מאחורי הספסל: צעד לחצי
אלירן כהן ,27/04/2018

בלי יותר מידי חפירות (כי למזלכם - לא נתנו לנו זמן): המספרים המעניינים מרבע גמר הפלייאוף בלאומית, ההיסטוריות שממציאות את עצמן שוב, והמכנה המשותף המעניין בין ארבע הקבוצות הטובות בליגה. ויש גם ד"ש קל מהפלייאוף התחתון.

- מאז המעבר לפלייאוף של 8 קבוצות בעונת 2006/07 זה לא קרה: כל סדרות רבע הגמר נגררו למשחק שלישי. זה לא מפתיע במיוחד בהתחשב בעובדה שידענו שיהיה צמוד, זה כן מפתיע כי סטטיסטית - סדרה אחת לפחות אמורה הייתה להסתיים בסוויפ. הרי ככה בדיוק זה עבד ב- 11 השנים האחרונות.

- ובכל זאת, יש רצף אחר שלא נשבר: עונה חמישית ברציפות שיש לנו סינדרלה שגונבת את יתרון הביתיות ועולה לחצי הגמר. קריית אתא (עם שרון אברהמי על הקווים) הייתה הקבוצה שפתחה אותו בעונת 13/14. אם היא גם תסגור? נדע בעונה הבאה.

- כולם דיברו על הפתעה פוטנציאלית של גליל בסדרה נגד ב"ש, כולם האמינו שרעננה תהיה טובה יותר מרעננה, וגם כולם העריכו שלקריית גת יהיה קל במיוחד. 0 מ- 3. הגיעה ר"ג, טרפה את הקלפים, ואולי סגרה חשבון קטן: כולם זוכרים מתי בדיוק רוברט גלן נפצע. האמת היא שהרגיש לנו משעמם לדבר על המשחקים של כל סדרה, אז הפעם ניסינו לדבר על המספרים של רבע הגמר כולו.

- 132 נקודות מדד השיגה קריית גת במשחק השלישי נגד כפר סבא, וזה לא עוד סתם נתון משעמם. הקבוצה האחרונה שהצליחה לעשות את זה הייתה קריית גת בעצמה, במשחק השני בסדרת גמר הפלייאוף של עונת 2014/15 נגד קריית אתא, ואתם זוכרים, מן הסתם, איך היא הסתיימה.

- חמישה שחקנים סיימו את רבע הגמר עם 50 אחוזי קליעה מחוץ לקשת, או יותר: עומר טל (57%), עמית גרשון (56%), אנטוני פישר (54%), נמרוד טישמן (50%) ומקסים קיקוס (50%). ארבעה מהם המשיכו לחצי הגמר, שלושה מהם יפגשו באותה הסדרה, אבל רק אחד מהם עשה פלייאוף בעונה שעברה. תנחשו.

- רק שחקן אחד הצליח ברבע הגמר לסיים משחק עם 30 נקודות - מרכוס רלפורד ממכבי רחובות. ברבע גמר הפלייאוף של העונה שעברה קיבלנו שלושה כאלה: דנזל לוינגסטון, ורנון טיל וסטורם וורן, לפני שנתיים שניים: ראיין פירסון וג'וליאן מיילס, אבל שימו לב מה קרה לפני שלוש: פול מאריגיני, ברנדון בראון, אנטון קזרנובסקי וקלי בידלר חגגו ברבע עם 30 פלוס. רק האחרון ראה את חצי הגמר מהבית.

- עוד שחקן שלא רגיל לראות את משחקי חצי הגמר מהבית הוא ג'ורדן לואיס, שלראשונה מזה ארבע שנים (כלומר - מהרגע שנחת בארץ) לא יפסיד בגמר הפלייאוף. כי השנה לצערו הוא פשוט לא יהיה שם. גם האקסיומה לפיה גיא דותן ימשיך לעלות ליגה בכל עונה זוגית - התנפצה. על שני המחדלים הללו אחראיות ר"ג וב"ש.

- אם בשנים האחרונות התרגלנו לראות פלייאוף תחתון משעמם עם ימבה נקודות (60 ללורנזו גורדון בשנה שעברה, 48 לאורן מנסקי לפני שנתיים), בא איסמעיל רומרו ומעמיד ממוצע שיא של 19 ריבאונדים לערב, וממוצע שיא שלילי של 48% מהקו. אבל מילא. העיקר שסופסוף משחקי הפלייאוף התחתון נותנים עניין ושאף זר לא חותך לחוזה הבא שלו מוקדם מהמתוכנן.

- עונת 2014/15 הוזכרה בשורות האחרונות יותר מפעם אחת, אבל מעבר לכל ההקשרים - היא הייתה מרגשת במיוחד עבור ארבעת הסמי-פיינליסטיות שלנו: כולן רשמו עליית ליגה באותה השנה. אבל בעוד ק"ג (מהלאומית לעל), ב"ש ור"ג (מהארצית ללאומית) חגגו באביב, רחובות עשתה את זה באוגוסט, כשנשארה בארצית למרות שירדה עונה קודם לכן לליגה א'. מה זה אומר על משחקי חצי הגמר שלנו? שום דבר מעניין, למען האמת, אבל תודו שעכשיו אתם מרגישים קצת יותר מוכנים לרגע הגדול של העונה.









כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();