פלייאוף לאומית: ר"ג היממה את אתא
אלירן כהן ,24/04/2018

הפועל ר"ג / גבעתיים רצתה חצי גמר - וקיבלה. קריית אתא, מהמועמדות הבכירות לעליה, הולכת הביתה כבר באפריל. נצחנות קלילים לבאר שבע ולקריית גת. גם רחובות בחצי הגמר אחרי ניצחון על רעננה. בפליאוף התחתון ניצחונות חשובים ליבנה ומוצקין שפותחות פער של נקודה מהקו האדום.

סדרות חצי הגמר:
הפועל באר שבע - הפועל ר"ג / גבעתיים
מכבי קריית גת - מכבי רחובות


תוצאות משחקי הפלייאוף העליון:
מכבי רחובות 88 - עירוני רעננה 76
הפועל באר שבע 94 - הפועל גליל עליון 72
עירוני קריית אתא 73 - הפועל ר"ג / גבעתיים 80
מכבי קריית גת 104 - הפועל כפר סבא 73


תוצאות משחקי המחזור השלישי בפלייאוף התחתון:
אליצור יבנה 84 - הפועל עפולה 82
הפועל חיפה 70 - מכבי קריית מוצקין 75
הפועל מגדל העמק 91 - מכבי הוד השרון 106

טבלת פליאוף תחתון:
9. מכבי קרית מוצקין 17-12
10. אליצור יבנה 17-12
11. הפועל עפולה 18-11
12. הפועל חיפה 18-11
13. מכבי הוד"ש 18-11
14. הפועל מגדל העמק יזרעאל 23-6


אז מה היה לנו הערב?

היא כמעט ומצאה את עצמה מחוץ לפלייאוף אבל הפועל ר"ג / גבעתיים השלימה הערב את אחת הסנסציות הגדולות של משחקי הפלייאוף בליגה הלאומית בשנים האחרונות, כששלחה הביתה את עירוני קריית אתא כבר בשלב רבע הגמר. והאמת? שהגיע לה. הקבוצה של מתן חרוש הייתה טובה יותר לאורך הסדרה כולה. למעשה - היא כבר יכולה הייתה לעבור אותה עוד ביום שישי האחרון אלמלא שמטה את הניצחון במשחק הראשון ב"רמז".

גם הערב זה היה הקצב של ר"ג, שקיבלה מראשד מאדן מחצית ראשונה אדירה במהלכה עשה ככל העולה על רוחו והוביל את הקבוצה ליתרון 39:32 במחצית. האורדונים המשיכו לשלוט בקצב גם במהלך המחצית השנייה ועלו ליתרון שיא של 13 נקודות, כשעומר טל ואיליה אלייב מפציצים מחוץ לקשת. כ- 2 דקות לסיום הצליחה קריית אתא להוריד למינוס 5 בלבד עם 2/2 מהקו של גיא דותן, אבל אילייב החזיר עם שלשה וסגר עניין.

קלעו לקרית אתא: רודני אלכסנדר 15 (14 רב'), דניאל דנינו 14, גיא דותן 13, מאליק קוק 11 (10 רב'), מקסים קיקוס 11, שגיב דוד 3, ירין איינהורן 3, גל חלמיש 2, יונתן לוי 1 (6 רב').

קלעו לר"ג/ גבעתיים: ראשד מאדן 22, איליה אילייב 19, עומר טל 18, קלי בידלר 13 (10 רב'), יונתן ניר 8. כן שיחקו: ליאור ליפשיץ , אורי קוקיה , איתי לרר.

---------------------------------------------------------

היה אפשר לחתוך בסכין את המתח בהיכל הקונכייה. הרבע הראשון הזכיר את שני המשחקים הראשונים בסדרה, שהיו בשליטה כמעט מוחלטת של גליל, אך כל מה שבאר שבע הייתה צריכה כדי להתעורר היה שלשה מחצי מגרש של עמית גרשון, ממש עם הבאזר למחצית, שהביאה את המפנה במשחק של באר שבע ואולי בעונה כולה.

