לובין. משחק לא קל יום לפני יומולדת 27



עם הגב אל הקיר
אורי סביר ,17/09/2004

כבכל קמפיין עלייה כמעט בשנים האחרונות, הגיעה ישראל בשלב מוקדם למצב בו היא ניצבת עם הגב אל הקיר. כדי להישאר תלויה בעצמה, חייבת הנבחרת לנצח את לטביה.

לא ככה חשבנו שנתחיל את השנה החדשה והסיבוב השני של חצי גמר אליפות אירופה. מקום אחרון בבית, אחרי תבוסה משפילה בחוץ והפסד מבזה בבית למעצמת הכדורסל מפורטוגל, כשלפנינו משחק בית אחרון מול נבחרת חזקה ועוד שני משחקי חוץ.

אבל זה המצב ועם זה ננצח (בתקווה). ישראל תארח במוצ"ש את לטביה למשחק הבית השלישי ברציפות וגם האחרון בקמפיין הנוכחי, כשהפסד לא בא בחשבון ואחרי הבושה של יום שלישי נוציא גם את המושג נקמה מהלקסיקון.

בתיאוריה, שני ניצחונות (בתנאי שאחד מהם בבולגריה) עשויים אף הם להבטיח את אחד משני המקומות הראשונים בבית ששולחים לאליפות אירופה בקיץ הבא, אבל במצבה הנוכחי של הנבחרת של קצורין, אסור לזלזל במשחקי החוץ בבולגריה ופורטוגל.

בקיץ שעבר הביסו הכחולים-לבנים את הלטבים ללא תנאי בגמר אליפות אירופה, אבל מאז הרבה השתנה. בגצקיס פרש, קמבאלה נח ובראשות מויז'ניקס (מכבי חיפה בעבר) ומיגלניקס יצאה לטביה לדרך חדשה, שכולנו זוכרים טוב-טוב איך החלה עם המשחק הביזיוני ההוא בונטספילס (80-57).

מאז הספיקו הלטבים לנצח בקושי את פורטוגל בחוץ ונכנעו לרבע שלישי חזק של הבולגרים בוארנה, אך הם עדיין בעמדת זינוק מצויינת למקום הראשון בזכות העובדה שהם סוגרים את הקמפיין עם שני משחקי בית רצופים, האחרון מול בולגריה כשהם כבר יודעים באיזה הפרש הם צריכים לנצח.

שלטמהארס, שהתעלל בבחורינו ועשה להם בית ספר במשחק הראשון, סובל מפציעה ושותף לדקות ספורות בלבד ביום ד', אך הוא צפוי להיות כשיר למשחק.

משה מזרחי, שלא התאמן ביום שישי עקב דלקת בברך, יפנה את מקומו בטופס המשחק לארז כץ, שכמו ישראל שיינפלד היה צמוד לנבחרת בתקופה האחרונה בציפיה לתורם. היעדרותו של מזרחי מצמצמת את מצבת הסמול פורוורדים של הנבחרת לשניים: שרון ששון ואורי כהן-מינץ.

מאז ומתמיד הייתה לטביה סוס שחור של ישראל, ודי לציין את ההפסד הנוראי ההוא באליפות אירופה בקרלסוהה ששלח את הנבחרת למקומות 13-16, אחרי ההצגה הגדולה של עדי גורדון מול היוונים. ואם זה היה מזמן והחבר'ה לא זוכרים, אפשר לפנות אל בורשטיין, גרין וחבריהם, שאחרי שסיימו במקום הראשון בבית המוקדם באליפות אירופה לנוער הודחו על ידי הלטבים ברבע גמר, ודחו את ההיסטוריה בשנתיים.

על אף האווירה הקשה בנבחרת והמוראל הנמוך, ברור לכולם שמהמשחק הזה אין דרך חזרה. רק ניצחון כאן, שיחזיר מעט ביטחון עצמי לשחקנים לקראת שני משחקי החוץ הקרובים, מתקבל על הדעת. אם לא, המצב עובר להיות תלוי בחישובים מתמטיים ובתוצאות של שאר המשחקים בבית.

המשחק יחל ב20:00 במטרו-ווסט ברעננה ויועבר בשידור חי בערוץ עשר. כניסה חופשית לחיילים ונשים. במשחק המקביל בבית (17:00) תארח פורטוגל מפתחת הציפיות את בולגריה, לאחר שהפסידה בוארנה במפגש הראשון 89-87.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();