עוד חוזר הניגון
אורי סביר ,16/07/2005

נבחרת העתודה הציגה משחק מצוין, הובילה כבר 11 הפרש ברבע האחרון, אבל איבדה עשתונות בסיום והפסידה לליטא 67-66 בעוד סיום מתסכל. היום (13:45) נגד סרביה, קרב על מדליית הארד.

באליפות אירופה לנוער שנערכה בת"א לפני 11 שנים, ראיתי את נבחרת ליטא עם שאראס מפגרת משחק שלם מול קרואטיה של דובראבקו זמליץ' המדהים, שבשלבים ארוכים במשחק עמד על חצי מכמות הנקודות של קבוצתו. היום, ראינו משחק דומה, בו הובילה נבחרת העתודה משחק שלם עם שלושה רבעים ענקיים של ליאור אליהו, אבל בסיום יותר מדי טעויות, שש החטאות עונשין ברבע האחרון ושוב הליטאים מנצחים בנקודה. זמליץ' אגב, לא הפך להיות כוכב בבוגרים. אליהו נדמה, הולך גם הולך.

העתודה הציגה משחק הירואי, ניצן חנוכי הפתיע עם חדירות גדולות, אנטון קזרנובסקי שוב הראה לב ענק ויכולת להתמודד עם הגבוהים האירופאים בכל הנוגע לאתלטיות, אלעד אליהו, אופיר פרחי, אבי בן-שימול וניב ברקוביץ' נתנו מלחמה והקרבה גדולה, אבל בסיום, שוב היה חסר לנו הגרוש ללירה.

נבחרת העתודה פתחה מצוין, בניגוד למשחק מול הרוסים, ונקודות של ליאור אליהו וניצן חנוכי נתנו יתרון מוקדם של 6-16. רנאלדאס סייבוטיס, הכוכב הליטאי שלא פתח בחמישייה, עלה מהספסל, והליטאים התחילו לממש את היתרון שלהם מריבאונד התקפה. ביתרון 7, דקה לסיום הרבע, החטיאה הנבחרת ממצבים חופשיים למדי וסייבוטיס סגר את הרבע הראשון בשני סלים נהדרים ובפיגור מינימלי של 20-17.

הכחולים-לבנים התאוששו בפתיחת הרבע השני, והגדילו מעט את ההפרש, אבל הליטאים, שהחטיאו המון מעבר לקשת (3-17 בהפסקה) חטפו כדורים רבים מהלחץ המצוין על כל המגרש, ואחת משתי שלשות רצופות נתנו לה יתרון ראשון לפני המחצית. ישראל, בלי אליהו שירד לספסל עם 2 עבירות, התקשתה לייצר סל, ובמחצית 30-33 לליטאים, כשלאליהו כבר 16 נק', חנוכי הבא אחריו בקלעים עם 4 וכל השאר עם 2 ומטה. סייבוטיס עם 12 לליטאים.

דקות פתיחת הרבע השלישי היו הטובות במשחק של הנבחרת. אליהו חזר להוציא לפועל, הנבחרת חטפה כדורים רבים ורצה לסלים קלים והשלימה ריצת 2-12 נהדרת תוך ארבע דקות. מכאן היא נתקעה בהתקפה, אבל המשיכה לשמור מצוין, ושתי שלשות של פרחי ואלעד אליהו נתנו יתרון 41-48 בסיום הרבע השלישי.

קזרנובסקי בשני סלים גדולים בפתיחת הרבע המכריע כבר עשה יתרון 11, 43-54, אבל הליטאים חזרו לעניינים, ושתי שלשות עצומות של רואיקיס ומאסיוליס הורידו למינוס 2 בלבד. חטיפה ענקית של ניב ברקוביץ' במתפרצת של שתיים על אחד מנעה שיוויון והפכה לדאנק קל של קזרנובסקי, 57-61 לנו.

ברקוביץ' קלע 1 מ2 מהקו (6, שש החטאות מהקו ברבע האחרון!), וחנוכי בחדירה גדולה עשה יתרון 5. יומנטאס, בחמש נקודות גדולות, כשבין לבין ברקוביץ' מאבד כדור ומבצע בלתי ספורטיבית, השווה ואלייבאש בחטיפה, סל ופאול (שוב מיותר של ברקוביץ'), נתן לליטאים יתרון ראשון מזה זמן רב.

דווקא אז הורד ליאור אליהו המצוין לספסל, ולא חזר יותר. הנבחרת לא מצאה את עצמה בהתקפה, אבל איכשהו הצליח חנוכי בחדירה מצויינת נוספת להוריד ל67-66. הנבחרת הצליחה לייצר עצירה נוספת, אבל הסתבכה מאוד בהתקפה, מסרה יותר מדי כדורים בלי לאיים איום ממשי על הסל, וארבע שניות לסיום לקח בן-שימול זריקה קשה מאוד בסיום שעון ההתקפה שמצאה רק טבעת. הליטאים לקחו ריבאונד, ישראל לא הצליחה לבצע עבירה והמשחק הסתיים בעוד מפח נפש ותחושת החמצה גדולה של נבחרת עם לב עצום.

ג'ינו בסיום לספורט 5: "ליאור לא היה טוב, ובגלל זה הוא לא שיחק בסיום. זה פיספוס, חבל. ליטא זה קבוצה נדירה מבחינת החוזק הפיזי שלהם, וניסינו לעצור להם את משחק הפנים, אבל זה לא הלך".

הקלעים:
ליאור אליהו 27
אנטון קזרנובסקי 10
ניצן חנוכי 8
יתר הקלעים והסטטיסטיקה, בהמשך.

בגמר: רוסיה נגד ליטא. ישראל מול סרביה על הארד
בגמר מחכה לליטא רוסיה המארחת, שניצחה בחצי הגמר הראשון את סרביה ומונטנגרו, 56-64. ויטאלי פרידזון קלע 17 לרוסיה, שביום חמישי הביסה את ישראל במשחק האחרון ברבע הגמר, 63-86. רוסיה סגרה עניין עם מחצית ראשונה הגנתית נהדרת, בסיומה הובילו 23-36, והסרבים רדפו ללא הצלחה עד לסיום. סרביה, יריבתנו במשחק על מדליית הארד, ניצחה אותנו 55-68 בשלב הראשון.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();