ארצית: חבל מודיעין שוב ראשונה
אלירן כהן ,25/03/2018

חבל מודיעין חזרה למקום הראשון בדרום, רמלה ניצחה בר"ג ופתחה מחדש את הקרב על המבחנים, מבועים קרובה להיפרד מהליגה באופן סופי. בצפון קרית אונו עם ניצחון חשוב בכרמיאל, ססטוס קוו בצמרת וארוע אחד עגום שמעיב על הליגה.

טבלת הליגה

דרום

אליצור אשקלון 90 - הפועל גזר/נען 69
במשחק שנערך לפני שבוע גברה אשקלון על נען, שכבר ירדה לליגה הרביעית. הקבוצה של רועי בן יהושע כבר עם רגל וחצי בפלייאוף.

--- דיווחו ענר חתואל מהיכל הספורט "אגמים"---

במשחק שהוקדם ניצחה אשקלון את גזר/נען שעוד בטרם המשחק הבטיחה את ירידתה לליגה א'. למרות זאת, הקיבוצניקים שבאו להתארח באחד המגרשים הקשים בליגה נתנו פייט יפה מאוד במשך שלושה רבעים (הרבע השלישי הסתיים ביתרון קטן של אשקלון, 56-60) עד שנכנעו לעומק ולניסיון של אשקלון ברבע האחרון.

קלעו לאשקלון: תומר פיסצקי 19, אבי פוגל 16, יוני דרעי 12, סטנלי ברנדי ודוד בן ישי 10, יונתן שטרקמן ואסף אוחנה 7, ארתור ציפלוביץ 5, דקל נעים 4.

קלעו לגזר/נען: תמיר שניצקי 21, מיכאל שילה 18, יובל וימן 12, דוד לוי 11, אורפז אזולאי 3, אסף שוורץ ושליו הוג 2.


הפועל לוד 81 - הפועל חבל איילות 72
הפועל לוד משאירה לעצמה סיכוי פעוט לסיים את העונה בפלייאוף ומנצחת בביתה את חבל איילות. סגנית מחזיקת גביע האיגוד, מאידך, נקלעת לסיטואציה בעייתית מבחינתה ורואה את רמלה, מהמקום העשירי, מתקרבת אליה בצעדי ענק.

--- דיווחו של ענר חתואל מתיכון מדעים, לוד ---

ניצחון חשוב ללוד שמבטיח לה מעשית עונה נוספת בליגה, שלושה מחזורים לסיום העונה. איילות שסופרת כבר הפסד חמישי ברצף מסתבכת בתחתית, ובעקבות הניצחון של רמלה נמצאת בסכנה ממשית להגיע למשחקי המבחן.

המשחק עוד נפתח טוב מבחינת הדרומיים שעלו לשחק ללא סול לשם הפצוע ובסיום הרבע הראשון אף הובילו 19-16. לוד לא נבהלה, ואלכס צ'רנוביץ ביום איכותי וארז מרקוביץ הותיק והטוב הובילו את חבריהם למהפך עד למחצית, 34-35. לוד המשיכה במומנטום החיובי ועלתה מצוין גם מההפסקה ושלשות של שמואל מלכוב וצ'רנוביץ סייעו לה לפתוח פער עד תום הרבע, 52-59.

רבע אחרון, ואיילות שהמשחק הזה היה השלישי שלה בשמונה ימים נראתה עייפה וכבדה באותן דקות. פציעה בראשו של לירן מרקדו עם פתיחת הרבע, שנאלץ לצאת מהמשחק בעקבותיה, פגעה בה עוד יותר ושחקני לוד ניצלו זאת על מנת לשלוט באופן כמעט מוחלט בריבאונד, לחסל את נסיונות הקאמבק של האורחים ולשייט לעבר הניצחון המוצדק. בסיום- 72-81 ללוד.

קלעו ללוד: אלכס צ'רנוביץ' 24, שמואל מלכוב וארז מרקוביץ 16, תומר כהן 10, דיוויד מוסינדי 8, אדגר מורינס 5, ברק אוריון 2.

קלעו לחבל איילות: תומר סנקר ולירן מרקדו 18, ולרי גנדלין ועידו חליפה 10, יונתן שולמן 7, ים סלמן 5, עידן שופן 4.


מכבי עירוני רמת גן 63 - אליצור רמלה 72
אחרי שני הפסדים רצופים רמלה חוזרת לקצב ולמסע ההשרדות שלה, ומשיגה ניצחון שלישי בחמישה משחקים. כשהיא כבר עם שמונה נצחונות, משווה הקבוצה מהשפלה את מאזנה לזה של חבל איילות, ופותחת מחדש את מאבקי הבריחה מהמבחנים.

קלעו לרמלה: טל רונן 24, בן לזר 15, נתנאל יוסף 9, גיא מאיו 7, יובל גורפיין 5, דין אליעזר ועוז וטורי 4, מור אפלבאום ורון נקרשביץ 2.

