סדרה ביום: הלחץ יעשה את שלו?
אלירן כהן ,13/04/2018

קרית אתא מגיעה למפגש מול ר"גבעתיים כפייבוריטית ברורה, אבל לא היינו ממהרים להספיד את האורדונים. קרית אתא היא הקבוצה הביתית הטובה בליגה, בעוד לרגבעתיים יש את אחד הקהלים התומכים ביותר. מי שתשמור על קור הרוח ותגיעה מפוקסת, תמצא את עצמה בחצי הגמר.

--- אסף ברגר, אלירן כהן ---





איפה היינו, מה עשינו

משנה מאמן משנה מזל. קרית אתא פתחה את העונה בצורה בינונית, עם ארבעה הפסדים בתשעה משחקים. ההתאוששות הגיעה אחרי ששרון אברהמי שהתפטר מהפועל חיפה חזר בחודש דצמבר לקדנציה נוספת בקבוצה מהקריות. הסיבוב השני כבר היה מוצלח מאוד, ורצף הניצחונות הביא את אתא לצמרת. אחרי שבעשור הקודם אברהמי העלה את הקבוצה לליגת העל (ועשה זאת גם כשחקן לפני 20 שנה). האם יצליח לשחזר את ההישג גם השנה?

משנה זר משנה מזל. בפתיחת הליגה רמת גן/גבעתיים הציגה כדורסל מצויין ונהנתה מרוברט גלן שנראה כגניבת העונה והעמיד ממוצע של 24.7 נקודות שהעמידו אותו בראש טבלת הקלעים בלאומית. במחזור השישי (מול קרית אתא) נפצע גלן וגמר את העונה. האורדונים התקשו להתאושש, המחליפים לא סיפקו את הסחורה והקבוצה התקשתה לנצח ובתחילת 2018 רשמה נצחון בודד ב-12 משחקים והדרדרה כבר מחוץ לשמיניה המובילה. ההחתמה של הגבוה קלי בידלר עזרה בסופו של דבר לר"ג/גבעתיים לנצח במחזורי הסיום ולהגיע בשיניים לפלייאוף מהמקום השביעי.

בעונה הסדירה: כל קבוצה שמרה על הבית. במשחק הראשון ר"גבעתיים ניצחה 72:80 (יונתן ניר 16, רודני אלכסנדר 19), בסיבוב השני קרית אתא ניצחה 82:90 (מאליק קוק 28, קלי בידלר 31).



המצ'אפ

אם יש משהו שמעודד יותר מהכל את אנשי הפועל ר"ג / גבעתיים, הרי שהוא בעובדה שעומר טל, שהגיע להוביל את הקבוצה אך לא הצליח לשמור על יציבות לאורך העונה, התעורר בדיוק בזמן לפלייאוף. ואת אותם הדברים אפשר להגיד גם על גיא דותן. בניגוד ל- 6 הקבוצות האחרות שהגיעו לפלייאוף, גם קריית אתא וגם רמת גן מגיעות לסדרת רבע הגמר עם שני גיבויים משמעותיים לעמדת הרכז (ליפשיץ בר"ג, איינהורן באתא) אבל הרבה מאוד יהיה תלוי בדרך אליה יגיעו לשם השניים. גיא דותן כבר חגג שתי עליות ליגה ו- 4 הופעות בגמר והניסיון שלו ישחק פה תפקיד חשוב במיוחד, אבל אם


הזר הכי חשוב בסדרה

אין כמעט פרמטר בו ראשד מאדן לא מוביל את ר"ג / גבעתיים העונה. נקודות, ריבאונדים, אסיסטים, אחוזים ל- 2 ואפילו מספר הפעמים בהם הוא נחסם בממוצע למשחק. אבל מאדן, כמו שהוא "הפתרון" של ר"ג / גבעתיים, הוא גם הבעיה של הקבוצה. האורדונים תלויים ביכולת שלו לעשות נקודות ודברים טובים, אך באותה המידה - ביכולת שלו להמנע מלעשות שטויות ולשחק לבד. קלי בידלר ישלים אותו היטב, קוק ואלכסנדר יעשו את המספרים שלהם בצד השני, אבל לאף אחד מהשלושה אין את החשיבות שיש למאדן בסדרה הזו.





טריוויות

- את המפגש הראשון שלהם עם קריית אתא העונה האורדונים זוכרים היטב. הוא נערך במוצאי שבת, רגע לפני פגרת מוקדמות אליפות העולם, ושם למעשה נחצתה העונה של ר"ג / גבעתיים לשניים, כשרוברט גלן נחת לא טוב במאבק על כדור עם שגיב דוד, קרע את הרצועה וגמר את העונה. דוד עצמו אגב, היה אורדון בפני עצמו לפני 3 עונות.

- רודני אלכסנדר שוב חוזר לאולם זיסמן, ולא בפעם הראשונה. הסנטר של קריית אתא אחל את דרכו בארץ הקודש במדי עירוני ר"ג בעונת 2012/13. בכלל - עבור 3 מבין 4 הזרים שישחקו בסדרה מדובר בעונה שנייה (לפחות) בארץ.

- הפעם האחרונה בה יוני ניר, ליאור ליפשיץ (מצד אחד) וגיא דותן (מצד שני) נפגשו יחד הייתה בעונת 2014/15 בסדרת הגמר הגדולה בין קריית גת לקריית אתא. ניר וליפשיץ עוד התפצלו לעונה אחת לפני ששוב חזרו לשחק יחד, דותן יצא למסע קטן וחזר לקריית אתא והנה ההיסטוריה זימנה להם מפגש חוזר.



למה זו "הסדרה"?

את מה שהיה ב- 26 המחזורים שעברו עד היום אפשר להניח בפחי ההיסטוריה. גם ר"ג וגם קריית אתא מגיעות לסדרת הגמר כשהן סך הכל ביכולת טובה. קריית אתא אמנם הפסידה לב"ש ומגדל לפני פחות מחודש, אבל עשתה את שלה נגד עפולה וק"ג. ר"ג, מנגד, נתנה פיניש יפה לעונה ועם 3/4 הבטיחה את המקום השביעי. הקהל של האורדונים אמור להיות פקטור משמעותי בסדרה הזו, וכשהלחץ - הכבד יש לומר - נמצא על קריית אתא, לא בטוח שהפתעה פה תיחשב הפתעה. אחרי הכל, תחזיות פתיחת העונה דווקא ניבאו לר"ג / גבעתיים הופעה מכובדת לפחות בשלב חצי הגמר.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();