המחצית הראשונה הסתיימה ביתרון 9 לבאר שבע, אבל הרבע השלישי כבר היה חגיגת כדורסל גדולה בקונכייה, במהלכו עלו שחקניו של יניב בורגר להפרש שיא של 23 נקודות. בגליל, שקיוו לתת פייט לקבוצה המקומית, קיבלו משחק חלש במיוחד של ברנדון אדוארדס שהתקשה להכנס לעניינים. סטורם וורן הוליך את קלעי באר שבע, עמית גרשון שוב סיים ערב נפלא עם 5 שלשות.

קלעו לב"ש: סטורם וורן 25 (8 רב'), עמית גרשון 19, אנדל קומברבאץ' 16 (7 רב', 5 חט'), אור סולומון 12 (9 רב'), אנטוני פישר 5, אוהד כהן 5, עדי כהן סבן 4, טוני יאנגר 3, יגאל קופרמן 3, דור גולדנברג 1, בן אייזנהרט 1. כן שיחקו: אריאל נבון, טל בקלו.

קלעו לגליל: ג'ורדן לואיס 16, קורטני פלס 14 (10 רב'), יניב שטראוס 13, גל גילינסקי 9, ברנדון אדוארדס 8 (6 רב'), צוף בן משה 4, רום גפן 2, יריב עמירם 2, שקד ירושלמי 2, חן גיא 2. כן שיחקו: מירון רוינה, עדי חזן.

---------------------------------------------------------

אמרו שהם פצועים, לא היו בטוחים אם יעלו לפרקט, אין לנו מושג אם הם קיבלו את משכורות החודש האחרון. אבל צמד הזרים של מכבי קריית גת היו אלה שעשו את ההבדל בין המשחק השני בסדרה, שהסתיים בניצחון מפתיע של כפר סבא, למשחק השלישי, שנגמר בנוק-אאוט מוחלט לקריית גת.

הקבוצה של רועי חגאי במחצית ראשונה הגנתית מעולה שמרה את כפר סבא על 25 נקודות בלבד. חמישה שחקנים בקריית גת קלעו בדאבל-פיגרס, אבל הבשורה מבחינתה של הקבוצה הדרומית הייתה בחזרה של נמרוד טישמן לעניינים. ביירון ווסלי היה היחיד בכפר סבא שהגיע למשחק וסיים עם 27 נקודות.

קלעו לקרית גת: רוברט רוטברט 17 (11 רב'), אריק וויז 16 (8 רב'), נמרוד טישמן 14, קדריק מייז 13, דודו שמריז 12, אלון ספיר 9 (8 רב'), ערן אסנטי 8, אור קורנליוס 8, עידן פז 5, עמית זיס 2. כן שיחקו: אבשלום שהרבני , יניב חביב.

קלעו לכפ"ס: ביירון ווסלי 27 (6 רב'), איתן רוטנברג 16, טמיר אריאלי 8, דאליס ג'וינר 7, יונתן רבינוביץ 7, אוריאל טרוצקי 4 (6 רב'), עידו דוידי 2, יאיר קרביץ 2. כן שיחקו: אפי טיומקין, די ג'יי שארפ, עידו רובינזון.

---------------------------------------------------------

מכבי רחובות ממשיכה בעונה הנהדרת שלה, ומעפילה לחצי הגמר עם ניצחון גדול על רעננה. האחרונה הופיעה למשחק ללא גיא לביא הפצוע, ושוב נפרדת מהפלייאוף כבר בשלב רבע הגמר, אלא שהפעם - בתחושת גאווה גדולה על הסיבוב השני הנהדר שהציגה.

רחובות נהנתה מערב ענק של מרכוס רלפורד
, שהפגיז 30 נקודות. המשחק היה בשליטה של הקבוצה המקומית כבר מהפתיחה, כשלמעשה רעננה הובילה רק פעם אחת, ביתרון נקודה. הקבוצה של ברק פלג סבלה מערב חלש מחוץ לקשת, והרוטציה הקצרה שעמדה לרשותו של ברק פלג הקשתה על הקבוצה בסופו של דבר לבצע מהפך.