קלעו לרמת גן: בן אלפישר 20, איתי גרינבוים 15, יואב שלוש 12, עמית סלע 7, תמיר שילר 3, גלעד גינזבורג, עידו אזולאי ונדב אטיב 2.


מכבי בת-ים 74 - מכבי שוהם 77
ניצחון ענק למחזיקת גביע האיגוד בבת-ים, שמסבך את הקבוצה של יניב וייצמן במאבקי הבריחה מהמבחנים. מאידך הוא נותן הרבה אוויר לשוהם, שאולי לא תסיים את העונה בפלייאוף, אבל בהחלט קרובה לחתום אותה עם טעם טוב במיוחד.

אחרי רבע ראשון צמוד שהסתיים בשיווין 20, שוהם פרצה קדימה ועם יום נהדר מעבר לקשת (11 שלשות במחצית הראשונה) ברחה לבת-ים וסיימה את המחצית ביתרון 47-36. בת-ים שסבלה מהעדרו של אופק חכמון, המנוע והמוציא לפועל העיקרי שלה, נאלצה לרדוף אחרי שוהם במשך כל המחצית השנייה אך שחקני שוהם ידעו לשמור על היתרון שלהם ולצאת בסיום עם הניצחון החשוב.

קלעו לשוהם: עומר בירנפלד 16, חן כלפון 12, אורי חי ואופק סייג 11, רועי קנטור 10, עידו אלון 9, רום בן אבי ותומר דרוקר 3, עידו אלון 2.

קלעו לבת-ים: אלכס וינוקור 15, עידן מהרט 14, בר ויגודמן 12, סרגיי אולשינסקי 8, טל זך 7, מיכאל דזנאשווילי 6, חן ויישניקר ודני טימקוב 5, אריאל ז'אנו 2.


הפועל חבל מודיעין 92 - מכבי מעלה אדומים 72
אחרי מספר שבועות במקום השני, חזרה הערב הפועל חבל מודיעין למקום הראשון בטבלה עם ניצחון משכנע על מי שהייתה שם במקומה בשבועות האחרונים. המשחק היה צמוד במשך קצת יותר משלושה רבעים, אבל המארחים, בהובלת רז ניסים כהן (אלא מי) נתנו גז ברבע האחרון והשיגו ניצחון ענק, שעל הדרך גם קיזז, כמובן, את ההפסד מהסיבוב הראשון.

--- דיווחו של ענר חתואל משוהם ---

משחק העונה של המחוז הדרומי הפגיש בין שתי הטוענות לכתר, אך בפועל היה הצהרת כוונת מצד קבוצה אחת – הפועל חבל מודיעין. חבל מודיעין בהנהגת רז ניסים כהן בעוד ערב נפלא הראתה מי הטובה יותר בין השתיים, השיגה ניצחון מוחץ והעפילה בעקבותיו למקום הראשון.

הרבע הראשון עוד היה צמוד והסתיים בשיוויון 18, אבל זה הספיק למקומיים, ורז ניסים כהן, דורי אסף ותום חבקין שחררו את הניצרה החלו לקלוע מכל מקום ועד למחצית ההפרש כבר היה דו ספרתי, 29-43.

האורחים עלו מחדרי ההלבשה נחושים לחזור למשחק ועם דקות טובות של אלעד קנפו שהלך שוב ושוב לתוך הצבע ושל אלן סקוורר שצלף מבחוץ הצליחו לצמק את הפער עד תום הרבע השלישי, 55-63.

אבל אם חשבנו שאנחנו הולכים לקבל מותחן לקראת הסיום – התבדנו מהר מאוד. שחקני חבלמו פתחו מצוין את הרבע וריצת 0-9 תוך שתי דקות הוציאה את האוויר משחקני מעלה אדומים. ניסים כהן עם סדרת צליפות במאני טיים דאג להבטיח שההפרש ימשיך לטפס, ובשתי הדקות האחרונות כבר היה זה זמנם של המחליפים לעלות, מה שלא ממש שינה את ההפרש, ושחקני חבלמו יכלו להתפנות לחגוג בסיום את הניצחון הגדול.

קלעו לחבל מודיעין: רז ניסים כהן 34, דורי אסף 21, גל כוהנר 16, תום חבקין 9, שחר כהן 5, גיא לויצקי 4, אריאל ברנץ 3.

קלעו למעלה אדומים: אלעד קנפו 21, ג'פרי פריד 12, אלן סקוורר 11, שגיא טבו 6, אבישי דרעי 5, אלון ניניו ודורון קצף 4, תומר סדן, יאיר גבירץ ודניאל גור אריה 3.

תגובות:

רז ניסים כהן: ניצחון מוחץ וגדול שמראה שעברנו דרך מהמשחק האחרון מולם. זה ניצחון חשוב אבל זה לא נגמר. למעלה אדומים יש קבוצה טובה מאמן טוב ומערכת טובה ואני מאמין שהם יתעשתו ויבואו להילחם ויהיה מעניין לראות איך הם יקומו מזה. שמח מאוד שעלינו למקום הראשון כי בבית יש לנו יתרון על כל קבוצה. באופן אישי אני מרגיש הכי טוב שיכול להיות והרבה תודה לחברה המדהימה שלי שמקבלת אותי עם כל השגעונות שלי ולקדוש ברוך הוא".

