יוני דרעי. יתרון ביתיות לאשקלון



ארצית: עם סל ניצחון - אשקלון שניה בדרום
אלירן כהן ,15/04/2018

איזה דרמה סיפק לנו המחזור האחרון בארצית. אשקלון עם סל ניצחון של יוני דרעי קפצה למקום השני לאור ההפסד של פ"ת שסיימה רביעית. נצרת עלית ניצחה את ג'ת ושלחה את קרית אונו שהפסידה לעכו למבחנים. סדרות הפליאוף יחלו כבר בראשון הבא. הסדרות בפנים.

דרום


חצאי הגמר:
הפועל חבל מודיעין - מכבי פ"ת
אליצור איתו אשקלון - מכבי מעלה אדומים

הפועל חבל איילות 84 - הפועל חבל מודיעין 92
ניצחון חוץ חשוב לחבל מודיעין שמבטיח לה סופית ורשמית את המקום הראשון בתום העונה הסדירה ואת יתרון הביתיות לכל אורך הפלייאוף. במשחק עצמו איילות ניצחה ברבע הראשון השלישי והרביעי, מה שבימים כתיקונם אמור היה להספיק לניצחון, אבל שילמה מחיר כבד על רבע שני נוראי בו נתקעה על שתי נקודות בלבד (וגם הן מהעונשין) מול 24 של האורחים. בחבלמו ניצלו זאת עד תום על מנת לרדת להפסקה ביתרון מבטיח 50:31, הפרש אותו באיילות, למרות שיפור ניכר במשחקם, לא הצליחו לסגור עד לסיום.

לחבל מודיעין: רז ניסים כהן 34, דורי אסף וגל כוהנר 17, בן שוהם 12, תום חבקין 8, אריאל ברנץ 4.

לאיילות: ים סלמן 18, ולרי גנדלין 15, עידו חליפה 14, לירן מרקדו 13, ינאי דובורקין 10, תומר סנקר 9, גור פנחס 3, תום ספקטור 2.


מכבי פ"ת 72 - מכבי בת ים 77
במשחק שלא שינה עבורה דבר גברה בת ים על פתח תקווה, שיכולה הייתה לסיים במקום השני אך בסופו של דבר תגיע לחצי גמר הפלייאוף נגד חבל מודיעין ללא יתרון הביתיות.

קלעו לפתח תקווה: נדב נאור 19 (4 שלשות), צאלי נוימן 14, רז אלבז ואור זינדרמן 11, דור וכנר, דן 8 שפי 5, רון גוטמן 4, תומר רבינוביץ 2.

קלעו לבת ים: בר ויגודמן 12 (4 שלשות), סרגיי אולישנסקי, אלכס וינדקר ועידן מהרט 11 כ"א, טל זך 8, מיכאל דנזאשוילי 7, חן וישניקר ואופק חכמון 6 כ"א, דני טימקוב 4.


מכבי מעלה אדומים 75 - אליצור איתו אשקלון 76
אווירת כדורסל נהדרת הייתה הערב באולם במעלה אדומים כאשר מצד אחד 200 אוהדים מקומיים, ומנגד כ-100 אוהדים nאשקלון שנתנו אווירה של משחק פלייאוף לכל דבר. סל ניצחון של יוני דרעי ממש בשנייה האחרונה סידר לאשקלון ניצחון גדול במעלה אדומים, ויתרון ביתיות בסדרת חצי גמר הפלייאוף שתפגיש בין הקבוצות שוב, ממש בעוד שבוע.

בתחילת המשחק קיבלנו טענות קשות מצד אשקלון לגבי השופטים - בשבע הדקות הראשונות שרקו לחובת שחקני אשקלון לא פחות מ-12 עבירות (שלוש מתוכן בלתי ספורטיביות), כאשר לזכות המקומיים נשרקה עבירה אחת בלבד. בהמשך הגיעו גם 2 טכניות לספסל והרחקה של מאמן הקבוצה בעקבות סל שלא נחשב של אבי פוגל.

בחזרה לכדורסל. המקומיים פתחו טוב יותר, כש-שגיא טאבו שעם שלוש שלשות רצופות העלה את מעלה אדומים ליתרון 14:19. באשקלון היה זה אחיעד בוקרה שחזר לשחק אחרי חודשיים עם 4 משלו, ועם גג מפלצתי על אלעד כנפו. הרבע הסתיים בתוצאה 15:21 למקומיים.

ברבע השני ההגנה המקומית החלה לעבוד, או אפשר לקרוא לזה גם התקפה אשקלונית חלשה שהייתה באחוזים נוראיים. ג'פרי פריד עם מספר ריבאונדים בהתקפה ושלשה של דניאל גור אריה העלו את המקומיים ליתרון 10 באמצע הרבע השני. עד לירידה למחצית הגדילו המקומיים את היתרון, סל של תומר סדן על הבאזר נתן למעלה אדומים יתרון 27:41 בירידה למחצית.

ברבע השלישי ההתקפה האשקלונית נזכרה להגיע למשחק, נקודות של פיסצקי ושלשה של שטרקמן עשו קולות של חזרה. אך בליץ ביתי של של אלן סקורר המצויין שפירגן לפריד שהטביע את אשקלון בדאנק מפלצתי והעלה את היתרון של מעלה אדומים ל-20 הפרש, אבל אשקלון הורידה ל-45:53 בכניסה לרבע הרביעי.

