אליהו נשאר בגליל
שלומי פרי ,12/07/2005

ליאור אליהו יישאר ככל הנראה לעונה שלישית בגליל עליון, ב"הארץ" מדווחים על מורת רוח של חיים אוחיון, בעל הקבוצה, מתמיכת המועצות המקומיות, אוחיון עשוי להסיר את ידו מהקבוצה. גם לפרשן שלנו יש מה להגיד על החתימה של אליהו.

ליאור אליהו סיכם על הישארותו לעונה שלישית בגליל. הפורוורד שמשחק בימים אלה עם נבחרת העתודה באליפות אירופה, ויתר על הצעות כספיות גבוהות יותר מהפועל ירושלים, עירוני רמת-גן והפועל ת"א והחליט להישאר בגליל העליון לעונה נוספת.

ב"הארץ" מפורסם הבוקר כי בעלי גליל עליון, חיים אוחיון, דורש מחברי ההנהלה למצוא מקורות מימון משמעותיים נוספים לקבוצה. אוחיון שתרם 600 אלף דולר לקבוצה בכל שנה מהשנתיים האחרונות, מתנה את הישארותו בקבוצה בכך שהמועצה האיזורית גליל עליון תוותר לקבוצה על דמי שימוש באולם בכפר בלום ותשלם את חובות העבר של הקבוצה. בגליל נערכים לאפשרות שהקבוצה תתבסס על ישראלים בלבד. כמו כן, כנהוג בכל קיץ וכפי שקרה באמצע העונה שעברה, מחפשים בגליל חלופות זולות יותר לכפר בלום במידה והסכסוך יימשך.

דבר הפרשן:
בעד: ליאור אליהו ויתר על כמה עשרות ואולי מאות אלפי דולרים כדי להישאר בחממה של הגליל, כשהמטרה שעומדת לנגד עיניו היא להישאר שחקן מוביל, שחקן שמקבל 30 דקות למשחק, שחקן שהקבוצה נבנית סביבו, מה שכנראה לא היה מקבל בירושלים. אליהו מראה בגרות במחשבה, נשאר במקום שהיה טוב אליו במטרה להשחק הרבה ולהתקדם כמה שיותר כדי להגשים את מטרתו הסופית, NBA.

נגד: אליהו היה צריך ללכת להפועל ירושלים, ההישארות בגליל תהיה דריכה במקום. עם ירושלים ביול"ב קאפ אליהו היה משחק מול יריבות חזקות יותר, מתאמן אצל מאמן מנוסה יותר שגידל את מרבית סגל הנבחרת הבוגרת כיום, מתמודד מול קהל לוחץ יותר ומשחק ביחד עם שחקנים טובים יותר. ההישארות בגליל היא בגדר נסיון להישאר ילד עוד שנה. מלבד זאת, אם אליהו היה הולך לאחת האדומות, היה קצת פחות סיכוי שנראה אותו עובר כצפוי לצהובים בעונה הבאה. חוזה ארוך טווח בקבוצה גדולה, היה תורם לכדורסל הישראלי הרבה יותר. הדרך מכפר בלום ליד אליהו קצרה יותר בכדורסל הישראלי מאשר אוסישקין ליד אליהו.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();