צילום: מכבי רחובות



סדרה בחצי-יום: הכי טובות, ראש בראש
אלירן כהן ,26/04/2018

מכבי קריית גת ומכבי רחובות, שתי הקבוצות הכי טובות בליגה העונה, לא רוצות לעצור בחצי הגמר. ברחובות בסך הכל רצו לעשות "צעד אחד יותר" מהעונה שעברה, והצליחו. בקריית גת, מנגד, לא יסתפקו בפחות מחזרה למקום בו היו בעונה שעברה. והדרך לשם עוד ארוכה. האם גם מכאן תצא סינדרלה?




אם הייתם מספרים בקיץ לאנשי מכבי רחובות שהם יובילו את הליגה במשך רוב שלבי העונה אבל יסיימו אותה רק במקום הרביעי הם היו אומרים לכם: "סבבה". נינוח כזה. לא לגמרי מאמין. היה מי שחשב שהקבוצה של אבנר יאור תתקשה במיוחד בשלב רבע הגמר נגד רעננה ותלך הביתה אחרי שבוע. והוא צדק. כמעט. היא באמת התקשתה, אבל היא פה איתנו לפחות לעוד שבועיים. רחובות הגיעה לפיק אחד בסיבוב הראשון, ואחרי ששלחה הביתה את רעננה ברבע הגמר - הקבוצה הלוהטת בליגה - כבר אפשר להגיד בביטחון שהיא מתקרבת לפיק שני.

בקריית גת, סך הכל, העניינים נרגעים. חלק מהכספים המובטחים כבר הגיעו, אחרים עוד יגיעו. פציעתו של קדריק מייז התגלתה כפחות חמורה, אריק וויז ונמרוד טישמן חזרו לעניינים, והמשחק השלישי בסדרה נגד כפר סבא הוכיחה כמה עוצמתית יכולה הקבוצה הזו להיות, וכמה היא לגמרי תלויה בעצמה במשחקי ההכרעה של העונה. לפלייאוף האחרון שלה קריית גת הגיעה מהמקום השלישי, לא כפייבוריטית, ולקחה את כל הקופה. העונה, למרות יחסי הכוחות המאוזנים, ולמרות שהפסידה פעמים העונה לרחובות, היא מגיעה כפייבוריטית. איך העובדה הזו תשפיע עליה הפעם?

יעשו את ההבדל?

מכבי קרית גת - רוברט רות'בארט

ובכן, רות'בארט הוא זה שכבר עשה את ההבדל. אין מילה שלא נאמרה על הדומיננטיות של הסנטר הנהדר של קריית גת, שמשמש כזר שלישי לכל דבר ועניין ובלא מעט הזדמנויות עשה את כל ההבדל בין קריית גת ליריבותיה. בהנחה והנקודות מהזרים יתקזזו, וזה פחות או יותר מה שאמור להיות, עם יתרון קל לקבוצה של אבנר יאור, הנוכחות של רות'בארט בצבע אמורה לשבור שוויון. הוא אולי יזרוק 20 ויקלע רק 10, אבל יפלו לידיים שלו מספיק כדורים מפצים, ויצאו מהידיים שלו מספיק כדורים לשלשות נקיות, ואת כל זה תצטרך רחובות למזער. זה לא יהיה לה קל.


מכבי רחובות - מרכוס רלפורד

מלך הסלים של הפלייאוף העליון עד כה, האיש הכי חשוב בהתקפה של רחובות ואולי השחקן הכי חשוב בסדרה שלבטח לא ילקק בה דבש. אף אחד לא לגמרי הבין מה מרכוס רלפורד חיפש במגדל העמק בעונה שעברה, אבל מבט אחד של אבנר יאור הספיק לו כדי להשתדרג בקיץ לקבוצה, שמסתבר, רצה לאליפות. זו ההתקפה של רלפורד בדיוק כמו ההגנה של רלפורד, זו המנהיגות והניסיון שלו בדיוק כמו הרגעים בהם הוא צריך להפר איזון ולעשות מה שבא לו כדי שהקבוצה תנצח. רחובות תצטרך את מרכוס רלפורד עם רצח בעיניים כדי לעלות שלב נגד יריבה עדיפה ממנה. זה עבד נהדר עד לפני יומיים.




טריוויות

- קריית גת אמנם הפסידה פעמיים לרחובות העונה, אבל בשני המפגשים הללו לא היה לה את אריק וויז. בסיבוב הראשון היא שיחקה עם ג'ון וויליאמסון, בשני עם מארשל מוזס. משנה זר משנה מזל?

- אתם יודעים בן כמה גור פורת? יודעים. אבל זוכרים מתי הייתה הפעם האחרונה בה הוא הגיע לחצי גמר הפלייאוף בלאומית? זה היה לפני 12 שנה, במדי הפועל עפולה, עם אבנר יאור. מסע הקסם ההוא הסתיים בסדרת הגמר הגדולה נגד חולון.

- אבל פורת לא לבד. שלוש פעמים הגיע ערן אסנטי לפלייאוף הליגה הלאומית. שלוש פעמים הוא הגיע לגמר (נתניה, הוד"ש, נהריה). פעמיים הוא הניף צלחת (נתניה, נהריה). פעם אחת עם רועי חגאי (נהריה). יהיה למשוואה הזו פרק נוסף?


למה זו "הסדרה"?

שתי הקבוצות הטובות בליגה. חד וחלק. רחובות לא רוצה שמסע הקסם של העונה המופלאה הזו יסתיים, קריית גת יודעת שכל דבר מלבד חזרה לליגת העל ייחשב ככישלון. כולם בריאים, כולם קיבלו את משכורות החודשים האחרונים (כך מספרים), כולם רוצים להיות בגמר. קחו אוויר, תתרווחו. זה לא הולך להיגמר כל-כך מהר.










כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();