וורן. הולך בעקבותיו של...



מאחורי הספסל: במרחק נגיעה
אלירן כהן ,05/04/2018

על הניסיון (הנואש) להקל עבורכם את ניתוח המצב בטבלה, על המעגל שנסגר ברוממה - ועל זה שביבנה, על הנתונים המוזרים מהמשחק של ב"ש, על שני שיאי העונה של ק"ג (ועל החשש של מגדל בעקבותיהם), על הקשיחות של רחובות, הלקח של קריית אתא, והקרב, שכפי הנראה כבר הוכרע, על תואר "מלך הסלים".

- הפעם נחרוג ממנהגנו ולא נספר לכם איך יראו משחקי הפלייאוף אם אלה היו מתקיימים מחר, אלא רק נפזר רמזים על מה שכנראה נדע רק ביום שלישי הבא. וזה לא הרבה. קריית גת תסיים את העונה במקומות 1-2 ותפגוש בוודאות את כפר סבא או רמת גן, שיסיימו במקומות 7-8 בהתאם לתוצאות שישיגו (כפ"ס תפגוש את יבנה, ר"ג את חיפה). אבל זה היה החלק הקל. גליל עליון תסיים בוודאות במקום השישי אבל אין לה מושג את מי תפגוש, כי הקרב בין מקומות 2-5 פתוח לחלוטין. אבל יש לנו כמה טיפים.

- בכל בית משותף שבו יקחו חלק קריית אתא ורעננה - אתא תהיה ראשונה ורעננה אחרונה הודות לניצחון הכפול של הקריתיים. קריית אתא גם מחזיקה בהפרש סלים חיובי מול רחובות וב"ש. במילים אחרות: ניצחון של קריית אתא ישאיר אותה לפחות במקום השלישי, בתוספת להפסד של רחובות (להוד"ש) - היא שוב תהיה שנייה, אבל הפסד יכול להוריד אותה עד למקום החמישי. תוסיפו לחשבון ניצחון של הדרומיים ושל הרענניים ותמצאו את ב"ש במקום השלישי (נגד גליל) ואת רחובות במקום הרביעי (נגד רעננה).

- רחובות לא לגמרי תלויה בעצמה, אבל את יתרון הביתיות ברבע גמר הפלייאוף היא כבר הבטיחה. במקרה הטוב היא תארח גם בחצי, ובמקרה המצוין - אפילו בגמר. ב"ש וקריית אתא יכולות לסיים במקומות 2-5 בעוד התקרה של רעננה היא מקום 3 (16- מול רחובות). אף קבוצה, כך אנו מאמינים, לא תרצה "להפסיד בכוונה" כדי לא לפגוש את גליל ברבע, אבל נראה שאם לא יהיו משחקים שיגמרו מוקדם לא נדע כלום עד הרגע האחרון. ובכלל, גם התשובה לשאלה האם כדאי לתפוס את גליל במומנטום שלילי יכולה להיות מעניינת.

- אז מה באמת קורה עם גליל אתם שואלים? דווקא אחרי הניצחון ההירואי בקריית אתא - הגיעה נפילת מתח: 0 נצחונות ב- 4 משחקים, שתי תצוגות התקפיות חלשות של ~65 נקודות וממוצע ספיגה של 80 למשחק. השבוע הופיעה הקבוצה ברחובות ללא קורטני פלס שנעדר מסיבות משפחתיות והתקשתה להוות פקטור. השורה התחתונה: מדד 57 מול נוק-אאוט מול רחובות בצבע (40:22). רחובות התאוששה מההפסדים לר"ג וחיפה, חזרה לשמור, וספגה 16 נק' ברבע בממוצע, מה שכבר הספיקה לעשות העונה גם לרעננה, מוצקין, חיפה ומגדל העמק.

- 17 שלשות קלעה באר שבע ברוממה ובכך השוותה את שיא הליגה העונתי שהעמידה בדיוק לפני סיבוב אחד עפולה בקריית אתא. המכנה המשותף: אריאל נבון, שאז קלע 8 שלשות, והשבוע הסתפק ב- 3. גם איסמעיל רומרו השווה שיא ליגה שהעמיד בעצמו רק לפני חודש, כשזרק לא פחות מ- 25 כדורים ל- 2. את המשחק הוא סיים עם 30, וראה את סטורם וורן קולע 3 יותר ממנו וממשיך לשמור על מקומו בראש טבלת מלך הסלים. עוד רגע נגיע גם לשם.

- באר שבע סיימה את המשחק עם יותר סלים ל- 3 (17) מאשר ל- 2 (16) ואפילו מהקו (1). על כל אלה היא גם הוסיפה 30 אסיסטים, שלא ממש היוו שיא ליגה עונתי, ועוד שניה נגיע גם אליו. חיפה, מאידך, קלעה פי 2 סלים ל- 2 וניצחה, שימו לב, 62:24 בצבע. על הדרך היא גם קיבלה 20 נקודות מג'רבון פרסלי שחזר לשחק, חזר לקלוע, ואפילו עשה זאת לא רע, ושיא קריירה של 12 נקודות מעומר לוי.

