צילום: חן עזרן, הפועל ב"ש



סדרה ביום: הקדימו את זמנם
אלירן כהן ,15/04/2018

באר שבע וגליל עליון לא תכננו להפגש בשלב מוקדם כל-כך של הפלייאוף, אבל שרשרת הפסדים של האחרונה בסיום העונה הסדירה הורידה אותה עד למקום השישי ושלחה אותה לפלייאוף ללא יתרון ביתיות. בדיוק מזה, אגב, באר שבע - שלא תסתפק בפחות מעלייה לליגת העל וסך הכל נמצאת במומנטום חיובי - צריכה לחשוש.

לקראת מכבי רחובות - עירוני רעננה
לקראת עירוני קרית אתא - הפועל ר"ג / גבעתיים
לקראת מכבי קרית גת - הפועל כפ"ס

גם הפלייאוף התחתון בפתח. והוא מעניין במיוחד
כמה מהמספרים של עונת 2017/18






איפה היינו, מה עשינו

הן את העונה של באר שבע, הן את זו של גליל עליון, אפשר לתאר בשתי מילים: חוסר יציבות. שתיהן השיגו נצחונות גדולים לצד הפסדים מביכים, שתיהן יכלו לסיים במקום גבוה יותר אך "הסתפקו" בפחות.

באר שבע בנתה בקיץ סגל עם מטרה אחת ברורה: להעפיל בסיום העונה לליגת העל. ההתחלה אמנם הייתה הפכפכה, אבל כשנכנסה לקצב זה כבר נראה טוב בהרבה. ב"ש ניצחה בק"ג וברחובות, והעפילה לשלב רבע גמר גביע המדינה, אבל מאידך הובסה ברעננה והובכה נגד מגדל העמק. למעשה, המועמדת לעלייה הייתה רחוקה מהמקום הראשון בטבלה במשך מרבית העונה, ורק במחזור האחרון הבינה שניצחון אחד בלבד הפריד בינה לבין יתרון הביתיות עד שלב הגמר.

בגליל, מאידך, המטרות שסומנו בקיץ היו הרבה יותר צנועות. אחרי שנתיים מחוץ לפלייאוף - בגליל סימנו לעצמם כמטרה לחזור לשם, והשלימו בקיץ רכש מרשים למדי ששווה אפילו יותר מכך. אלא שכמו באר שבע, הקבוצה של אבישי גורדון לא הצליחה לשמור על יציבות לאורך העונה, הסתפקה ברצפים חיוביים קצרים של שלושה נצחונות לכל היותר, וסגרה את העונה עם רצף שלילי ומעורר סימני שאלה של חמישה הפסדים.

בעונה הסדירה: ניצחון חוץ לכל קבוצה. באר שבע ניצחה בכפר בלום 83:82 (סטורם וורן 31, ברנדון אדוארדס 22), גליל ניצחה בבאר שבע 97:90 (ברנדון אדוארדס 31, סטורם וורן 31).


המצ'אפ

הרבה יותר קל לדבר על החלטות בדיעבד, אז בדיעבד אנחנו יכולים להגיד שגם רום גפן וגם עמית גרשון קיבלו בקיץ האחרון החלטה שהוכיחה את עצמה היטב. גפן נשאר בגליל לעונה נוספת והפך לישראלי הכי משמעותי במערך של אבישי גורדון. גרשון עזב את החממה בעפולה כדי להוכיח לעצמו שהוא יכול להתבלט גם כשהוא נאבק על דקות. והוא הצליח. הקליעה של גרשון ניצחה לב"ש לא מעט משחקים העונה, היציבות של גפן הייתה המפתח לעונה הטובה של גליל, ולמצ'אפ בין השניים תהיה משמעות גדולה במיוחד בהכרעת הסדרה.

הזר הכי חשוב בסדרה

בזמן שברנדון אדוארדס וסטורם וורן יקזזו האחד את השני, וכשאנדל קומברבאץ' יבוא לעשות את העבודה השקטה שלו, כהרגלו, המשקולות הכי גדולים בסדרה הזו יונחו על כתפיו של קורטני פלס. הסקורר האמריקאי הנהדר נחת בגליל בקיץ בקול תרועה רמה, אבל לצד משחקים בהם היה בלתי ניתן לעצירה, הציג אחרים בהם בעיקר היווה גורם מפריע לקבוצתו. פלס, שעדיין מתאושש ממשבר משפחתי אישי, סיים את העונה הסדירה עם תקרית צורמת ולא ראויה. בגליל התלבטו אם לשחרר את השחקן, אולם קיבלו את התנצלותו ונמנעו מזעזוע. בסוף הסדרה הזו נדע אם ההחלטה הייתה נכונה.



טריוויות

- המפגשים בין באר שבע לגליל בשלוש השנים האחרונות הולידו מאזן מעניין במיוחד: אף קבוצה לא הצליחה לנצח בביתה אפילו פעם אחת. ב"ש ניצחה 3 פעמים בכפר בלום, גליל ניצחה 3 פעמים בקונכייה. הדרומיים מגיעים לסדרה עם יתרון הביתיות, השאלה אם זה הדבר ממנו הם צריכים לחשוש יותר מכל?

- בארבע השנים האחרונות רשם ג'ורדן לואיס ארבע הופעות בגמר הפלייאוף, אבל אפס עליות ליגה. פעם אחת עם עפולה, פעמיים עם קריית אתא, ואשתקד - פעם נוספת - עם באר שבע. האם האקסית האחרונה תהיה זו שתמנע ממנו גמר חמישי ברציפות?

- גם באר שבע, גם גליל, חתמו את חלון ההעברות עם מהלך של הרגע האחרון. גליל צרפה את יריב עמירם, באר שבע - את אריאל נבון. מה שקרה מאז, אתם בטח כבר יודעים: גליל הפסידה חמישה משחקים ברציפות וירדה למקום השישי, באר שבע ניצחה ארבעה משחקים ברציפות, וטיפסה לשלישי.


למה זו "הסדרה"?

בעיקר כי באר שבע וגליל היו אמורות להפגש לפחות בשלב חצי הגמר. שני סגלים עמוקים, ישראלים שכבר עשו דבר או שניים בליגה הזו, זרים מוכשרים ופוטנציאל בשמיים. אחת מהשתיים תסיים את העונה הזו מוקדם משתכננה, וזה יהיה עבורה כואב במיוחד. ביום שלישי הבא, וכנראה שלא רגע אחד קודם, גם נדע מי זו תהיה.







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();