להראות.

לשלילה: לא יודעים מה סיבותיו לשחק רק משחק אחד בשבוע, אבל אנחנו מתקשים להאמין איך קפטן מכבי ת"א ונבחרת ישראל הולך לשחק לא רק בקבוצה בלגית יחסית זניחה, אלא גם אחת שאפילו לא משתתפת במפעל אירופי.

בכל מקרה, שיהיה לגור בהצלחה.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();