ברבע הרביעי המגמה נמשכה, ולוח התוצאות הראה 20 הפרש כאשר נשארו 6 וחצי דקות לסיום. אלן סקורר חטף את הרביעית וירד לספסל ההגנה של אשקלון החליטה לחזור לעצמה לשש דקות והראתה מדוע היא ההגנה הטובה בליגה. השחקנים של רועי בן יוהשע סגרו את הצבע ובצד השני של המגרש נכנס למשחק הברומטר האשקלוני יוני דרעי. שני אסיסטים שול הורידו את ההפרש ל-14 כאשר נשארו 4 וחצי דקות לסיום. פסק זמן מקומי של אבי סוכר לא כל כך עזר, דרעי המשיך בשלו ותפר שלשה. חוסר מזל לקפטן האשקלוני אחיעד בוקרה שחזר לשחק הערב לאחר חודשיים בחוץ נחת לא טוב על הקרסול וירד לספסל כשהוא ממרר בבכי.

ההגנה האשקלונית המשיכה בשלה, פיסצקי חטף ומסר לאוחנה שעם סל ועבירה הוריד את ההפרש ל-8, סלים של פיסצקי וברנדי מחצי מרחק הורידו ל6 כאשר לוח השעונים מראה 2 דקות בדיוק לסיום. הקהל האשקלוני החל לדחוף, פיסצקי דייק בשתי זריקות מהקו והוריד את ההפרש ל-2 בלבד כאשר נשארו 30 שניות לסיום. מעלה יצאה להתקפה, סדן החטיא, ברנדי השתלט על הריבאונד ומסר ליוני דרעי שטס את המגרש, וכאשר נשארו 4 שניות למשחק, עלה לזריקה מטורפת מהשלוש שנכנסה. למעלה אדומים נשארו 3 שניות אך לא הייה לה פסקי זמן, הכדור נמסר לכנפו שזרק מהחצי והחטיא ונתן את האות לחגיגה האשקלונית. 30-12 ברבע האחרון ומהפך מטורף.


אליצור רמלה 93 - הפועל לוד 66
במשחק שלא שינה עבורה דבר גברה רמלה על לוד, שהגיעה גם היא למשחק שהיה לפרוטוקול בלבד. רמלה, עם נועם אורן על הקווים, תגיע לקרבות ההישרדות כשהיא במומנטום טוב, אותו תקווה למנף להישארות בליגה לעונה נוספת.


מכבי שוהם 80 - הפועל גזר נען 90
במשחק לפרוטוקול בלבד גברה נען, היורדת לליגה הרביעית, על שוהם.

קלעו לשוהם: רועי קנטור 25, עידו שבת 19, אופק סייג 15, עומר בירנפלד 11, עומר שושני 5, אלון זוננפלד ותומר דרוקר 3, עידו אלון 2.

קלעו לגזר/נען: שליו הוג 25, תמיר שניצקי 19, יובל וימן 13, אורפז אזולאי 12, גילי אייזן ומיכאל שילה 6, דניאל ששון 5.


הפועל מבועים מרחבים 97 - מכבי עירוני ר"ג 84
בעוד משחק לפרוטוקול גברה היורדת השנייה לליגה א', מבועים / מרחבים, על עירוני ר"ג. טל אזולאי בלט בשורות המנצחים עם 25 נקודות, גולן אמסלם הוסיף 18.


צפון

חצאי הגמר:
א.ס. רמה"ש - הפועל מעלות
אליצור עירוני נתניה - הפועל עכו

הפועל ג'ת 89 - הפועל נצרת עלית 110
במשחק "בעל ההשפעה" היחיד של המחזור גברה נצרת עילית על ג'ת, ניצלה את הפסדה של קריית אונו לעכו, ונשארה בליגה מהמקום התשיעי. העולה החדשה מליגה א' מסיימת סך הכל בטעם טוב, אחרי שכבר הייתה בסכנת ירידה במשך לא מעט שלבים לאורך העונה.


עירוני קרית אונו 81 - הפועל עכו 91
קריית אונו הייתה תלויה בעצמה, אך לא הצליחה להפתיע את עכו והיא תתמודד במשחקי המבחנים במטרה לשמור על מקומה בליגה הארצית בעונה הבאה.


הפועל מעלות 92 - הפועל עמק חפר 82
מעלות הבטיחה את מקומה בפלייאוף עוד בשבוע שעבר לאור נצחונה של עמק חפר על צפת, אולם דאגה לסגור את העונה הסדירה עם ניצחון יפה על עמק חפר, כהכנה אחרונה לקראת סדרת הפלייאוף נגד רמת השרון.


מ.ס. צפת 80 - א.ס. רמה"ש 94
ניצחון 17 ברציפות לרמת השרון, ששומרת על המקום הראשון בטבלה ומגיעה לפלייאוף עם יתרון הביתיות. צפת מסיימת עונה עם תחושת אכזבה גדולה, אחרי שהייתה חברה בין ארבע הראשונות במשך שבועות ארוכים, אך פספסה את המקום בפלייאוף בשל הפסדים לשתי היורדות - כרמיאל וג׳ת.


בית"ר כפר יונה 71 - אליצור עירוני נתניה 85
נתניה שומרת על המקום השני עם ניצחון ביתי על כפר יונה, במשחק שלא קבע דבר עבור האורחת.

לכפר יונה: בר אזולאי 34 (11 רב', 6 אס', 4 חט'), אורן רונן 11, רותם זיו (8 רב') ועמית בן דהן 8 כ"א, ערן שטייניץ 5, שגב זיקרי (9 אס') ואבי גולה 2 כ"א, איתי גולדמן 1.


אליצור גבעת שמואל 88 - מכבי כרמיאל 74
באחרון לפרוטוקול - גברה גבעת שמואל בביתה על כרמיאל.

לגבעת שמואל: חן שרעבי 18, יונתן אלפסי 17, בר שפע 12, אלון דמבינסקי 11, ניב סולומון 10.







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();