קלעו לרחובות: מרכוס רלפורד 30 (7 רב'), אלונזו קולמן 15 (15 רב', 6 אס'), גור פורת 11, אליאב אוחנון 11, עודד שעשוע 10 (6 רב'), ינעם אירם 5, יבגני חולודוב 3, דולב דרפיץ 3.

קלעו לרעננה: סאם גיבנס 20 (7 רב'), מייקל בריסקר 19, גיל בני 13 (6 רב'), גל טסלר 7, ליאור קררה 6, ווין לנגסטון 4, אלק ג'וסף קוברי 4, מיכאל מושקוביץ 3 (6 רב'). כן שיחק: רועי נציה.

---------------------------------------------------------

על פניו, קיבלנו משחק צמוד מאוד בין עפולה ליבנה, שהוכרע על ידי חצי דקה הגנתית קטלנית של יבנה ו-4 נקודות של אופק מלכה. אבל מבט נוסף בסטטיסטיקה מראה שיבנה הייתה בשליטה כל המשחק והובילה החל מהשניה ה-15 של המשחק. עפולה נשארה לרדוף אחרי הדרומים, ואף הצליחה להשוות את התוצאה מידי פעם, אבל השכילה להשלים את המהפך.

יבנה רושמת ניצחון שני ברציפות, ויחד עם מוצקין פותחת פער של נקודה מהקו האדום. לא פחות מ-5 שחקנים יבנאים קלעו בדאבל פיגרס, עם חלוקת נקודות די מאוזנת. עפולה 4 שחקנים קלעו בדאבל פיגרס, אבל היא שוב לא קיבלה מספיק תרומה התקפית מהישראלים המנוסים שלה וזה בעוכריה.

קלעו ליבנה: קנט הול 17, אופק מלכה 16, קלארק רוזנברג 15 (10 רב', 7 אס'), עידן רג'ואן 15 (6 רב'), ג'רמיין ג'ורדן 13 (9 רב'), יובל רחמילביץ 6, ניסים טויטו 2. כן שיחקו: אמיר בורסוק דזי ג'וניור ברמור.

קלעו לעפולה: ג'ף אלן 23(12 רב'), קרון דשילדס 23, אלכס רוזנברג 19 (6 רב'), דניאל קופרברג 12 (9 רב'), טל פרסלני 3, יוסף מיכאל פלס 2. כן שיחקו: איבן פרי קונטי, עזמי אבו אחמד.

---------------------------------------------------------

משחק נטול הגנות בצפון הסתיים כצפוי נביצחון של הוד"ש ששומרת על סיכויי לשרוד עוד עונה בלאומית. למרות שהיא לא ממש הבריקה בהגנה ועשתה 13 עבירות בלבד כל המשחק, השרונים שלטו בקצב והובילו בפער דו ספרתי ברוב שלבי המשחק, עם יתרון 19 בשיא. מגדל, כצפוי, שיתפה את כל הסגל והציגה יום לא רע מחוץ לקשת, אבל הציגה יום רע בהגנה. הוד"ש הציגה יום אפילו יותר לא רע מהם עם 12 שלשות (4 כ"א לעמית עבו וקלן רוסו), האחרון הפציץ 34. אה, ו-ורנון טיל סיים עם עוד טריפל דאבל, אבל זה כבר בשגרה. הפסקנו לספור.

קלעו למגדל יזרעאל: נטע סגל 18, גיא פרבר 14 (7 רב'), גל ויונטה 11, עומר אל על 10, דיון וויט 10, אלון לוין 10, ארד הררי 8, ג'ימי הול 8, נבות ינאי 2. כן שיחקו: טל ויונטה , אוריאן רביב , אמיתי לוי.

קלעו להוד"ש: קלן רוסו 34 (10 רב'), ורנון טיל 16 (12 רב', 15 אס'), עמית עבו 14, תום ספיר 11, כרמל בוכמן 10 (10 רב'), עידן סטורלו 9, אלון ששון 6, ליאור סידס 6.

