גדזוריץ' ואלסון בנבחרת הולנד
אורי סביר ,10/07/2005

גלן פינאס פרסם אמש את סגל נבחרת הולנד לטורניר הקרוב, והוא מונה שני שחקני אן.בי.איי בדמותם של דן גדזוריץ' ופרנסיסקו אלסון, וכמו כן את כריס מקגאטרי, בעבר במכבי ראשל"צ.

זה היה די צפוי, אבל עד הרגע האחרון זה לא היה בטוח: נבחרת הולנד תגיע למשחקים מול נבחרת ישראל כשבסגל השחקנים שלה שני שחקני אן.בי.איי: דן גדזוריץ' (2.10 מ') ממילווקי באקס ופרנסיסקו אלסון (2.13 מ') מדנבר נאגטס.

מדובר בשני שחקני הגנה מצויינים גם בסטנדרטים של הליגה הטובה בעולם, אבל מבחינה התקפית, שחקנים שלא ממש הוכיחו שהם יודעים ליצור לעצמם. בעבר אגב, הפסידה ישראל להולנד בה שיחק ריק סמיתס, אחרי שכבר פרש מקריירה גדולה בפייסרס.

באותו משחק בתחילת העשור שיחק גם אלסון שהצטיין, וישראל בויישה 53-71 בבכורה של דריק שארפ בנבחרת. לישראל יש היסטוריה של הפסדים מביכים להולנד, ואחד כזה אפשר למצוא גם באליפות אירופה 87, אז שלחו ההולנדים את ישראל למקום האחרון בבית עם ניצחון 60-61 אחרי 43-24 במחצית הראשונה שהייתה מהגרועות של ישראל אי פעם וגם באליפות שנתיים קודם לכן, אז ניצחה הולנד 80-86. עם זאת, יש לציין שבאותם ימים הכדורסל ההולנדי נראה טוב בהרבה מהיום ובטורניר ב83, בו שוב הפסדנו (78-72), הם סיימו במקום הרביעי. גם מכבי ת"א חטפה טראומה הולנדית, כשפול תומפסון הצעיר הפגיז מולה 47 נקודות וקלע סל ניצחון גדול לדן בוש לפני 17 שנה, אז העלובה שבקבוצות גביע אירופה לאלופות והאחרונה בבית.

בקיץ שעבר נאלץ גדזוריץ' לוותר על הנבחרת עקב פציעה טורדנית בברכו. אלסון שיחק שני משחקים בלבד בטורניר הקודם, בהם רשם 17 נקודות ו10.5 ריב' למשחק, לפני שחזר לדנבר למחנה האימונים של פתיחת העונה.

ההפתעה הגדולה של הסגל היא הבחירה בכריס מקגאטרי כמתאזרח הנבחרת, במקום ג'ו ספינקס מאלופת הולנד דמון אמסטרדם. מקגאטרי, רכז אמריקאי נמוך ומהיר, הובא בעבר ע"י פיני גרשון למכבי ראשל"צ, אך שוחרר ימים ספורים לפני פתיחת העונה, כאשר התברר שהוא לא יקבל אזרחות ישראלית. בשנים האחרונות הוא שיחק בהולנד, ובקיץ שעבר קיבל אזרחות. ספינקס, שהרשים מאוד העונה ביורופליג מול נהריה ובני השרון (25 נק' ו11 ריב' בניצחון ברעננה), נחשב לשחקן הטוב בליגה ההולנדית כבר מספר שנים, והעונה פורסם שהוא קיבל אזרחות אחרי שתי דחיות מהרשויות ההולנדיות. העונה הבאה של ספינקס בדמון תהיה השמינית שלו בקבוצה.

שחקן שנעדר שוב מהסגל הוא רמון ואן דר-הרה, הענק הצעיר (2.20 מ') מברצלונה, שכמו בקיץ שעבר, גם העונה לא ישחק עם הנבחרת. ואן דר-הרה נבחר בדראפט ע"י טורונטו בעונה שעברה, אבל אורלנדו מחזיקה בזכויות עליו. גם מייק נהאר הותיק, שעוד שיחק בקמפיין הקודם, ישאר בחוץ.

הסגל הוא בסה"כ בחירה ראשונית של 24 שחקנים, שיקוצץ בקרוב. הולנד תארח את משחקיה הביתיים בכרונינגן, וכבר החלה לשווק אותם תחת הסיסמה "קדחת ספטמבר". ישראל תשחק שם באחד בספטמבר.

ישראל תיעזר בשירותיו של אריק שיבק, שאימן בשנתיים האחרונות באמסטרדם ובעונה הבאה יאמן בבלגיה את אנטוורפן.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();