- אבל שני שיאי הליגה העונתיים והמעניינים יותר של המחזור הגיעו דווקא מקריית גת: 38 אסיסטים, ומדד יעילות נדיר של 156. כמה נדיר? רק 8 קבוצות בהיסטוריה של הליגה הצליחו להשיג מדד גבוה יותר. 6 מהן עשו זאת נגד אשקלון בעונות 14/15 ו- 15/16 - האחרונה של האשקלונים (שהתפרקו בתחילת השנה) בליגה הלאומית. ובואו נחזור שניה לנתון הראשון, שעשוי להדיר שינה מעיניהם של אנשי מגדל העמק: רק ב- 3 הזדמנויות אחרות נמסרו יותר מ- 38 אסיסטים בערב אחד (40 ,39 ,39) בעוד ארבע הזדמנויות נמסרו מעט פחות (38, 37, 36), ובכולן - הקבוצה שעמדה בצד השני ירדה ליגה בסיום העונה.

- שלשה אחת בלבד מפרידה בין קדריק מייז לשלשה ה- 80 שלו העונה, שיא, שכפי שסיפרנו לכם בשבוע שעבר, לא הושג מעולם לאורך העונה הסדירה. קדריק לא צריך לחשוש בעיקר מסיבה אחת: הוא קלע שלשה אחת לפחות בכל משחק העונה. אבל פה רק מתחיל הכיף: אם יגיע עם ק"ג לגמר, יהיה לו אפילו צ'אנס להתמודד ראש בראש מול השיא של אילן ברקוביץ' - 99 שלשות במדי הפועל באר שבע בעונת 2006/07.

- ויש קבוצות שקצת פחות הלך להן מה- 3 השבוע. למשל, אליצור יבנה, שהייתה לקבוצה השלישית העונה שמסיימת משחק עם שלשה אחת (ותודה ליובל רחמילביץ' שמנע שיא שלילי בעייתי בהרבה) אחרי שיבנה ור"ג קדמו לה והוד השרון, שסיימה עם 18% ולא הצליחה לעשות יותר מאשר לתת פייט לרעננה הבלתי-שבירה. יבנה קלעה 35 נקודות בלבד בשלושת הרבעים הראשונים נגד ר"ג, ועם 21 הנקודות שהוסיפה ברבע האחרון הצליחה להשוות את שיא הליגה השלילי (56) שהעמיד בזמנו מגדל העמק. מהצד השני - קלי בידלר עמד במרחק נקודת מדד אחת בלבד משיא הליגה של ג'רמיין ג'ורדן (46) במשחק נגד ר"ג בסיבוב הראשון.

- 37 נקודות קלע הספסל של כפר סבא במשחק נגד מוצקין. נתון שסביר להניח שהפתיע אתכם עד לרגע בו קראתם שביירון ווסלי לא פתח בכלל בחמישייה. כפר סבא, שבמחזורי פתיחת העונה נראתה כמו יורדת בטוחה, רושמת פלייאוף שלישי ברציפות כנגד כל הסיכויים והמהמרים, ובניגוד לקאמבקים היפים של האחרות: רעננה, עפולה ומוצקין - היא עשתה את זה מבלי לבצע אפילו לא שינוי אחד בסגל השחקנים שלה בעידן הוד בן-הרצל (די.ג'י שארפ הגיע שבועיים לפניו).

- מי שכן ביצעה, ואפילו כמה, זו הפועל עפולה שלמרות התקוות והמחשבות, לא תסיים גם העונה בין 8 הראשונות ותמשיך להילחם על חייה בליגה עד למחזור האחרון, אליו תגיע ללא קרון דשילדס ששוב להט עם 31 נקודות. והיה גם שיעור קטן שקריית אתא השלימה היטב מהשבוע שעבר. הקבוצה של שרון אברהמי ביצעה 22 עבירות שסידרו לעפולה 23 זריקות עונשין (19 קליעות) מצד אחד, בעוד היא עצמה סחטה 24 עבירות שסידרו לה 35 זריקות (31 קליעות) מהצד השני. 12 נקודות שלמות. חצי מהן היו, כנראה, מסדרים לעפולה ניצחון.

- אם לא יקרה משהו חריג במיוחד במחזור שינעל את העונה הסדירה, יסיים סטורם וורן, בפעם השנייה ברציפות, כמלך הסלים של הליגה. כדי לעבור אותו, יצטרך סגנו הפוטנציאלי, ג'יימי הול, לקלוע כ- 18 נקודות יותר, לא משהו שהאנליסטים שלנו מעריכים כבעל סבירות גבוהה במיוחד. האחרון שעשה בק-טו-בק עם התואר היה טיק רוג'רס עוד בשנים בהן ספסל היה צהוב-שחור (עונת 02/03 עם הרצליה, עונת 03/04 עם חולון). הול, מאידך, יוכל להמשך לתת פייט בקרב על תואר מלך הריבאונדים (12.3) שם רוברט רות'בארט (12.44) ואיסמעיל רומרו (12.4) מנהלים קרב צמוד למדי. אנחנו יודעים שזה לא מעניין אתכם במיוחד, אבל בדיוק בגלל זה: מבטיחים לעדכן.







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();