אבי סוכר, מאמן מעלה אדומים: הדרך עוד ארוכה ומבחינתו זה עוד משחק. היה ברור שיהיה משחק קשה וחבל מודיעין שחקו יפה מאוד ובהתלהבות, ואנחנו איבדנו את המשחק על דברים קטנים. אף אחד לא אמר שלא נפסיד כל העונה, ואני לא מתרגש מהמשחק הזה. יש לנו שלושה מחזורים לא פשוטים עד לסיום וננסה לשפר עמדות לקראת הפלייאוף וכשנהיה שם השמיים הם הגבול".


הפועל מבועים/מרחבים 79 - מכבי פתח תקוה 88
אם לא יקרה לה נס, הפועל מבועים / מרחבים עלולה למצוא את עצמה חזרה בליגה הרביעית כבר בשבוע הבא. הקבוצה של יוסי בן אקן הפסידה הערב לפתח תקווה וראתה את רמלה מנצחת ברמת גן ופותחת פער של 3 נצחונות ממנה, כשבקופה - 3 משחקים בלבד. פתח תקווה, מנגד,עשתה את שלה ושמרה על מקומה בין ארבע הראשונות.

דווקא המארחת הייתה טובה יותר בפתיחה ועלתה לפלוס 13 בסיום הרבע הראשון. פתח תקווה חזרה, הצליחה להשוות, אבל המומנטום נשאר בבית גם בסיום המחצית הראשונה (9 למבועים) והרבע השלישי (11 למבועים). ברבע האחרון העלו האורחים הילוך, הפכו את התוצאה, ולא שמטו את היתרון עד לסיום.

הרבו לפתח תקווה: תומר רבינוביץ' ונדב נאור 19 כ"א, דן שפי ורז אלבז (10 אס') 17 כ"א, אור זינדרמן 16 (6 חט').


צפון

הפועל נצרת עלית 67 - הפועל עכו 82
במשחק שנערך ביום חמישי שעבר גברה עכו על נצרת עילית ושמרה על מקומה בין 3 הראשונות. עבור נצרת עילית היה זה הפסד שביעי ברציפות, ועיני הקבוצה נשואות אל עבר המשחק נגד קריית אונו שעשוי להכריע את גורל העונה כולה - מי למבחנים ומי להשארות.


אליצור עירוני נתניה 89 - הפועל מעלות 67
מעלות עוד הצליחה תת פייט למארחת במשך המחצית הראשונה, אולם חצי שני נהדר של הנתנייתים הפך את התוצאה וסידר לקבוצה של עידן פלדה ניצחון שלישי ברציפות וחשוב במיוחד שמשאיר עוד פתח חזרה למקום הראשון. מעלות, מאידך, יודעת שהמשחק החשוב מבחינתה יהיה בכלל בשבוע הבא, נגד צפת.


מכבי כרמיאל 44 - עירוני 'שיקו' קריית אונו 68
קריית אונו לא התקשתה להביס את כרמיאל ולשמור על מאזן זהה לזה של נצרת עילית, שנמצאת מקום אחד מעליה ומחזיקה במאזן זהה.


א.ס רמה"ש 94 - בית"ר כפר יונה 73
ניצחון 14 ברציפות לקבוצה של גיא קנטור, שהולכת ומבססת את מעמדה בראש הטבלה. כפר יונה, מאידך, כבר סיימה את העונה והיא תנצל את שלושת המשחקים שנותרו לה בעיקר כדי לתת הזדמנות טובה יותר לתת לצעירים שלה לבוא לידי ביטוי.

לרמת השרון: איתי קרביוב 38 (17 רב'), אדיר הרוש 13 (7 רב'), אורן מנסקי 11, מוטי מוסקוביץ 9 (8 רב'), אמרי אנגל 8, בן שרוני 6, אופיר פרחי 5 (11 אס'), לירז אריאלי 3, יהונתן ים 1.

לכפר יונה: אור ג'אנח ובר אזולאי 12 כ"א, עמית בן דהן 11, רותם זיו 9, אורן רונן 8, אופיר להב ואבי גולה 6 כ"א, שגב זיקרי 5, איתי גולדמן וערן שטייניץ 2 כ"א.


הפועל צפת 96 - אליצור גבעת שמואל 78
הפועל צפת עשתה את שלה וניצחה בביתה את גבעת שמואל, רגע לפני "משחק העונה" שלה נגד מעלות בשבוע הבא.

לצפת: עופר דיגמל 26, רז מור 21, מתן סונגו 10, תום לסוצקי 9, אורן רוט 3.


הפועל עמק חפר 20 - הפועל ג'ת 0
שחקני ג'ת הודיעו על סכסוך עבודה ולא הופיעו למשחק. עמק חפר זכתה בניצחון טכני.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();