---------------------------------------------------------

רק בסופ"ש האחרון שמחנו אם חיפה שהיא סוף סוף הצליחה לייצר רצף ניצחונות, והנה הוא נגמר. למרות משחק שיא של אופיר הובר (21 נקודות, 4/6 ל-3), משחק חלש מאוד של ג'רון פרסלי היה בעוכרה של חיפה ששוב הסתבכה במאבקי ההישרדות. מוצקין מנגד שוב פותחת פער של נקודה מהקו האדום, כשסוף סוף היא מראה יכולות שמירה על היתרון במאני טיים. יחסית. הקרייתים כבר הוליכו בפער דו ספרתי ברבע האחרון, אבל ראו איך הוא נעלם לו עד מרחק של פוזשן אחד בלבד. אבל הפעם כאמור הם הצליחו לשמור את הנקודות בבית.

מוצקין רשמה ערב לא משהו של 61% בלבד מהקו, מה שיכול להסביר את מספר העבירות הרב של חיפה בניסיון לנצל זאת. גם האחוזים של פלורין קמפבל לא היו משהו, אבל הוא עדיין סיים כקלע המוביל עם 24 נקודות. ניב אוזן גם הוא עם 4/6 ל-3 סיים עם 12 נקודות.

קלעו למוצקין: פלורין קמפבל 24, ניב אוזן 12, רום קורנליוס 12, נועם מטלון 10, במבלה אוסבי 10 (10 רב'), יבגני ליוטרין 4, איגור סימון 3 (6 רב'). כן שיחקו: גיא סהר , אלמוג ברק.

קלעו לחיפה: אופיר הובר 21 (8 רב'), פרננדז רומרו 17 (25 רב'), אוראל לב 10 (8 רב'), ניב משגב 10, תומר בר אבן 5, ג'רון פרסלי 4, אופק אביטל 3. כן שיחקו: עומר לוי , אביב שמעוני.

כמה תגובות שליקטו עבורנו אנשי מוצקין:

ראש עיריית קריית מוצקין חיים צורי, האוהד מספר 1 של הקבוצה היה נרגש בסיום: "כל הכבוד לשחקנים, זה היה קשה אבל מתוק. זו קבוצה חדשה טרייה בעונה הראשונה בלאומית והיתה מרחק פסיעה מפלייאוף עליון. מגיע מילה טובה לשחקנים, לאוהדים ולמנהלי הקבוצה משה גרוסמן וקובי פינטו, שני משוגעים לדבר במובן הכי חיובי של המילה. גאה בכם".

המשנה לראש העיר, עומר זוהר: "מרגש מאד. שאפו לכל אחד מהשחקנים על משחק לחימה, נשארנו בליגה וזה מה שחשוב. שאפו לקובי ולמשה".

יו"ר הקבוצה משה גרוסמן והמנכ"ל קובי פינטו התחבקו ארוכות בסיום. "ירדה לנו אבן מהלב. השחקנים הביעו נחישות בלתי רגילה אחרי שהיינו בסוג של ירידה מנטלית אחרי הכמעט נצחונות האחרונים. צריך להבין בליגה הזו הכל אפשרי כל קבוצה יכולה לנצח כל קבוצה וכמעט ונכנסו לפלייאוף העליון וראיתם מה קרה לקריית אתא שסיימה גבוה בטבלה והודחה".

מאמן הקבוצה רועי פרל שספג טכנית במשחק סיכם: "וואו. מגיע לנו. זה לא היה פשוט. אבל היום החברה הישראלים שלנו אם זה אוזן שהיה ענק, מטלון עם הנסיון, קורנליוס שנתן עבודה, כל אחד בחלקו וכמובן קמפבל במשחק הירואי. אני מאושר בשביל השחקנים שלי. זה מגיע להם".

מנכ"ל העמותה לקידום הספורט, אברי מונצ'ר ויו"ר הנהלת העמותה איציק ששון בירכו את הקבוצה. "חשוב מאד שהקבוצה נשארה בלאומית. זה טוב לעיר, טוב לשחקנים הצעירים שיש לאן לשאוף, ברכות למשה, קובי, רועי המאמן והשחקנים", כך מסרו מונצ'ר וששון בהודעתם.









כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();